کد خبر: ۳۳۷۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

ساخت خودرو خودران در پارکینگ خانه!+تصاویر

جورج هاتز در آخرین تجربه شگفت‌آور خود در پارکینگ خانه‌اش موفق به ساخت یک خودروی بدون راننده هوشمند شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آی تی رسان : شاید داشتن خودروی بدون راننده برای بسیاری از انسان‌های امروزی به‌عنوان یک رویای بزرگ از جنس آینده به‌حساب بیاید. بسیاری از ما منتظر هستیم که شرکت‌هایی مانند گوگل و … به ساخت خودروهایی که به‌صورت خودکار رانندگی می‌کنند دست بزنند و ما نیز برای خرید آن هزاران دلار پرداخت کنیم ولی این دیدگاه برای همه افراد یکی نیست.

ساخت خودرو خودران در پارکینگ خانه!

برای نمونه می‌توان به یک هکر 26 ساله به نام جورج هاتز (George Hotz) اشاره کرد که منتظر شرکت‌های بزرگ نمانده و خودش دست‌به‌کار شد تا یک خودروی بدون نیاز به راننده بسازد. هاتز که پیش‌ازاین تقریبا به مدت یک دهه نامی برای خود دست پا کرده بود، نخستین تجربه هک خود را در سال 2007 میلادی تجربه کرد و برای نخستین بار موفق به هک کردن تلفن همراه آیفون در جهان شد، جالب اینجا بود که او در زمان انجام این کار تنها 17 سال سن داشت. دیگر کار برجسته هاتز که نام او را بار دیگر در سطح جهانی مطرح کرد، هک کردن کنسول بازی پلی‌استیشن 3 بود که با این کار او بسیاری از افراد در سراسر جهان به رویای خود درزمینه بازی کردن عناوین مختلف با این کنسول دست پیدا کردند.

حال هاتز در آخرین تجربه شگفت‌آور خود در پارکینگ خانه‌اش موفق به ساخت یک خودروی بدون راننده هوشمند شده است. او دراین‌باره می‌گوید که خودروهای بدون راننده در 4 رده مختلف طبقه‌بندی می‌شوند. رده نخست خودروهای مجهز به کروز کنترل هستند که به‌نوعی درصدی از بار رانندگی را از دوش راننده برمی‌دارند. دسته دوم خودروهای دارای کروز کنترل پیشرفته هستند که می‌توانند علاوه بر حفظ سرعت، در شرایط خاص ترمز هم گرفته و از تصادف پیشگیری کنند. دسته سوم به خودروهایی تعلق دارد که عملا 99 درصد از فرایند رانندگی را انجام می‌دهند و یک انسان تنها به نظاره عملکرد خودرو بسنده خواهد کرد. درنهایت نیز دسته آخر خودروهایی هستند که بدون حضور انسان در آن‌ها نیز می‌توانند به رانندگی بپردازند.

ساخت خودرو خودران در پارکینگ خانه!

حال هاتز با استفاده از این مفاهیم به سراغ کار هوشمند سازی یک خودروی معمولی رفته است. او ابتدا از بازار آنلاین آمازون، تعدادی دوربین و مبدل و حسگر خریداری کرده است که همگی بین 15 تا 50 دلار قیمت داشته‌اند. پس‌ازاین کار او با نصب نمایشگر بر روی خودرو به سراغ طراحی یک نرم‌افزار برای کنترل خودرو رفته و در این راه نیز رویکردی متفاوت را درپیش گرفته است.

هاتز درباره طراحی سیستم کنترل خودرو می‌گوید که انسان‌ها معتقدند که بر اساس قوانین خاصی رانندگی می‌کنند که شامل رانندگی بین خطوط و … هستند ولی در عمل انسان‌ها با مشاهده نحوه رانندگی دیگران، موقعیت خودروی خود در جاده را تعیین می‌کنند. به همین دلیل نیز او برای سیستم رانندگی خودکار خود به سراغ طراحی نرم‌افزاری رفته است که می‌تواند وضعیت خودروهای دیگر را در نظر گرفته و به کمک موقعیت مکانی آن‌ها شرایط حرکتی خود را تعیین کند.

ساخت خودرو خودران در پارکینگ خانه!

در ادامه با تلفیق حسگرها و نرم‌افزار مربوطه، خودروی هوشمند هاتز که ویرگول (comma) نامیده شده است، پای به خیابان‌ها گذاشته است. این خودرو می‌تواند به‌راحتی در مسیرهای مختلف حرکت کند و در هر لحظه می‌توانید با فشردن یک دکمه، کنترل آن را در اختیار بگیرید.

شایان‌ذکر است که این هکر برای تبدیل کردن یک ماشین عادی به یک خودروی هوشمند بدون نیاز به راننده، تنها یک هزار دلار خرج کرده است و به‌احتمال فراوان سیستم طراحی شده توسط او می‌تواند انقلابی درزمینهٔ ساخت خودروهای بدون راننده ایجاد کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین