کد خبر: ۳۴۷۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

توییتر حساب 125 هزار داعشی را مسدود کرد

شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد: شبکه اجتماعی توییتر حساب 125هزار کاربر خود را که مظنون به فعالیت های تروریستی هستند، مسدود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرانس24 امروز (شنبه) با انتشار این خبر افزود: توییتر اعلام کرد که از اواسط سال 2015 تاکنون بیش از 125 هزار حساب کاربران خود را که اکثر مرتبط با گروه داعش را بسته است و به دنبال آن نیز دیگر شرکت های اینترنتی گام های مشابهی برداشته اند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، توییتر اعلام کرد که این اقدام در پی گزارش های دریافتی از دیگر کاربران انجام گرفته و همزمان گروه های ناظر بر این فعالیت ها بیشتر شده است. 

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: اعلام این خبر قابل توجه است، زیرا توییتر بسیار اندک درمورد تلاش برای مقابله با گروه (تروریستی – تکفیری) داعش ابراز نظر می کند، زیرا مسئولان این شبکه اجتماعی بیشتر به دلیل کوتاهی در برخورد با کاربران مرتبط با داعش، مورد انتقاد قرار دارد. 

رویترز افزود: گروه داعش برای جذب نیرو به انتقال پیام های خود به شبکه های اجتماعی که بالغ بر صدها میلیون کاربر عضو دارند، به شدت متکی است.

توییتر که جولای سال 2006 راه اندازی شد و مقر آن شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا آمریکا است تا ژانویه امسال 332 میلیون کاربر فعال دارد.

بنابر گزارش ها درآمد این شبکه اجتماعی اینترنتی سال 2014 یک میلیاردو 400 میلیون دلار اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین