کد خبر: ۳۴۱۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
حمله‌کنندگان به اماکن دیپلماتیک از فرهنگ اسلامی، ایرانی و قانون دور هستند

نامه‌ رییس‌جمهور به قوه قضائیه: بررسی فوری حمله به سفارت عربستان و مجازات عاملان

حجت الاسلام حسن روحانی در نامه به آیت الله آملی لاریجانی رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده حمله به سفارت و کنسولگری عربستان را خواستار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 رییس‌ جمهور طی نامه‌ای به رییس قوه قضائیه تأکید کرد که باید با مجازات عاملان و آمران این جرم آشکار، برای همیشه جلو اینگونه تعرضات به امنیت کشور و توهین به اقتدار و جایگاه نظام گرفته شود.

به گزارش آفتاب، گفتني است رییس‌ جمهور در جلسه امروز هيات دولت نيز بار دیگر حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد را حرکتی "غلط و غیرقانونی" دانست و از وزارتخانه های اطلاعات و کشور خواست با مأمورانی که احتمالا در بروز این حادثه قصور و کوتاهی داشته‌اند، قاطعانه برخورد و گزارش آن را به مردم اعلام کنند.

روحانی ادامه داد: افرادی که از روی نادانی و یا وابستگی به این اماکن حمله نمودند، مجرم هستند و از قوه قضائیه نیز تقاضا دارم قاطعانه و خارج از سیر طبیعی پرونده‌های قضایی این موضوع را بررسی نماید.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اماکن و میهمانان دیپلماتیک از لحاظ قانونی و بین‌المللی دارای مصونیت هستند و حمله به این اماکن در کشور، خلاف شرع و قانون، حمله به آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و همانند حمله به خانه مردم است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، روحانی با اشاره به اینکه چنین رفتارهایی هر چند در پی خطای یک کشور، منطبق بر میهمان‌نوازی و فرهنگ اسلامی و ملی ایرانیان نیست، اظهارداشت: حمله‌کنندگان به اماکن دیپلماتیک از فرهنگ اسلامی، ایرانی و قانون دور هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین