کد خبر: ۳۳۴۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

القاعده عربستان را تهدید کرد

شاخه القاعده در یمن در بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی دولت عربستان سعودی را به خاطر برنامه‌اش برای اعدام گسترده زندانیان از جمله اعضای القاعده تهدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : القاعده در شبه‌جزیره عرب که یکی از مرگبارترین شاخه‌های شبکه القاعده در جهان محسوب می‌شود، در این بیانیه گفت: ما از برنامه عربستان برای اعدام اعضایمان که در زندان‌های این کشور محبوس هستند مطلع شده‌ایم و قسم می‌خوریم که در صورت اجرای این برنامه دست به حملات تلافی‌جویانه خواهیم زد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه افزود: به خدا قسم که خون ما قبل از خون اسرایمان ریخته خواهد شد و تا پیش از خشک شدن خون پاک آنها خون سربازان آل سعود ریخته خواهد شد. ما از زندگی لذت نخواهیم برد مگر آنکه سر حکام آل سعود را از گردنشان جدا کنیم.

رسانه‌های محلی اخیرا گزارش دادند که مقامات آل سعود قصد دارند بیش از 50 تن را که به جرائم تروریستی محکوم شده‌اند اعدام کنند.

عربستان در سال گذشته میلادی با افزایش حملات تروریستی مواجه شده و گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مسئولیت تیراندازی‌ها و بمب‌گذاری‌ها در مساجد را به عهده گرفته است.

تنها افرادی که به خاطر حملات القاعده که در دهه گذشته جان صدها تن را گرفته در عربستان اعدام شدند، دو مرد اهل جمهوری چاد هستند که اعدام آنها اوایل سال جاری میلادی صورت گرفت.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، عربستان سعودی در سال جاری میلادی دست‌کم 151 تن را اعدام کرده که بسیاری از آنها اتباع خارجی بودند و به جرائم مربوط به قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند.

به گزارش ایسنا، آخرین باری که عربستان به خاطر جرائم امنیتی دست به اعدام‌های گسترده زد، پس از آن بود که گروهی از شبه‌نظامیان افراطگر در سال 1979 میلادی مسجد اعظم مکه را تصرف کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین