کد خبر: ۳۴۵۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷

رادار باند L در رزمایش ولایت 94 با موفقیت آزمایش شد

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 94 گفت: سامانه راداری باند L در این رزمایش با موفقیت آزمایش شد.
آفتاب‌‌نیوز :
امیر سید محمود موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که «رادار باند L جدیدترین سامانه راداری نیروی دریایی است» اظهار کرد: ‌این رادار توانایی تشخیص تهدیدات هوایی و سطحی را به طور همزمان دارد.

وی افزود: در گذشته سامانه‌های راداری موردنیاز نیروی دریایی از کشورهای خارجی تهیه می‌شد اما در سال‌های اخیر با همکاری صنایع دفاعی و جهاد خودکفایی ارتش سامانه‌های راداری موردنیاز در کشور تولید می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «رادار باند L قابلیت مقابله با جنگال را داراست» افزود: الحاق این تکنولوژی به نیروی دریایی این قابلیت را ایجاد کرده که شبکه‌ای از حساسه‌های راداری ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، معاون عملیات نیروی دریایی همچنین خاطرنشان کرد: قابلیت تعمیرپذیری راحت‌تر، ساده بودن آموزش کاربران و هزینه کم ساخت رادار باند L نسبت به نمونه‌های خارجی بخشی دیگر از ویژگی‌های این رادار است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «برد این رادار 150 کیلومتر است که برد نمونه‌های دیگر آن تا 400 کیلومتر می‌رسد» خاطرنشان کرد: این رادار در یکی از ایستگاه‌های مستقر در ساحل نصب و در رزمایش به کار گرفته شد و توانایی‌های خود را به اثبات رساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین