کد خبر: ۳۳۴۱۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

لاریجانی: مجلس هفته آینده وارد بحث بودجه می‌شود

وی افزود: برخی از قوانین نیز دارای بعد اقتصادی است مثل قانون بودجه که هر سال در مجلس به تصویب می‌رسد یا قانونی برای جلوگیری از رکود که مجلس مصوب کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هفته آینده وارد بحث بودجه می شود گفت که با نظر هیات رییسه مکانیزمی تهیه کردیم تا لوایح و طرح‌های مهم در چند ماه باقیمانده تا پایان عمر مجلس نهم مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست خبری به مناسبت روز مجلس ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجلس مرحوم آیت الله مدرس ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس سلوک و راه مدرس را در پیش بگیرند.

وی در ادامه به ارائه شمایی کلی از وضعیت مجلس در این دوره پرداخت و گفت: نمایندگان در دو بعد تقنین و نظارت اقداماتی انجام دادند که بخش نظارت بسیار متنوع است به طوری که قسمتی از نظارت در کمیسیون‌های مختلف مجلس و همچنین از طریق دیوان محاسبات دنبال می‌شود و بخش دیگر که پر سر و صداتر است مربوط به سوال و استیضاح است که بیشتر در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

به گفته لاریجانی، مقدار زیادی از نظارت مجلس در روندی انجام می‌شود که به طور طبیعی در شوراهای استانی و شوراهای مختلف ملی است.

رییس قوه مقننه با بیان اینکه در این دوره حدود 600 طرح و لایحه به مجلس ارائه شده و در مسیر بررسی در کمیسیون‌های مختلف قرار گرفته است افزود: از این میزان 200 طرح یا لایحه به قانون تبدیل شده، مواردی که در موضوعات مختلف همچون کارهای حقوقی و قضایی است مثل قانون مجازات اسلامی و یا آیین دادرسی که قوانین عمومی و پایه است.

وی افزود: برخی از قوانین نیز دارای بعد اقتصادی است مثل قانون بودجه که هر سال در مجلس به تصویب می‌رسد یا قانونی برای جلوگیری از رکود که مجلس مصوب کرد.

لاریجانی با بیان اینکه باید با تدبیری برخی از لوایح و طرح‌ها در این دوره مورد بررسی قرار گیرد گفت: یکی از قوانین مربوط به تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی است که بر روی آن ساعت‌ها و روزها کار شده است. کار جدیدی که بررسی آن کمیسیون مشترک گذشته و در نوبت بررسی مجلس قرار دارد. موضوع دیگر مربوط به قانون هوای پاک است که بررسی‌اش در کمیسیون کشاورزی تمام شده و باید در صحن مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس مجلس ادامه داد: ‌با توجه به اینکه نمی‌توان طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در این دوره جهت تصویب به مجلس آینده منتقل شود فکری صورت گرفت و در هیات رییسه بحث کردیم که این لوایح و طرح‌های مهم در چند ماه آینده در مجلس بررسی شود تا طرح‌ها و لوایح مهم باقیمانده در این دوره مجلس تعیین تکلیف گردد.

وی همچنین گفت که بعد از ایام اربعین مجلس در هفته آینده وارد بحث بودجه می‌شود که طبیعتا بخش زیادی از وقت کمیسیون ها به خصوص کمیسیون تلفیق را می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین