کد خبر: ۳۴۶۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹

واعظی: اینترنت به تمام روستاها ارایه می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون بیش از 90 درصد روستاهای کشور تلفن دارند و در دولت یازدهم تصمیم گرفتیم به همه روستاهای کشور اینترنت واگذار کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی روز دوشنبه در دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید افزود: ارائه اینترنت به روستاهای کشور به نیت این که تنها یک سرگرمی تلقی شود نبود بلکه روستاییان برای معالجات پزشکی و کارهای پزشک خود می توانند با مرکز استان ارتباط داشته باشند و امور مربوط به مسائل آموزشی، کشاورزی و دامداری خود را پیگیری کنند و اگر محصولاتی برای فروش دارند و یا برای خرید محصولات از اینترنت استفاده کنند.

وی همچنین از ارائه خدمات اینترنت به روستاهای استان قم خبر داد و گفت: تمام روستاهای قم تا نیمه شعبان سال آینده به اینترنت متصل می شوند. 

واعظی بیان داشت: ازهر فرصتی استفاده می کنیم که بستر اینترنت و آی تی دارای محتوای فاخر دینی باشد که مرکز این محتوا در قم است و از این رو در بحث پهنای باند در هر کجا از استان قم که نیاز باشد در خدمت مراکزهای فرهنگی و حوزوی هستیم. 

وی با اشاره به راه اندازی مرکز دیتا سنتر در قم گفت: پیش از این مرکز در موسسه های بزرگ حوزوی وجود داشتند اما امروز همه بخش های مذهبی و فرهنگی قم به این ابزار متوسل شده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاست محرومیت زدایی و رسیدگی به روستاهای مناطق محروم را در دستور کار داریم.

*برجام باعث تغییر تصویر ایران در افکار عمومی دنیا شده است 

وی همچنین با اشاره به برچیده شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام گفت: انصافا دولت و وزارت خارجه تلاش کردند که به گونه ای حرکت کنند تا حقوق هسته ای ملت در عین اقتدار حفظ شده و تحریم ها برداشته شود. 

وی ادامه داد: هفت قطعنامه شورای امنیت و 12 قطعنامه شورای حکام لغو شده است و پرونده پی ام دی نیز بسته شد و امروز فضای جدیدی در دنیا و منطقه برای ما بوجود آمده است. 

وی با اشاره به سفر اخیر دکتر روحانی به رم و پاریس، گفت: رئیس جمهوری در این سفر نمایندگی نظام جمهوری اسلامی و ملت را داشت و قراردادهای بسیار مهمی امضا شد.

واعظی بیان داشت: پس از توفیقی که بعد از تحریم و برجام نصیب ملت ما شده ،برخی فکر می کنند توفیق دولت است اما این کار، توفیقی است که با هدایت و حمایت های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و مقاومت ملت به ثمر نشست. 

وی ادامه داد: تیم ایرانی در مذاکرات با پشتوانه مردم مذاکره کردند و اگر سران سه قوه کمک نمی کردند این موفقیت بدست نمی آمد لذا موفقیت برجام برای کل نظام است. 

واعظی با اشاره به این که برجام باعث تغییر تصویر ایران در افکار عمومی دنیا شده است گفت: تا دیروز صحبت از شیعه هراسی، اسلام هراسی و ایران هراسی بود ولی این نگاه اکنون تغییر کرده و دنیا به دنبال آن است که از ما کمک بگیرد تا افراطیون داعش در منطقه توسعه پیدا نکنند.

وی ابراز داشت: بعد از حل شدن مسائل خارجی، اولویت اول دولت بحث اقتصادی و رفع مشکل بیکاری است.

**وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز داده امین قم بازدید کرد 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه در ادامه سفر خود از مرکز فناوری داده امین حوزه علمیه خواهران در قم بازدید کرد. 

محمود واعظی در این بازدید بیان داشت: اقدامات نرم افزاری خوبی در حوزه علمیه خواهران انجام شده است این در حالی است که این مرکز نسبت به مسائل سخت افزاری نیز بی توجه نبوده است.
 
وی گفت: وزارت ارتباطات زیرساخت های ارتباطی در کشور را ایجاد می کند و خرسندیم که پس از ایجاد زیرساخت ها نتیجه اقدامات خود را در فعالیت های با کیفیت مراکزی چون حوزه علمیه خواهران مشاهده می کنیم. 

وی ابراز داشت: در دنیای امروز باید شاهد ترویج فکر اسلامی با تکیه بر فضای مجازی و ارتباطات باشیم و نحوه بهره گیری از فضای مجازی در ایران نیز باید الگویی برای سایر کشورهای دنیا باشد و باید تسلط به آموزه های دینی در استفاده از ابزارهای مدرن روز را به دیگران نشان دهیم. 

وزیر ارتباطات گفت: دیتا سنتری که در حوزه علمیه خواهران وجود دارد ظرفیت عظیمی را برای این مرکز بوجود آورده است که می تواند الگوی مناسبی در سطح کشور باشد. 

مرکز داده امین قم که مهرماه امسال افتتاح شد ظرفیت میزبانی بیش از دو هزار سرور را دارد که قابل توسعه تا دو برابر است و قابلیت میزبانی بیش از صدهزار سایت، پایگاه اطلاع رسانی و کتابخانه مجازی و ظرفیت ذخیره سازی 120 ترا بایت اطلاعات با قابلیت توسعه، از جمله ظرفیت های این مرکز داده به شمار می رود. 

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشورنیز در این بازدید با اشاره به نحوه فعالیت های ارتباطاتی و فناوری در این مرکز بیان داشت: مرکز داده امین حوزه های علمیه خواهران کشور ظرفیت استقرار دوهزار سرور را دارد و این در حالی است که اکنون کمتر از 200 سرور در آن فعال است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد فعالیت حوزه های علمیه خواهران با 80 هزار طلبه هستیم و 480 مدرسه علمیه ما در سراسر کشور فعال است. 

به گزارش ایرنا، وی ابراز داشت: اکنون 370 هسته پژوهشی را از فارغ التحصیلان خود داریم و بیش از 10 هزار مبلغ سازمان یافته فعال داریم و تلاش بر آن داریم که طلبه های ما پس از خروج از حوزه ظرفیت بالای علمی و پژوهشی برای اثر گذاری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین