کد خبر: ۳۴۶۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

گزارش آسوشیتدپرس از بانوی سنگ نورد ایرانی

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از فرناز اسماعیل‌زاده بانوی ورزشکار سنگ نورد ایرانی به توصیف تلاش او برای صعود از یک صخره در سرمای ارتفاعات کوههای شمال غرب ایران پرداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
این سنگ نورد 27 ساله از 13 سالگی صعود از صخره را آغاز کرده است و باوجود موانع پیش رو در رقابت های بین المللی به موفقیت هایی دست یافته است. 

آسوشیتدپرس در این گزارش از محدودیت ساعات تمرین صعود از دیوارهای مصنوعی برای زنان و همچنین مشکل دسترسی به مربیان مرد برای سنگ نوردان زن نوشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسماعیل زاده به این رسانه می گوید: صعود از صخره ها برای من بخشی از زندگی است، نمادی از غلبه بر موانع زندگی. آنچه من انجام می دهم باعث تغییر دیدگاه افراد نسبت به هنجارها می شود. احساس می کنم هیچ فرقی بین زنان و مردان وجود ندارد.

براساس این گزارش حدود 200 زن ایرانی در مسابقات سنگوردی سراسری ایران شرکت می کنند. تعداد بسیاری نیز به صورت تفریحی به فعالیت می پردازند. 

اسماعیل زاده در دو جام جهانی که فدراسیون بین المللی صعودهای ورزشی برگزار کرده ، حضور یافته است. او در صعود سرعت زنان در رده 21 جهان قرار دارد.

این بانوی سنگ نورد ایرانی برای تامین هزینه شرکت در رقابتهای بین المللی به سایر زنان آموزش صعود می دهد. اما در مورد هزینه شرکت در رقابت های قهرمانی جهان که ماه دسامبر در پاریس برگزار می شود، نگران است.

اسماعیل زاده گفت: رقابتهای قهرمانی جهان حدود سه ماه دیگر شروع می شود و بزرگترین دغدغه ذهنی من این است که آیا توان پرداخت هزینه شرکت در این رقابتها را خواهم داشت یا خیر.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین