کد خبر: ۳۴۵۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

حواشی مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا

مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا که از روز چهارشنبه در ورزشگاه 'کارنی سینگ' دهلی نو آغاز شده است با حاشیه ها و حوادث تلخ و شیرینی زیادی همراه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
فاصله بیش از یک ساعته هتل محل استراحت اعضای تیم با ورزشگاه محل برگزاری مسابقات،استرس زیادی برای اعضای تیم ها برای رسیدن به موقع به ورزشگاه در ترافیک سنگین دهلی ایجاد کرده است به گونه ای که تیراندازان ایرانی در روز نخست 15 دقیقه قبل از مسابقه به ورزشگاه رسیدند.

**اضطراب قبل از مسابقه 

تیراندازان قبل از برگزاری مسابقه هریک به شیوه ای خاصی از قبیل گوش کردن به موسیقی ،نگاه به دور دست،نشستن بی حرکت سعی می کردند که قبل از مسابقه استرس خود را کاهش دهند.
یکی از بانوان عضو تیم ملی که توانست نخستین سهمیه المپیک بانوان در رشته تپانچه کسب کند قبل از شروع مسابقه در کنار ورزشکاران دیگر قرآن تلاوت می کرد.

حجاب بانوان ایرانی شرکت کننده در مسابقات تیراندازی آنها را از دیگر تیراندازان زن کشورهای دیگر متمایز کرده بود.

**نخستین سهمیه تاریخ تیراندازی بانوان

کسب سومین سهمیه المپیک و اولین سهمیه تاریخ تیراندازی بانوان در رشته تپانچه از اتفاقات شیرین و جالب این مسابقات بود.

هرسه سهمیه المپیک برای ایران توسط بانوان تیم ملی تیراندازی کشورمان کسب شد. البته در روزهای آینده باید منتظر بود تا مردان نیز تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک به کاربندند.

26 تیرانداز زن و مرد ایرانی برای کسب مسابقات سهمیه المپیک در دهلی نو شرکت کرده اند 

*آخرین آوردگاه کسب سهمیه

پس برگزاری چندین دوره مسابقات تیراندازی در کشورهای مختلف، هندوستان آخرین آوردگاه کسب سهمیه المپیک برای تیم های شرکت کننده است. این دوره 35 سهمیه المپیک بین شرکت کنندگان توزیع می شود.

**آزمایش دوپینگ خانم سبقت اللهی

خانم گلنوش سبقت اللهی پس کسب سهمیه المپیک برای تست دوپینگ فراخوانده شد که خوشبختانه تست دوپینگ منفی بود.

خانم «هانیه رستمیان» نوجوانی که در رده بزرگسالان در این مسابقات شرکت کرده، رکورد جوانان را با یک نمره اختلاف جابجا کرد . او قهرمان دوم آسیا در رده نوجوانان است.

**غذاهای تند و پرادویه هندی

غذاهای تند و پرادویه هند معمولا در مسابقاتی که در این کشور برگزار می شود یکی از مشکلات ورزشکاران است ولی دراین دوره هندی ها سعی کردند با کم کردن ادویه در غذاهای خود تا حدی رعایت حال مهمانان را کنند.

لباس های متحدالشکل تیراندازان جلوه خاصی به مسابقات داده بود و تیم ایران هم با لباس های قرمز رنگ متحد الشکل دراین مسابقات شرکت کرده است.

**گارد سنتی نظامی در مراسم اهدای جوایز

یکی از جلوه های جالب، گارد سنتی نظامی هند بود که هنگام اهدای جوایز تیم ها را مشایعت می کردند. کلاه های خاص و لباس های رنگی و سنتی توجه همه را به خود جلب کرده بود. این ویژگی یعنی تنوع رنگ و لباس های سنتی تقریبا در همه مراسم و مسابقاتی که در هندوستان برگزار می شود مشهود است.

**صدای تیراندازی مکرر در محوطه ورزشگاه

صدای تیراندازی های مکرر مسابقات اهداف پروازی که بر خلاف سایر رشته ها در محوطه باز برگزار می شد، فضای جنگی در منطقه ایجاد کرده بود. استفاده از عینک ها و پوشش های خاص و عجیب تیراندازان اهداف پروازی با تفنگ های شکاری دولول چهره ای رعب انگیز ایجاد کرده بود اما آنها تنها به سمت پرنده های پلاستیکی که با دستگاه اتوماتیک پرتاب می شد، شلیک می کردند. البته هدف قرار دادن شیئی در حال پرواز با سرعت زیاد و اصابت گلوله تنها با یک گلوله به آن خیلی جالب و دیدنی بود.

** بهار در ورزشگاه محل برگزاری مسابقات

در حالی که دهلی نو در روزهای سردی را سپری کرده بود اما در روز نخست مسابقات، دهلی هوای بهاری به خود گرفت و بازیکنان با تی شرت و لباس های بهاری در محوطه گردش می کردند.
رییس فدراسیون تیراندازی باتوجه به اهمیت این مسابقات شخصا بر رقابت تیراندازان ایرانی نظارت می کرد.

ورزشکاران ایرانی شانس کسب 9 سهمیه المپیک را در روزهای آینده دارند.

** کمبود فشنگ 

«رضا کوچک زاده» سرپرست تیم ملی تیراندازی کمبود فشنگ را یکی از مشکلات تیم ایران در مسابقات ذکر کرد و بر ضرورت تقویت مالی و تامین بودجه برای تهیه فشنگ برای تمرین پیش از المپیک تاکید کرد.

وی ترخیص نشدن به موقع فشنگ ها را از دیگر مشکلات تیم تیراندازی کشورمان ذکر کرد و افزود: تیم کشورمان برای ترخیص فشنگ مشکلات بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارد.

به گزارش ایرنا،سرپرست تیم ملی تیراندازی کشورمان گفت که فشنگ های تیم ملی کشورمان 4 روز قبل از اعزام به مسابقات ترخیص شد در حالیکه دست کم 4 هفته قبل از مسابقات باید تمرین و تست فشنگ صورت می گرفت، وی افزود:تیم اعزامی به مسابقات مجبور بود که تمرین های خود را بدون فشنگ درایران برگزار کند.

مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا هند از 5 تا 14 بهمن با حضور 531 ورزشکار از 30 کشور آسیا در دهلی نو درحال برگزار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
لطفاً برای اینگونه گزارش ها حتما چند عکس بگزارید تا فضا ملموس شود. متشکرم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین