کد خبر: ۳۴۶۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰

7 راه ساده برای داشتن یک شکم صاف

هنگامی که چربی در قسمت های مختلف بدن شروع به کم شدن می کند شکم یکی از مشکل ترین قسمت ها برای چربی سوزی است زیرا تلاش زیادی را طلب می کند و اراده قوی را نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
کاهش دادن چربی های شکم شاید یکی از بزرگ ترین مشکلاتی باشد که ما با آن مواجه می شویم هنگامی که تصمیم به وزن کم کردن دارید. هنگامی که چربی در قسمت های مختلف بدن شروع به کم شدن می کند شکم یکی از مشکل ترین قسمت ها برای چربی سوزی است زیرا تلاش زیادی را طلب می کند و اراده قوی را نیاز دارد.

برنج سفید و شکر، مساله این است

اگرچه رژیم و تمرین های ورزشی می تواند به طور قابل ملاحظه ای از چربی شکم شما کم کند یک راه حل عالی این است که موارد دیگر را هم به تمرینات تان اضافه کنید و به خاطر بسپارید که می تواند به شما در دادن نتایج بهتر در مدت زمان کمتر کمک کند. حذف چربی شکمی بسیار مشکل است زیرا شکم دقیقا قسمتی است که تمام چربی ها تمایل به جمع شدن در آن نقطه را دارند. تمایل و میل شدید شما به غذا و فراموش کردن رژیم تان یا سایر خطاهایی که شما انجام می دهید می تواند نتیجه ماه ها و هفته ها تلاش شما را برای چربی سوزی پایان دهد. به همین جهت ما باید به رژیم خود متعهد باشیم و برای رسیدن به نتایج مطلوب از راه های متفاوتی استفاده کنیم.

1- نوشیدن آب به همراه لیمو

نوشیدن آب به همراه لیمو با معده خالی راه حل بسیار خوبی است. آب لیمو تونیک بسیار خوبی است و سم زدایی و چربی سوزی بدن کمک می کند. همچنین منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما می شود. لیمو فرآورده ای است که نباید از آن غافل شوید.

لیمو را با آب مخلوط کنید و به آن کمکی نمک اضافه کنید و هر روز صبح با معده خالی آن را بنوشید.

2- از برنج سفید دوری کنید

برنج سفید فرآورده ای است که می تواند باعث افزایش وزن بدن و چربی های شکمی شود. سعی کنید که برنامه غذایی شما شامل موارد زیر باشد:

گندم، نام سبوس دار، دانه های کامل، جو دوسر و کوینولا که درواقع این گیاه از تیره غازپایان است و دارای گل های سبزرنگ کوچک است که سرخ پوستان آمریکای جنوبی از آن استفاده می کنند و درواقع این گیاه یکی از غذاهای خوب تصفیه شده است که هیچ کلسترولی ندارد و به چربی در بدن نیز تبدیل نمی شود و به راحتی هضم می شود و مزه بسیار خوبی دارد. غذای بسیار خوبی برای زن حامله ای است که از کم خونی یا دردهای شکمی رنج می برد. در ضمن حاوی هیچ نوع گلوتنی نیست.

3- میوه و سبزی بیشتر استفاده کنید

یک رژیم خوب برای کاهش وزن و کم کردن چربی های شکم باید شامل مقادیر مناسب میوه ها و سبزیجات باشد. از مصرف غذاهای فرآوری شده اکیدا خودداری کنید. این غذاها شامل سوسیس، کالباس، پیتزا و انواع سس ها  و همبرگر غذاهای کنسروی و... است. از فرآورده ها و محصولاتی استفاده کنید که ارگانیک هستند. میوه و سبزی را ترجیحا باید خام مصرف کنید آنها را می توانید به تنهای یا در سالاد یا به صورت آبمیوه و نوشیدنی مصرف کنید.

خوردن غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده به عنوان مانعی برای داشتن یک شکم تخت محسوب می شود. برای کاهش چربی شکمی بسیار مهم است که از خوردن گوشت های فرآوری شده یا غذاهای کنسروی یا آردهای سفید خودداری کنید که درواقع حاوی کالری بالایی هستند.

4- آب بیشتری بنوشید

نوشیدن آب بدن شما را هیدراته کرده و متابولیسم را فعال می سازد و حذف فرآورده ای مضر را از بدن افزایش می دهد. به طور ایده آل شما باید بین 1.5 تا 2 لیتر آب در طول روز بنوشید. نوشیدن 2 لیتر در یک لحظه نمی تواند چنین منفعتی را داشته باشد و حتی می تواند برای بدن شما مضر و خطرناک هم باشد

5- ادویه بیشتری مصرف کنید

شاید باور آن سخت باشد ولی ادویه جات مکمل های بسیار عالی برای چربی سوزی و برای طرح رژیم شما هستند. آنها برای کاهش وزن مناسب هستند، ادویه های معمولی از قبیل دارچین، زنجبیل یا نوعی فلفل هندی می توانند متابولیسم شما را فعال کرده و مزایای فراوانی برای سلامتی شما داشته باشند. در نهایت ادویه ها باعث کاهش قند خون شده و به شما کمک می کنند دیابت نگیرید.

6- شکر نخورید

استفاده از شکر باعث افزایش چربی های دور شکم همانند یک کمربند می شود و دور کمر شما را زیاد می کند.

7- سیر خام بخورید

اگرچه طعم و مزه و بوی سیر خام مطلوب نیست ولی توصیه ما به شما این است که سیر خام بخورید.

خوردن سیر خام در هر روز باعث حمایت از رژیم شما می شود و چربی سوزی را راحت تر می کند.

بین 2 تا 8 حبه سیر خام در هر روز استفاده کنید و آن را با یک لیوان آب همراه کنید. این روند می تواند به چربی سوزی کمک کرده و گردش خود را بهبود بخشد.

منبع: ماهنامه دیده‌بان 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین