کد خبر: ۳۴۴۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

اخبار کوتاه از المپیک ریو

قرار است چند ورزشکار پارالمپیکی ونزوئلا از صندلی چرخدار هوشمند در جریان مسابقات استفاده کنند.
آفتاب‌‌نیوز : برزیل تصمیم گرفته در طول برگزاری بازی‌های المپیک ریو ایستگاه‌هایی را برای شارژ موبایل و لپ‌تاپ نصب کند و برای این موضوع تبدیل‌های مختلف هم در نظر گرفته است. با توجه به مشکلاتی که در جام جهانی 2014 وجود داشت به نظر می‌رسد برزیلی‌ها از این تجربه استفاده کرده‌اند و برنامه ویژه‌ای را برای المپیک دارند.

با توجه به اینکه تکنولوژی‌های مختلف در یک محیط جواب نمی‌دهد تبدیل‌های گوناگون با ولتاژهای مختلف در نظر گرفته شده که روی آن با برچسب رنگی توضیح داده شده که مراقب وسایل الکترونیکی خود باشند. این امکانات فقط برای خبرنگاران نیست و گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند. پیش‌بینی شده برق قابل توجهی در این مدت استفاده شود.

* دعوت از داوطلبان برای بخش خدماتی دهکده

با توجه به اینکه برزیل توانایی استفاده از نیروی انسانی تازه‌نفس را ندارد تصمیم گرفته تا از داوطلبان برای بخش خدماتی دهکده استفاده کند. این داوطلبان هیچ هزینه‌ای برای میزبان ایجاد نمی‌کنند. حضور داوطلبان در چنین پست‌هایی باعث سهولت در استخدام آنها در مشاغل گوناگون می‌شود.

* تکنولوژی جدید ونزوئلا در صندلی چرخدار

یک جوان ونزوئلایی یک تکنولوژی جدید در صندلی چرخدار ایجاد کرده که بعضی از قهرمانان این کشور قرار است از این تکنولوژی در مسابقات پارالمپیک استفاده کنند. این صندلی‌ها هوشمند است.

البته این صندلی به فدراسیون جهانی تنیس هم پیشنهاد شده و مسئولان جهانی با وجود استقبال از این طرح اعلام کرده‌اند چون این تکنولوژی دیر اعلام شده نمی‌توان در مسابقات تنیس پارالمپیک از آن استفاده کرد و استفاده از این ویلچرها در جریان مسابقات تنیس ممنوع است.

* فدراسیون بسکتبال مکزیک رفع تعلیق شد

فدراسیون جهانی بسکتبال تعلیق فدراسیون مکزیک را برداشت و این کشور می‌تواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک که در ماه جولای برگزار می‌شود شرکت کند.

فدراسیون بسکتبال مکزیک در ماه نوامبر به دلیل اینکه توسط کمیسیون ملی فرهنگ و ورزش این کشور به رسمیت شناخته نشده بود، تعلیق شد. این موضوع به خاطر درگیری لفظی بین رئیس کمیسیون ملی فرهنگ و ورزش مکزیک و مسئولان سیاسی این کشور به دلیل استقلال ورزش این فدراسیون مطرح شد که در نهایت تعلیق فدراسیون بسکتبال مکزیک و عدم حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو را در پی داشت.

با وجود برگزاری جلسات متعدد بازهم کمیته بین‌المللی المپیک هیچ شانسی را برای مکزیک قائل نبود و فدراسیون جهانی بسکتبال هم اعلام کرد حضور مکزیک در رقابت‌های کسب سهمیه بستگی به نظر IOC دارد.

در نهایت بعد از پیگیری‌های متعدد بالاخره مسئولان فدراسیون جهانی تعلیق را از فدراسیون بسکتبال مکزیک برداشتند و این به معنای این است که مکزیک می‌تواند در مسابقات کسب سهمیه که به میزبانی 3 کشور ایتالیا، فیلیپین و صربستان برگزار می‌شود، شرکت کنند. 18 تیم در این 3 کشور برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین