کد خبر: ۳۴۱۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

هیل: آمریکا آماده لغو تحریم های ایران در آینده نزدیک است

نشریه هیل ارگان کنگره آمریکا نوشت: آمریکا به سمت اجرای توافق هسته ای گام بر می دارد و به نظر می رسد آماده لغو تحریم های ایران در همین ماه جاری است.
آفتاب‌‌نیوز : این پایگاه اینترنتی افزود: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفته است: تا برداشتن گام نهایی در روند چند ساله احتمالا فقط «چند روز» فاصله داریم. من فکر می کنم که این امر دیر یا زود محقق خواهد شد.

به نوشته هیل، گام سریع در اجرای توافق به رغم مخالفت شدید در کنگره برداشته می شود. منتقدان، دولت آمریکا را متهم می کنند که با خودداری از سختگیری در مقابل ایران، این کشور را جسور کرده است.

قانونگذاران آمریکایی می گویند که دولت نتوانسته است به اندازه کافی با ایران به دلیل آزمایش موشکی بالستیک برخورد کند و با این اقدام الگوی بالقوه خطرناکی را ایجاد کرده است.
گزارش ها حکایت از آن دارند که کاخ سفید از طرح اولیه برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به دلیل آزمایش موشکی این کشور که گفته می شود نقض تحریم های سازمان ملل بوده، عقب نشینی کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده در اقدامی که هدف از آن محدود کردن دولت اوباما در لغو تحریم هاست، درباره طرحی رای گیری خواهد کرد که دولت آمریکا را موظف می کند قبل از لغو هر تحریمی اطمینان دهد بانک هایی که مشمول لغو تحریم ها می شوند در تامین مالی تروریسم یا مسائل مربوط به موشک های بالستیک دخالتی ندارند.

دمکرات های کنگره و حتی آنهایی که مخالف توافق هسته ای بودند، از حمایت از طرح مذکور خودداری کرده اند.
«الیوت انگل» نماینده دمکرات از نیویورک که همچنین مخالف توافق هسته ای ایران بوده است، این هفته طی اظهاراتی تایید کرد که این طرح شانسی برای تبدیل شدن به قانون ندارد.
نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا همچنین در اقدام دیگری که هدف از آن کارشکنی در لغو تحریم ها است، این هفته دولت آمریکا را با درخواست تحریم ایران به بهانه حمایت ایران از تروریسم یا استفاده از موشک های بالستیک، تحت فشار قرار خواهند داد.

کری چندی پیش گفت که «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی اش به وی گفته که ایران تلاش می کند هر چه سریع تر تعهداتش را نهایی کند. ما نیز مشغول آماده سازی برای حرکت به سمت چنین روزی هستیم.

«گری سیمور» محقق دانشگاه هاروارد و مشاور سابق کنترل تسلیحاتی کاخ سفید در این زمینه گفت: واضح است که دولت آمریکا نگران هر عاملی است که به شکست یا نابودی توافق منجر شود و مانع از رسیدن هر چه سریع تر روز اجرای توافق شود.

ایران تاکید دارد که تحریم های جدید ناقض توافق هسته ای است و «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در اواخر ماه دسامبر (آذر) به دولتش دستور داد در واکنش به تهدید آمریکا درباره تحریم های جدید، برنامه موشک بالستیک را سرعت بخشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین