کد خبر: ۳۴۷۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

واعظی: 6 هزار میلیارد ریال صرف توسعه اینترنت روستاها شد

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون 9 هزار میلیارد ریال برای ارائه اینترنت به روستاهای کشور در نظر گرفته شد که حدود 6 هزار میلیارد ریال از این مبلغ هزینه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی روز شنبه در آیین راه اندازی همزمان اینترنت پرسرعت در 383 روستای استان اصفهان افزود: پس از رفع تحریم ها و عادی شدن روابط با جامعه بین الملل که از اقدامات مطلوب دولت تدبیر و امید بود، حل معیشت مردم و معضلات اقتصادی از اولویت های دولت محسوب می شود.

واعظی با بیان اینکه سال 95 باید سال شکوفایی کشور باشد، گفت: سال آینده سال رونق اقتصادی و رفع بسیاری از مشکلات مردم با همدلی و همزبانی دولت و ملت خواهد بود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: مردم باید در این انتخابات حضوری گسترده و پرشور داشته باشند تا با فضایی مطلوب و پرشور به استقبال سال جدید بروند.

واعظی ادامه داد: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید برداشتن شکاف های اقتصادی میان مناطق برخوردار، کم برخوردار و روستا و شهرها با شهرها و مناطق برخوردار است تا همه بتوانند از امکانات مناطق برخوردار بهره ببرند.

وی ادامه داد: اگر شش روستای استان اصفهان به شبکه تلفن متصل شوند تمام روستاهای این استان از شبکه تلفنی برخوردار خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: استان اصفهان جزو پیشتازان عرصه مخابرات و ارتباطات در کشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف دیگر دولت یازدهم ارائه اینترنت پرسرعت به تمام روستاهای کشور است زیرا دولت الکترونیک نیازمند بسترهای مناسب اینترنتی در تمام مناطق کشور است.

وی با بیان اینکه اتصال 879 روستای استان اصفهان به اینترنت پرسرعت جزو برنامه ها بوده است، گفت: امروز 383 روستا به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند و مابقی آنها نیز بین سوم تا نیمه شعبان سال آینده به این شبکه متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: سایر روستاها نیز تا پایان دولت یازدهم به اینترنت پرسرعت متصل خواهد شد.
واعظی اضافه کرد: ما معتقدیم اتصال روستاها به شبکه اینترنت پرسرعت یک هدف و اقدام فانتزی نیست.

بلکه می تواند زمینه ایجاد تجارت الکترونیکی و خرید و فروش محصولات روستاییان بدون وساطت دلالان را مهیا کند.

به گزارش ایرنا، همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار کرد: ارائه اینترنت پرسرعت به روستاییان استان اصفهان برای افزایش خدمات و سرویس ها به روستاها انجام گرفته است.

محمد جواد امیدی اظهار کرد: افزایش نفوذ اینترنت در روستاهای استان اصفهان موجب پیشرفت و توسعه آنها خواهد شد.

این آیین در روستای هفتشویه در شرق شهرستان اصفهان برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین