کد خبر: ۳۴۰۷۷۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
این خبر در حال تکمیل است...

از 12 هزار و 123 کاندیداهای مجلس چند‌نفر رد یا تائید صلاحیت شدند؟+آمار داوطلبان در شهرها

فرایند استعلام مراجع چهارگانه که شامل اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال است، ۱۰ روز به طول انجامید و پس از آن هیأت‌های اجرایی هفت روز فرصت رسیدگی به جواب‌ها و ارجاع تصمیمات خود به هیأت نظارت را دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- بیش از 12 هزار نفر برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که 7 اسفندماه امسال و همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد، ثبت‌نام کرده‌اند. کار بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های اجرایی انجام‌شده و تاکنون اخباری غیررسمی از رد یا تائید صلاحیت برخی از این داوطلبان در رسانه‌ها منتشر شده است.

به گزارش آفتاب، فرایند استعلام مراجع چهارگانه که شامل اداره اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و اداره ثبت احوال است، ۱۰ روز به طول انجامید و پس از آن هیأت‌های اجرایی هفت روز فرصت رسیدگی به جواب‌ها و ارجاع تصمیمات خود به هیأت نظارت را دارند.

در بین برخی از ردصلاحیت‌شدگان از سوی هیات‌های اجرایی اسامی افرادی ازجمله حمیدرضا رسایی، مهدی کوچک‌زاده، جواد خیابانی، یدالله طاهر‌نژاد و ... وجود دارد. بین افرادی که به‌صورت غیررسمی اعلام شده که تائید صلاحیت‌شده‌اند نیز اسامی الیاس حضرتی٬ جواد اطاعت، ابوالفضل شکوری، محمدجواد حق‌شناس، سیدحسن رسولی، محمدرضا عارف، مصطفی معین و ... به‌چشم می‌خورد.

همچنین خبرگزاری ایسنا نوشته است که «۳۴ نفر از افراد ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات مجلس دوره دهم ازحوزه بویراحمد و دنا بعد از استعلام از مراجع چهارگانه تأیید صلاحیت شدند.»

همچنین بنابر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان فارس، تاکنون از مجموع 645 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در 12 حوزه از مجموع 15 حوزه انتخابیه این استان، صلاحیت 579 نفر از سوی هیات های اجرایی استان احراز شده است.

رضا سیار، فرماندار قم نیز با اشاره به آمار نهایی تأیید صلاحیت شدگان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی توسط هیئت اجرایی انتخابات استان، اظهار داشت: از مجموع ۱۶۱ نفری که ثبت نامشان از حوزه انتخابیه قم قطعی شده بود، ۵ نفر انصراف خودشان را اعلام کردند که مورد قبول هیئت اجرایی قرار گرفت.تعداد ۱۶ نفر از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم نیز با استناد به مستندات، مدارک و استعلام از مراجع چهارگانه مندرج در قانون، صلاحیت شان توسط هیئت محترم اجرایی انتخابات استان قم تأیید نشد.مجموعا ۱۴۰ نفر نیز صلاحیت شان مورد تأیید هیئت اجرایی انتخابات استان قم قرار گرفت که پرونده این افراد در آخرین ساعات امشب تحویل شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات استان قم می‌شود.

خبرگزاری ایلنا نیز نوشته است که فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه از عدم اطلاع خود نسبت به نظر هیات‌های اجرایی خبر داد و گفت: چیزی تاکنون به من ابلاغ نشده است و از کانال‌های غیر رسمی هم مطلبی در این‌باره نشنیده‌ام و پیگیری هم نمی‌کنم.

مهرداد ابراهیمی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران از رد صلاحیت 45 کاندیدای انتخابات مجلس در این استان خبرداد و گفت: در دوره دهم 305 کاندیدا از مازندران برای انتخابات نام‌نویسی کردند که از این تعداد 11 نفر انصراف دادند و 45 نفر رد صلاحیت شدند.وی تعداد افراد دارای صلاحیت در انتخابات را 242 نفر عنوان کرد و افزود: در مجموع 4 درصد انصرافی‌ که یک نفرشان خانم و 15 درصد رد صلاحیت که در این گروه هم یک نفر خانم بود.

بهروز اکرمی، رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان نیز با بیان اینکه در مجموع 12 داوطلب از حضور در انتخابات مجلس دهم در هرمزگان انصراف داده‌اند، گفت: براساس نتایج اعلام شده در خصوص 101 داوطلب، صلاحیت 72 داوطلب تایید و 17 نفر رد شده است. معترضان 4 روز برای اعتراض به نتایج، فرصت خواهند داشت.

 از مجموع 854 داوطلب ثبت‌نامی در 12 مرکز حوزه انتخابیه خراسان رضوی نیز صلاحیت 31 نفر در بررسی‌های هیاتهای اجرایی تایید نشد.

*در استان کرمانشاه نیز از 295 نفری که ثبت‌نام کرده بودند، 238 تایید صلاحیت شدند و صلاحیت 48 نفر نیز احراز نشد. همچنین تاکنون 9 داوطلب انصراف داده‌اند.

*در شهرستان بجنورد نیز صلاحیت 59 نفر تائید شده است. دو کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شده‌اند.

*علی‌اصغر ناصربخت، رئیس ستاد انتخابات تهران نیز گفت: در مجموع در شهرستان تهران صلاحیت 115 نفر احراز نشد. 28 نفر هم انصراف داده‌اند و در مجموع صلاحیت 2 هزارو 299 نفر تأیید شد.

*در استان لرستان ۷ نفر از کاندیداها قبل از اعلام نتایج رسیدگی هیات‎های اجرایی به صلاحیت‎ها از کاندیداتوری انصراف دادند. از ۳۰۰ کاندیدای این دوره از مجلس شورای اسلامی، تعداد بسیار اندکی توسط هیئت‎های اجرایی رد صلاحیت شده‏‎اند.

*در مجموع 12 داوطلب از حضور در انتخابات مجلس دهم در هرمزگان انصراف داده‌اند. براساس نتایج اعلام شده در خصوص 101 داوطلب، صلاحیت 72 داوطلب تایید و 17 نفر رد شده است.

*فرماندار کرج از تایید صلاحیت 211 نفر ، رد صلاحیت 17نفر و انصراف سه نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

*تعداد 623 نفر در استان خوزستان ثبت‌نام کردند که از این تعداد، صلاحیت 42 نفر احراز نشد و با 18 انصرافی، در نهایت صلاحیت 563 کاندیدا تایید شد.

*در مجموع 12 شهرستان استان مرکزی نیز 23 نفر از گردونه انتخابات خارج شده‌اند که معادل حدود هفت درصد کل ثبت‌نام‌شدگان است. از این تعداد 14 نفر رد صلاحیت شده، 8 نفر انصراف داده و یک نفر فوت شده است. 

*در استان گلستان از بین 305 داوطلبی که نام‌نویسی کرده‌اند، صلاحیت 18 نفر تایید است.

*رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از تایید صلاحیت 90 کاندیدای انتخابات مجلس از سوی هیات اجرایی در استان خبر داد.

*از مجموع 153 داوطلب در سه حوزه‌ انتخابیه‌ استان قزوین، 3 نفر انصراف دادند و صلاحیت 135 نفر از سوی هیئت‌های اجرایی استان احراز شد.

*95.5 درصد از 203 کاندیدا در استان اردبیل از هیات‌های اجرایی تاییدیه گرفتند.

*براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت‌ها در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان از میان 213 نفر داوطلب، 176 نفر توسط هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

- صلاحیت 335 نفر معادل 94 درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

- اسامی همه کاندیدای ثبت نام شده در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج مورد تایید اعضای هیات اجرایی قرار گرفت.

- تعداد افراد تأیید صلاحیت شده در هیأت‌های اجرایی در سطح استان زنجان در این مرحله 174 اعلام شده است و 14 نفر نیز مورد تأیید قرار نگرفته‌اند.

- صلاحیت 32 نفر از داوطلبان در هیات‌های اجرایی استان آذربایجان شرقی احراز نشد.

- رئیس ستاد انتخابات استان سمنان از رد صلاحیت کمتر از 10 درصد داوطلبان انتخابات در این استان خبر داد. 98 نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس در این استان تایید صلاحیت شدند.

علی‌پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور روز چهارشنبه گفت: هیات های اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صلاحیت حدود 10 هزار 967 نفر را تایید کرده است. همچنین از 12 هزار و 123 داوطلب انتخابات مجلس دهم حدود 291 نفر انصراف داده اند.

پورعلی مطلق اظهارداشت: آن عده از داوطلبان که براساس نظر هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه تائید صلاحیت نشده اند به استناد تبصره ماده 51 قانون انتخابات مجلس می توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه های انتخابیه حداکثر در مدت چهار روز از امروز - 16 تا 19 دی ماه 1394 - از ساعت 8 صبح تا 16 به دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استان ها مراجعه و اعتراض خود را اعلام کنند. 

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه برگزار می شود. 

از 12 هزار و 123 کاندیداهای مجلس چند‌نفر رد یا تائید صلاحیت شدند؟+آمار داوطلبان در شهرها
خبر در حال بروزرسانی است...

منابع:

-خبرگزاری ایسنا
-خبرگزاری ایلنا
-خبرگزاری تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
98
13
بنده طرفدار جبهه پایداری نیستم اما رد صلاحیت کوچک زاده و رسایی بوی برخود ساسی میدهد و شاید افراد دیگری مثل ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
کوچک زاده که در مجلس قبلی استعفا داده بود ، اگه استعفا ایشان به خاطر ملت بود پس چرا دوباره کاندید شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
دوست داشتیم رد صلاحیت نشوند تا مردم در انتخابات این افراد رد رد صلاحیت کنند.
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
2
21
یداله طاهر نژاد چی ؟ عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ؟ بوی برخورد سیاسی میدهد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
4
7
آنکه سوادش پاک است از آزمون چه باک است.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
1
8
هنوز که رد یا تایید صلاحیت کسی قطعی نیست.تمام افرادی که درمرحله اول رد یا تایید شدند شورای نگهبان بررسی نهایی میکند....
محمد هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
30
12
باید همه تسلیم نظر شوری نگهبان باشیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
3
15
ای دلم خنک شد که نگو
ایمان
|
Saudi Arabia
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
1
14
لطفا از طرف مردم ایران نظر ندهید ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین