کد خبر: ۳۴۷۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

چای، سپری در برابر بیماری ها

دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چای بهترین نوشیدنی بعد از آب، برای محافظت بدن در برابر بیماریهای مختلف است.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر محسن نعمتی افزود: طبق تحقیقات انجام شده چای از بیماری هایی مانند سنگ کلیه، بیماریهای قلبی و عروقی و چربی خون پیشگیری می کند.

به گزارش ایسنا، وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته برای مبتلایان به سنگ های کلیه از نوع 'اگزالات'، نوشیدن چای توصیه نمی شود.
 
وی ادامه داد: مصرف چای عوارضی ندارد مگر اینکه با روش نادرست استفاده شود، لذا پرهیز از مصرف چای داغ و پررنگ و پرهیز از مصرف زیاد قند و شکر همراه با چای ضروری است.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه نوشیدن چای داغ، خطر سرطان مری را دربردارد، افزود: مصرف چای داغ در مناطق شمالی کشور نظیر گنبد کاووس رایج است و از این رو سرطان مری نیز در این مناطق شایع تر است.

به گفته وی، چای داغ باعث تحریک بافت مری و معده شده و خطر ابتلا به این نوع سرطان ها را افزایش می دهد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر مصرف چای فراوان نباید مانع از مصرف شیر، میوه و سبزی شود.

وی با بیان اینکه چای به دو نوع سبز و سیاه تقسیم می شود، افزود: چای سبز که برگ خشک چای است، طبیعی ترین نوع چای است اما در چای سیاه، برگ آن تخمیر شده و سیاه رنگ می شود که این چای کافئین بیشتری دارد.

چای نام یک گیاه و نوشیدنی ساخته شده از این گیاه است و دارای یک منبع طبیعی از کافئین، تئوفیلین، تیانین و آنتی اکسیدان ها است.

چای واژه ای چینی است که در چین و شمال هندوستان به کار می رود و تقریباً با همان تلفظ وارد زبان فارسی شده است.

نام این گیاه در گویش چینی جنوبی چای و در گویش چینی شمالی به صورت tea تلفظ می شد و هر دو تلفظی از یک واژه واحد در چینی قدیم هستند.

مردم اروپای غربی نام این گیاه را از چینی های شمالی و مردم خاورمیانه و شمال آفریقا نام آن را از چینی های جنوبی آموختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین