کد خبر: ۳۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

چگونه بنزما آقای گل لالیگا است؟

مهاجم رئال مادرید به خاطر گل‌هایی که در جریان بازی به ثمر رسانده است، به نوعی آقای گل لالیگاست.
آفتاب‌‌نیوز :
کریم بنزما بهترین فصلش را از زمانی که به رئال مادرید آمده سپری کرده است. مهاجم رئال مادرید با 14 گلی که به ثمر رسانده، شانه به شانه نیمار و لوییس سوارس با 15 گل در رقابت برای آقای گلی است. او بین این چهار نفر، تنها کسی است که از روی نقطه پنالتی گلی نزده است. بدون حساب کردن پنالتی‌ها، بازیکن فرانسوی به همراه سوارس آقای گل لالیگا است.

بنزما و رونالدو هر دو در تابستان سال 2009 به رئال مادرید پیوستند. مهاجم فرانسوی توانسته است از موقعیت‌ها بیشترین بهره را ببرد چون رونالدو از طریق ضربات پنالتی به تعداد گل‌های خود افزوده است. بدون در نظر گرفتن پنالتی‌ها، مهاجم پرتغالی از چهار بازیکن دیگر کمتر گل زده است. او با 10 گل، دو گل کمتر از نیمار به ثمر رسانده است. پشت سر این بازیکنان، گرت بیل و ایمانول آخیرتسکه با 12 گل قرار دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، بنزما در این لیگ، بازیکن ارزشمندی محسوب می‌شود. او در میان فوتبالیست‌هایی که 10 گل یا بیشتر به ثمر رسانده‌اند، به کمتر از (3.07) ضربه در چارچوب نیاز داشته تا بتواند دروازه حریف را باز کند. آخیرتسکه، مهاجم رئال سوسیداد نیز در شرایط مشابهی قرار دارد و با (3.08) ضربه به گل دست یافته است. نیمار برترین گلزن لالیگا به 3.66 شوت نیاز داشته تا دروازه حریفان را باز کند.

بنزما نه تنها آمار گلزنی‌اش را نسبت به فصل‌های پیش بهبود بخشیده (بهترین رکورد او در فصل 2012 – 2011 با 10 گل بود)، بلکه بازیکن تعیین کننده‌ای نیز بوده است. زننده بیشترین گل اول در رئال مادرید در این فصل، بنزما بوده است. او هشت بار و برابر تیم‌های شاختار دونتسک، گرانادا، اتلتیک بیلبائو، اتلتیک مادرید، ختافه، مالمو، والنسیا و دپورتیوو لاکرونیا، اولین گل مادریدی‌ها را به ثمر رسانده است. او از این لحاظ از رونالدو برتر است.

رونالدو هم پنج بار و برابر اسپانیول، مالمو، سلتاویگو، شاختار و رئال سوسیداد، نخستین گل رئال را زده است. سومین نفر در این فهرست نیز گرت بیل است. او تنها دوبار در برابر تیم‌های رئال بتیس و ایبار گلزنی کرده است. بنزما تنها در این فصل نسبت به رونالدو در این مورد برتری داشته است. کریستیانو برترین گلزن تاریخ رئال در این رابطه بوده است. او در مجموع 117 گل اول رئال را در بازی‌ها به ثمر رسانده اما بنزما 56 بار گل زده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین