کد خبر: ۳۴۷۱۱۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

روزنامه جمهوری خطاب به باهنر: رانت یعنی پخش گسترده خبر نامزدنشدن شما درصداوسیما یا کاندیداشدن سیدحسن؟

روزنامه جمهوری اسلامی در مقاله ای به اظهارات اخیر محمدرضا باهنر که تاییدصلاحیت سیدحسن خمینی را رانت خواری دانست،حمله کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این روزنامه نوشت: هنر این بود که در این پاییز اخلاق و انصاف، که برخی تمام هنر خویش را در توهین به خاندان امام نشان می‌دهند، فلان نماینده مجلس که از خانواده انقلاب است و بیست و هفت بهار از عمر خویش را بر مسندی تکیه داشته که با همت فقیه و فیلسوف و عارف بزرگ خمینی کبیر استوار گردید لااقل نه به توصیه دین در نکوداشت پدر با حفظ و اکرام فرزندانش (المرء یحفظ فی ولده) همان گونه که آیت‌‌الله وحید به آن هشدار داد بلکه به پاس حق نمکی که بر سر این سفره گسترده خورد نمکدان را نمی‌شکست و به بیت امام(ره) و کسی که همه بانام "خمینی" او را می‌شناسند و انقلاب نیز بی‌نام او در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست توهین نمی‌کرد و آنان را اهل رانت خواری ویژه معرفی نمی‌نمود.

بعید است این نماینده که سالها با این مقوله آشنا بوده معنی رانت را نداند، همان گونه که در لغت آمده رانت به معنی درآمدی است که از فرصت‌ها و موقعیت‌های برتر به دست آمده باشد، ثروت حاصل از کار غیرتولیدی و بادآورده رانت خوانده می‌شود (فرهنگ معین). امتیازی انحصاری که به دور از هرگونه رقابت نصیب برگزیدگانی می‌شود.

پس: شرافت در نسب هرچند که بدون رقابت و بی‌اختیار به کسی داده می‌شود، "رانت ویژه " نیست ونباید زمینه حسادت و کینه و محرومیت او را از حقوق برابر با دیگران فراهم سازد بلکه در مقابل اگر کسی مولود پدری صاحب جود و کرم و شجاعت است. نظیر آنچه در داستان موسی و خضر درقرآن کریم آمده است که خداوند پیامبر خود را مامور تعمیر بنایی می‌کند که متعلق فرزندان یتیمی است که به تعبیر قرآن (کانَ اَبُوهُما صالِحاً") پدرشان فردی صالح بود یعنی همانگونه که علامه طباطبایی می‌گوید:سبب برانگیخته شدن رحمت خدا همان صلاح پدر آن دو بوده‏، لذا انصاف اینست که به جای تعمیر دیوار بیت امام (ره) که بی‌شک پدری صالح بود مردانگی کنند با چنین نسبتهای ناروایی دیوار اعتماد و آبروی آن را بر سر فرزندانش خراب نکنند.

رانت یعنی: من بتوانم بدون هر گونه نگرانی از عتاب دنیوی و عقاب اخروی به هر کس که بخواهم، هرچه بخواهم و هرزمان که بخواهم با بهره گیری از انواع رسانه‌ها و تریبونها توهین و اعتراض کنم ولی شما نتوانی با کمترین امکانات از خودت دفاع کنی.

رانت یعنی: صدا و سیما در اختیار برنامه من، سخنرانی من، افتتاح طرح توسط من، پوشش اخبار فتوحات و حماسه آفرینی من، در سازمان ملل و ونزوئلا و بورکینافاسو و جیبوتی و... اما وقتی که رسانه‌های استکبار جهانی در حال پوشش مهمترین خبر سیاسی جمهوری اسلامی ایران هستند که شما در آن حضور دارید خبر آن از ارزش سخنرانی یکی از عزیزانی که عالم بما کان و ما یکون و ماهو کائن در محکومیت نظام از هم فروپاشیده غرب است کمتر باشد.

رانت یعنی: اگر من هرچه به امام و بیت امام و دختر امام و پسر امام و نوه امام بگویم " فحش از دهن من طیبات است" اما اگر تو وفقط تو از کنار عکس و فقط عکس امام بدون احترام عبور کنی هم منافق ضد امامی و هم وطن فروش و خائن و.....

رانت یعنی: آنجا که یک مجلس از طرف شما با مجوز نهادهای قانونی تشکیل شد من بتوانم به بهانه مخالفت با اسلام آنرا به هم بزنم و عزای عمومی اعلام نمایم ولی اگر شما به عمل من اعتراض کردید که این کار خلاف اسلام است شما را به نپذیرفتن قانون متهم نمایم، وهمان زمان اگر رئیس‌جمهور بگوید که نیروی انتظامی موظف است به قانون عمل کند نه اجتهادات شرعی خود، ندای وا اسلاما سردهیم.

رانت یعنی: خبر شرکت نکردن فلان آقای نماینده بعد از بیست و هفت سال شرکت در انتخابات و مجلس برای صدا وسیما به اندازه شرکت کردن تمام نامزدها و شرکت ندادن برخی از آنها مهمتر و جذاب‌تر است! و باید دفتر کار ایشان و نوع نشستن و برخاستن و آینده کاری و حقوق و درآمد ایشان و... در چند نوبت خبری پوشش داده شود.

برادر عزیز، فرزند امام خمینی (ره) تنها خواسته‌اش این است که او نیز بتواند مانند خیل فراوانی از انسانها که سوار بر کشتی پدرش به ساحل نجات رسیدند سوار برکشتی شود و یا اگر سوار شد اورا پیاده نکنند.با او نیز مانند دیگران رفتار شود نه بیشتر و نه کمتر. آیا این خواسته رانت ویژه است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
43
درود بر شما درود
احمدخان ابادی کرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
25
احسنت کو گوش شنوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
19
درود بر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
24
درود فراوان بر شما روزنامه جهموري اسلامي
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
15
لايك
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
7
بادرود برای درج درتاریخ مهم است که ایندگان ببینند که کسانی بوده اند شکوه می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
9
خوبه که چنین دفاعیات زیبایی پخش بشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین