کد خبر: ۳۳۴۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

باد و باران هوای تهران را تمیز کرد/ ۸ روز هوای ناسالم در دهه نخست آذر

افزایش غلظت آلاینده ها در هوای تهران از ابتدای آذر تاکنون موجب افزایش تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس نسبت به ماه های گذشته شده است. به گونه ای که در ده روز اول این ماه، تهران ۸ روز ناسالم برای گروه های حساس را پشت سر گذاشت. امروز در پی وزش باد شدید از بعداز ظهر دیروز که آلاینده ها را پراکنده کرده، کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا و بر مبنای اطلاعات واحد پایش و پیش بینی، آلودگی هوای تهران و افزایش شاخص کیفیت هوا در روزهای اخیر ناشی از استقرار جو آرام و پایدار بوده و تداوم این شرایط موجب شده کیفیت هوا در ۸ روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.

«مریم نادری»، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا درباره جزییات آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر گفت: از روز یکشنبه هفته جاری (هشتم آذر) به دلیل عبور موجی کم دامنه و زودگذر از نوار شمالی کشور شرایط برای ناپایداری نسبی فراهم شد و به ویژه در روز دوشنبه افزایش نسبی باد را به دنبال داشت. بعد ازظهر روز دوشنبه سرعت باد بین 8 تا 12 متر بر ثانیه نوسان داشت و وزش این باد نسبتا شدید با جهتی متغیر از سمت شمال غرب به جنوب غرب موجب پراکندگی آلاینده ها از سطح شهر و بهبود نسبی کیفیت هوا شد و امروز تهران می تواند هوای سالمتری را تنفس کند.

به گفته نادری شرایط ناپایداری نسبی و افزایش وزش باد بار دیگر به کمک تهران آمده و موجب کاهش شاخص کیفیت هوا و رسیدن به شرایط سالم در امروز (سه شنبه) شده است.

او افزود: امروز شاخص کیفیت هوا ۸۲ بوده در حالی که دیروز این شاخص روی عدد ۱۰۵ قرار داشت.

نادری درباره کیفیت هوای تهران در روزهای آینده گفت: هوای سالم در تهران در روزهای آینده در صورت بارندگی پایدار خواهد ماند، اما اگر پایتخت هوای سرد و ابری پیش رو داشته باشد ممکن است کیفیت هوا از شرایط سالم خارج شده و شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در تهران باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین