کد خبر: ۳۴۵۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

جزییات خرید هواپیما از ایرباس

پس از امضای قرارداد جدید خودروسازان ایرانی با پژو سیتروئن در فرانسه و امضای 4 سند همکاری در زمینه حمل و نقل ریلی، قرارداد برای خرید هواپیما از ایرباس نیز امروز منعقد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایسنا نوشت: قرارداد خرید هواپیما از ایرباس امروز و همزمان با سفر رییس جمهور به فرانسه نهایی شده و امضا می شود.

بر این اساس شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد و گفته می شود خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است که کشورمان متعهد می شود در مدت 10 سال پول هواپیماها را پرداخت کند.

تعداد این هواپیماها بیش از 100 فروند است که ایرباس باید تا 4 سال همه هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد.

بر این اساس انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد که قرار است 3 فروند از هواپیماهای آ 380 غول پیکر با555 صندلی قبل از سال نو در اختیار ایران قراربگیرد. همه هواپیماهای تحویلی به ایران نو خواهد بود.

قرارداد با پژو سیتروئن امروز پس از مراسم استقبال رسمی از حجت الاسلام و المسلمین روحانی در جمع تاجران ایرانی - فرانسوی امضا شد.

در این قرارداد سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 قرار دارد که قرار است 2 شرکت در ایران (سایپا و ایران خودرو) شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد تاسیس کنند و 30 درصد محصولات را صادر و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 اغاز می شود که در سال این شرکت جدید 200 هزار خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد.

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد 400 میلیون یورو مشخص و نهایی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین