کد خبر: ۳۴۲۶۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
انتشار اظهارات جعلی به نقل از مقام پاکستانی علیه ایران

ماجرای اظهارات مرد شماره یک ارتش پاکستان درباره ایران چه بود؟/ پشت‌پرده این خبر جعلی را بخوانید

سایت خبری سی.بی.ان CBN با تحریف ناشیانه اظهارات اخیر فرمانده ارتش پاکستان، مطالب سخیفی را منتشر کرده و آن را به ژنرال راحیل شریف مرد شماره یک ارتش پاکستان نسبت داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با شمارش معکوس برای اجرای برجام، یک رسانه صهیونیستی در همراهی آشکار با سیاست های ضد ایرانی برخی کشورهای منطقه، اخیرا با انتشار خبری جعلی، به زعم خود قصد داشت تحت نام روابط اسلام آباد - ریاض ، روابط دوستانه و تاریخی ایران و پاکستان را تحت الشعاع قرار دهد.

سایت خبری سی.بی.ان CBN با تحریف ناشیانه اظهارات اخیر فرمانده ارتش پاکستان، مطالب سخیفی را منتشر کرده و آن را به ژنرال راحیل شریف مرد شماره یک ارتش پاکستان نسبت داده است.

به گزارش ایرنا، این رسانه گمنام صهیونیستی در همراهی با سیاست های رژیم آل سعود، مدعی شدکه فرمانده ارتش پاکستان تهدید کرده است اگر خطری از سوی ایران عربستان را تهدید کند، پاسخ قاطع به آن خواهد داد!

ژنرال راحیل شریف روز یکشنبه گذشته در دیدار محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان، مواضع سیاسی همیشگی ​پاکستان در قبال عربستان را بار دیگر مطرح کرد و گفت: پاکستان روابطی نزدیک و برادرانه با عربستان و دیگر کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس دارد و اهمیت زیادی به امنیت این کشورها قائل است. روابط دفاعی پاکستان و عربستان در بالاترین سطح است و هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی عربستان، پاسخ قاطع پاکستان را به دنبال خواهد داشت.

این مواضع ​رسمی ومستمر است که از سوی سران دولتی و نظامی پاکستان همیشه ​مطرح می شود.

در خبر رسمی منتشر شده از سوی روابط عمومی ارتش پاکستان و در خبر هیچ رسانه معتبر دیگر از اظهارات فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار، هیچ اشاره ای به موضوع و نام ایران نشده است. 
این درحالی است که همین شیطنت رسانه ای، در داخل کشور نیز دست مایه برخی استفاده های خاص قرار گرفت که می طلبید به خاطر منافع ملی، دست کم در چنین خبری ، صحت خبر و منبع آن مدنظر قرار می گرفت. 

به هر روی ، این شیطنت ناکام رسانه صهیونیستی درحالی است که در سال 2015 بیشترین هیات عالی سیاسی و اقتصادی میان پاکستان و ایران رد و بدل شد و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سه بار(رکورد دار تعداد سفر وزیران خارجه کشورها به پاکستان در سال 2015) و علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی یک بار بنا به دعوت دولت پاکستان، به اسلام آباد سفر کردند و فرمانده ارتش پاکستان در یکی از سفرهای ظریف، دیدار فوق العاده مهمی با وی انجام داد.
ظریف در سفر فروردین ماه سال جاری به اسلام آباد و در بحبوحه فشار شدید عربستان بر پاکستان در ماجرای تشکیل ائتلاف برای حمله به یمن، با ژنرال راحیل شریف دیدار کردو مدتی پس از این سفر و دیدارهایی که ظریف با عالی ترین مقامات دولتی و ارتش پاکستان انجام داد، قطعنامه پارلمان پاکستان درخصوص ضرورت عدم مداخله این کشور در حمله به یمن صادر شد.

در راستای روابط ریشه دار ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه قدرتمند منطقه، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته تاکید کرد: همواره اعلام کرده ایم که ایران کشور دوست نزدیک و برادر ما است و پاکستان و ایران همکاری های خوبی در زمینه های فراوان دارند و علاقه مند به گسترش روابط هستند.

قاضی خلیل الله این مطلب را روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود و در واکنش به شیطنت برخی رسانه های صهیونیستی در تحریف سخنان فرمانده ارتش پاکستان مطرح کرد و افزود: پاکستان و ایران هر دو علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه هستند و احساسات مردم پاکستان نسبت به برادران ایرانی خود کاملا روشن و شفاف است.

همچنین مهدی هنردوست سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، در روزهای اخیر دیدارهای مهمی با مقام های عالی این کشور از جمله ممنون حسین رئیس جمهوری، سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر در امور خارجی(وزیر امور خارجه) و طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر در امور خارجی، اعزاز احمد چودری قائم مقام وزارت امور خارجه داشت و امروز نیز با شاهد خاقان عباسی وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان دیدار و خبر خوش لغو بسیار قریب الوقوع تحریم ها را به وی ابلاغ کرد

​دراین گذر انتظار می رود بازنشر اخبار درداخل کشور با دقت و توجه بیشتری همراه باشد و جریان سازی رسانه های مخالف ومعاند نباید دست مایه نشر بی دلیل اخبار جعلی وهمسویی با جریان سازی خبری رسانه های صهیونیستی علیه منافع وامنیت ملی کشورمان شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
2
33
بدون شک اگر جنگی بین ایران و عربستان رخ دهد وهابی های پاکستان که در حال حاضر در این کشور حاکمیت دادند درکناردشمن ما خواهند بود پس بهتره ما خودمان را به خواب نزنیم
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
16
خب بالاخره باید مراقب بود...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
20
در جنگ حلوا خیر نمی کنند,اما باید ان قدر نیرومند بود که طرف مطمئن باشد خیال بد کردن به زیانش خواهد بود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
1
3
جنگ آخرین راه حل است نه اولین راه حل
همه کشورها در مناسبات سیاسی دچار مشکل می شوند ولی درایت و دیپلماسی می تواند جلوی دشمنی ها را بگیرد
پاکستان با ایران منافع مشترک ،فرهنگ وتاریخ مشترک دارد نباید با اظهار نظر غیر معتبر یک مقام نظامی این منافع مشترک همسایه قدرتمند ایران به خطر بیافتد
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
5
شاید این حرف شایعه باشه شاید هم نه چرا که دیدم ها دارم می گم .....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین