کد خبر: ۳۴۶۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
به مناسبت حضور پپ در سیتی

حقایقی از زندگی گواردیولا

سرمربی که نام خود را بار بارسلونا بر سر زبان ها انداخت و 3 فصل را در بایرن مونیخ سپری کرده از فصل بعد در لیگ برتر حضور خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی بایرن مونیخ از فصل بعد جانشین پیگرینی سرمربی منچسترسیتی می شود. این خبر را پیگرینی شیلیایی اعلام کرده که با تایید باشگاه نیز مواجه شد.

در زیر 10 حقیقت از زندگی پپ گواردیولا را می خوانیم:

جوزپ گواردیولا ای سالا با نام مستعار پپ، در 18 ژانویه سال 1971 در سانتاپدرو در باگس اسپانیا به دنیا آمد. وی از سال 1984 در باشگاه بارسلونا بوده و پیش از آن در خیمناستیک دمان رسا بازی می‌کرده است. از فصل 91-1990 عضو کادر حرفه‌ای بارسلونا شد و در 16 دسامبر سال 1990 در 19 سالگی اولین بازی خود برای این تیم را انجام داد. یک سال و نیم بعد توانست به اولین موفقیت بین‌المللی‌اش با بارسا دست یابد.

** وقتی پلاتینی به او امضا نداد!

گواردیولا وقتی بچه بود کارش را به عنوان توپ جمع کن شروع مرد و با فوتبال آشنا شد. او پلاتینی را خیلی دوست داشت و او را الگوی خود می‌دانست ولی وقتی یکبار نزدیک اسطوره‌اش شد تا از او امضا بگیرد، پلاتینی او را رد کرد. بعدها گواردیولا بهترین مربی جهان شد و اینبار پلاتینی به استقبال این توپ جمع کن سابق رفت و جایزه بهترین مربی را به او داد.

** قهرمانی اروپا

در 20 مه 1992 با گلی که رونالد کومان هلندی در وقت اضافه به ثمر رساند،‌ توانست با بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا بر سمپدوریا جنوا از ایتالیا غلبه کرده و جام قهرمانی را در ورزشگاه ویمبلی لندن بالای سر ببرد.

** پایان فوتبال در ایتالیا و قطر

در سپتامبر سال 2001،‌ پس از 17 سال بازی در پست هافبک در بارسلونا به برشا کالچو ایتالیا پیوست و سال 2002 به رم منتقل شد. از ژانویه 2003 تا تابستان آن سال دوباره برای برشا به میدان رفت. دوران او در ایتالیا با بدشانسی همراه بود. وی به اتهام دوپینگ، ‌مدت زیادی را در محرومیت به سر برد. او سپس راهی السد شد و در این تیم کفش هایش را آویخت.

** محرومیت به خاطر دوپینگ

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، وی در سال 2005 به عنوان اولین فوتبالیست به خاطر دوپینگ به هفت ماه زندان و پرداخت 9000 یورو جریمه نقدی محکوم شد. اما از آنجایی که وی فرجام‌خواهی کرد و نیزهیچ سابقه کیفری نداشت، تا زمان تشکیل دادگاه تجدید نظر آزاد ماند. او سپس از تمام موارد اتهام دوپینگ تبرئه شد.

** قهرمان المپیک

گواردیولا با تیم ملی اسپانیا در سال 1992 مدال طلای المپیک را به دست آورد. پس از آن در بازی تیم ملی اسپانیا در 14 اکتبر 1992 در برابر ایرلند شمالی در مسابقات مقدماتی جام جهانی که به تساوی بدون گل انجامید،‌ حضور یافت. وی در جام جهانی 1994 و جام ملت‌های 2000 اروپا شرکت داشت، اما در جام‌های جهانی 1998 و 2002 به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو نتوانست حاضر شود. آخرین بازی ملی او در 14 نوامبر سال 2001 در مقابل مکزیک بود که اسپانیا با یک گل به پیروزی رسید. او در 47 بازی ملی،‌ 5 گل به ثمر رساند.

** حضور در بارسلونا و شروع تیکی تاکا

در ماه مه سال 2008، خوان لاپورتا، ‌رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرد که گواردیولا برای فصل 09-2008 جانشین فرانک ریکارد هلندی خواهد شد. او در این تیم به 6 گانه رسید و سبک جدیدی به عنوان تیکی تاکا معرفی کرد.

** قهرمان آلمان

گواردیولا در بایرن مونیخ به قهرمانی در لیگ آلمان رسید ولی او نتوانست بایرن را به قهرمانی در اروپا برساند. شاید او این کار را در آخرین فصل خود انجام دهد و شاید هم بدون این مهم از بایرن برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین