کد خبر: ۳۳۷۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
آخرین اخبار از ثبت‌نام نامزدهای مجلس و خبرگان

آغاز چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان خبرگان و دومین روز ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی

دومین روز از ثبت‌نام نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و همچنین چهارمین روز از ثبت‌نام نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در فرمانداری‌‌ها و ستاد انتخابات کشور آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دومین روز از ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز (یکشنبه) همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور آغاز شد و تا جمعه (4 دی) ادامه خواهد یافت. تاکنون 774 نفر داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

به گزارش آفتاب، آخرین وضعیت ثبت‌نام‌ها کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در روز چهارمین در این گزارش آمده است.

تعداد داوطلبان ثبت‌نام شده در شیراز به 23 نفر رسید

با ثبت‌نام از 6 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات شهرستان شیراز، مجموع داوطلبان ثبت‌نام شده در این حوزه انتخابیه به 23 نفر رسید.

 تا ساعت 12 ظهر روز 29 آذرماه، 23 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی با مراجعه به ستاد انتخابات شهرستان شیراز، اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

روز گذشته و در اولین روز ثبت‌نام، تعداد 17 نفر با حضور در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز اقدام به ثبت‌نام کردند.

براساس این گزارش، تا پایان ساعت ثبت‌نام در روز اول و در استان فارس، تعداد 53 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

تاکنون 10 کاندیدای انتخابات مجلس در خراسان‌شمالی ثبت نام کردند

همزمان با دومین روز از زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون 10 کاندیدا در حوزه های انتخابیه بجنورد و اسفراین ثبت نام کردند.

با آغاز زمان ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بجنورد که شامل شهرستان‌های گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان می‌شود تاکنون 9 نفر به نام‌های علی اکبری، علی قربانی، رمضانعلی وحیدی، سیدمحمد لنگری، عباس مظفر، امین کریمی، حسن عراقی، حمید امیری و محمد علی پورعظیمی ثبت نام کرده‌اند.

در حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین نیز مجید اثمری سعد آباد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

گفتنی است تاکنون در حوزه انتخابیه شیروان کسی داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نشده است.

ثبت نام پنج نفر در حوزه انتخابیه البرز برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، از ثبت‌نام پنج نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در روز نخست خبر داد.

محمدتقی ایرانی در پایان نخستین روز ثبت نام داوطلبین انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: در نخستین روز ثبت نام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پنج نفر برای ثبت نام به مرکز حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در فرمانداری کرج مراجعه نموده‌اند.

ایرانی، هم‌چنین با اشاره به ثبت نام چهار نفر برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز گذشته گفت: امروز در مرکزحوزه انتخابیه استان البرز و وزارت کشور ، ثبت نامی برای حوزه انتخابیه استان البرز صورت نگرفته است.

وی افزود: داوطلبین ثبت نام برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام باید به فرمانداری‌های مربوطه حوزه انتخابیه خود مراجعه کنند و برای حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا باید به فرمانداری کرج یا وزارت کشور مراجعه کنند.

ثبت‌نام اولین کاندیدای زن در البرز


اولین داوطلب زن برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه البرز، ثبت نام کرد.

در دومین روز از ثبت نام داوطلبان حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین بانوی البرزی آمادگی خود را برای حضور در این کارزار اعلام کرد.

شایان ذکر است این خانم لحظاتی پیش با حضور در فرمانداری کرج نسبت به ثبت نام اقدام کرد تا نامش به عنوان اولین زن داوطلب شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه کرج، فردیس، آسارا و اشتهارد ثبت شود.

گفتنی است تا این لحظه تعداد داوطلبان در این حوزه به شش نفر رسیده است.

ثبت نام یک زن در حوزه انتخابیه زابل

رئیس ستاد انتخابات زابل گفت: امروز یکشنبه همزمان با دومین روز ثبت نام، خانم سیده نرجس حسینی طباطبایی به عنوان اولین کاندیدای زن از حوزه انتخابیه زابل، با حضور درستاد انتخابات فرمانداری زابل ثبت نام کرد.

هوشنگ ناظری افزود: تاکنون در حوزه انتخابیه زابل که به عنوان حوزه اصلی از منطقه سیستان محسوب می‌شود دو نفر ثبت نام کرده اند.

23 نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کردستان ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: تا پایان روز اول ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی، 23 نفر داوطلب در شهرهای مختلف استان کردستان ثبت نام کردند.

علیرضا آشناگر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: هفت نفر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، هفت نفر در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد، سه نفر در حوزه انتخابیه سقز و بانه، سه نفر در حوزه انتخابیه بیجار و یاسوکند و دو نفر نیز در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان ثبت نام کردند.

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: یک نفر نیز برای مجلس خبرگان رهبری تاکنون در استان کردستان نام نویسی کرده است.

ثبت نام 11 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان قزوین    

روز نخست نام نویسی از داوطلبان نمایندگی استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با ثبت نام 11 نفر به پایان رسید.

امروز در حالی 11 نفر به فرمانداری‌های شهرستان قزوین و بوئین‌زهرا برای ثبت نام داوطلبی نمایندگی مراجعه کردند که حوزه انتخابیه تاکستان در روز نخست کم فروغ بود و فرمانداری این شهرستان پذیرای هیچ نامزدی نبود.

امروز در مجموع هشت داوطلب از حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک و سه نامزد از حوزه بوئین‌زهرا و آوج داوطلب نمایندگی شدند.

از این میان دو داوطلب زن هستند که هر دو نفر آنان از حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک داوطلب نمایندگی شده‌اند.

از میان چهره‌های مطرح ثبت نام شده در روز نخست انتخابات در سه حوزه اصلی استان قزوین تنها می‌توان به حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسینی نماینده فعلی مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

از دیگر چهره‌های ثبت نام شده روز نخست در این حوزه انتخابیه می‌توان به ابوالحسن شیرمحمدی، محمدرضا آریان نژاد، شهریار کاکایی، ملیحه اعظم حاج هاشم خانی، معصومه خواجه حق، حسین مولایی و سیف الله مافی اشاره کرد.

در حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج هم روح‌الله بابایی صالح، رضا شاه‌محمدی گلرخ و اژدر گنجی نامزد حضور در انتخابات شدند تا بخت خود را رقابت جدی تر با رقبای قدرتمندتر محک بزنند.

به فرمانداری شهرستان تاکستان هیچ داوطلبی مراجعه نکرد.

حجت‌الاسلام مرتضی حسینی، داوود محمدی، رجب رحمانی و روح‌الله جانی عباسپور در حالی چهار نماینده فعلی استان قزوین در مجلس شورای اسلامی هستند که از حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک دو نفر و از حوزه انتخابیه شهرستان تاکستان یک نفر و شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آوج هم یک نفر در نهایت راهی بهارستان می‌شوند.

ثبت نام 3 نفر در حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج

در نخستین روز از نام نویسی ثبت نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه بوئین‌زهرا و آوج سه کاندیدا ثبت نام کردند.

فرمانداری شهرستان بوئین‌زهرا در نخستین روز ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه میزبان سه نامزد بود.

روح‌الله بابایی صالح، رضا شاه‌محمدی گلرخ و اژدر گنجی سه داوطلبی بودند که در روز نخست نام‌نویسی نام خود را در فهرست نامزدهای حوزه انتخابیه شهرستان‌های بوئین‌زهرا و آوج به ثبت رساندند.

هر سه داوطلب ثبت نام شده روز نخست این حوزه انتخابیه فرهنگی هستند و در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

در حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج نام چند چهره مطرح از جمله روح‌الله عباس‌پور نماینده فعلی این حوزه انتخابیه، حجت الاسلام قدرت الله علیخانی نماینده دوره‌های پیشین مردم قزوین، البرز و آبیک و حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج و هم‌چنین محمد علیخانی فرزند وی به چشم می‌خورد که بدون شک می‌تواند تنور انتخابات را در این حوزه انتخابیه داغ کند.

روح الله عباسپور نماینده حال حاضر مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی دوره قبلی هم به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه حضور داشته و یقینا وی به دنبال این خواهد بود که امسال هم برای سومین دوره متوالی راهی بهارستان شود، اگر چه این نامزد در رقابت با رقبای خود کار چندان راحتی نخواهد داشت.

نام‌نویسی پنج کاندیدای زن در روز نخست ثبت‌نام انتخابات مجلس در زنجان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از نام‌نویسی 18 کاندیدا برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابی استان خبر داد و گفت: پنج نفر از این افراد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

بهروز مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: خوشبختانه استقبال در روز نخست ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی خوب بود و امیدواریم در مهلت باقی‌مانده افراد واجد شرایط متقاضی با در دست داشتن مدارک اعلام شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی تصریح‌ کرد: از استان زنجان برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری نیز تاکنون سه نفر اعلام آمادگی کرده‌اند که دو نفر از این افراد در استان اقدام به ثبت‌نام کردند و یک نفر دیگر نیز با مراجعه به ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام کرده است.

کاندیداتوری 9 داوطلب نمایندگی مجلس در اولین روز ثبت نام در هرمزگان

معاون امنیتی و سیاسی هرمزگان از نام نویسی 9 داوطلب نمایندگی مجلس در اولین روز ثبت نام هرمزگان که چهار داوطلب از حوزه بندرعباس (مرکز استان) ، چهار نفر ازحوزه بندرلنگه (غرب استان) و یک داوطلب ازحوزه میناب (شرق استان) خبر داد.

بهروز اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج فارس، افزود: هم‌چنین یک نفرتا پایان ساعت اداری سومین روز از مهلت رسمی اعلام کاندیداتوری انتخابات خبرگان رهبری برای رقابت‌های حوزه انتخابیه این استان نام نویسی نام کرد.

در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله دکتر قنبر درویشی با مراجعه به ستاد انتخاباتی استان هرمزگان برای کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کرد.

اسامی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان هرمزگان بدین شرح می‌باشد، در حوزه بندرعباس(مرکز استان) آقایان محمدعلی کریمی، روح الله سلیمانی، علی خطیبی و احمد نوحه گر در نخست اولین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نسبت به کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم اقدام کردند.

هم‌چنین از غرب استان آقایان یوسف دیوانی، سیدعبدالله حسینی، عباس خدمتی و سیدهاشم توانا با حضور در فرمانداری بندرلنگه جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کردند.

در حوزه شرق استان نیز آقای کوروش زمانی برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس ثبت نام کرد.

ثبت‌نام 30 نفر در 6 حوزه انتخابیه فارس انجام شد

در پایان اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، 30 نفر در استان فارس با مراجعه به ستادهای انتخابات در 6 شهرستان(شیراز، کازرون، لارستان، لامرد، اقلید و آباده)، نام خود را ثبت کردند.

در شیراز 17 داوطلب، در کازرون 3 داوطلب، در لامرد یک داوطلب، در لارستان 3 داوطلب، در اقلید 3 داوطلب و در آباده 4 داوطلب، با مراجعه به ستادهای مرکزی انتخابات، کار ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

در این روز و در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه، نام هیچ زنی میان داوطلبان ثبت‌نام کرده وجود نداشت.

 استان فارس 29 شهرستان و 15 حوزه انتخابیه دارد و در مجموع 19 نماینده از این استان به مجلس راه خواهند یافت.

ثبت‌نام چهره‌های شاخص انتخابات مجلس در شرق مازندران

چهره‌های شاخص انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرق مازندران از دیروز در فرمانداری بهشهر ثبت‌نام کردند.

از صبح امروز تاکنون در دومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، فقط یک کاندیدا در حوزه شرق مازندران در فرمانداری بهشهر حاضر شد و ثبت نام کرد.

صبح امروز حجت‌الاسلام دکتر محمدطاهر یعقوبی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور قم در فرمانداری بهشهر حاضر شد و ثبت نام کرد.

دیروز در اولین روز ثبت نام کاندیداها 6 نفر در حوزه شرق مازندران ثبت نام کردند که یک کاندیدای زن در این میان به چشم می‌خورد، سیده بی بی فاطمه هاشمی‌نژاد فرزند ارشد شهید سیدعبدالکریم هاشمی‌نژاد متولد و ساکن مشهد است که در دوره قبل انتخابات مجلس نیز در همین حوزه شرکت کرد و موفق به کسب 10 هزار و 435 رأی شد.

دکتر احمدعلی مقیمی نماینده فعلی شرق مازندران نیز دیروز از تهران برای حوزه های بهشهر، نکا و گلوگاه ثبت نام کرد و هم‌چنین مهندس علی دستباز فرماندار دولت اصلاحات دیروز در فرمانداری بهشهر حاضر شد و ثبت نام کرد.

دکتر علی محمد شاعری، مهندس حمید نجفی تیرتاشی و دکتر عبدالرحیم نیکخواه نیز دیروز در فرمانداری بهشهر ثبت نام کردند.

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین