کد خبر: ۳۴۷۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

کاهش 15 درجه‌ای‌دمای هوای برخی‌مناطق

ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا روزهای پایانی هفته تداوم دارد که این کاهش دما در سواحل شمالی و شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در سایر مناطق بین 6 تا 10 درجه پیش بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میزان، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی از بعد از ظهر روز گذشته سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارده کشور شده و طی امروز ضمن تشدید فعالیتش، علاوه بر نواحی ذکر شده ، برخی نقاط جنوب غرب ، مرکز و از بعد از ظهر به صورت پراکنده برخی نقاط شمال شرق را در بر می‌گیرد. امروز با نفوذ توده هوای سرد از عرضهای شمالی ضمن کاهش دما در نیمه شمالی کشور، وزش باد شدید شمالی و بارش در سواحل دریای خزر نیز آغاز می‌شود.

سامانه فوق فردا همچنان در نواحی ذکر شده فعال بوده و پس فردا به تدریج از میزان ابرناکی در غرب کاسته شده و این سامانه در دامنه‌های البرز ، بخش‌هایی از مرکز، سواحل شمالی و شمال شرق فعال است.

دریای خزر نیز امروز و فردا مواج خواهد بود. لازم به ذکر است که ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا روزهای پایانی هفته تداوم دارد که این کاهش دما در سواحل شمالی و شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در سایر مناطق بین 6 تا 10 درجه پیش بینی می شود.

بر این اساس وضع هوای امروز مناطق تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می‌شود: بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، زنجان ، همدان ، کردستان ، کرمانشاه ، لرستان ، ایلام، مرکزی ، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، به صورت پراکنده در قم و اصفهان و  بارش باران در استان‌های گیلان ، مازندران و به تدریج در گلستان و اواخر وقت در  خراسان شمالی که بارش در ارتفاعات به صورت برف بوده و همچنین رگبار و رعدوبرق در  خوزستان و شمال فارس و شمال بوشهر پیش بینی می شود.

همچنین احد وظیفه، درباره وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا نیز گفت: هوای استان تهران امروز، نیمه ابری، در بعدازظهر ابری و در ارتفاعات همراه با بارش برف و درپاره ای نقاط بارش باران پیش بینی می‌شود. فردا نیز هوای استان تهران، آسمانی ابری و در پاره‌ای از نقاط بارش باران و برف و گاهی وزش بادشدید و تگرگ پیش بینی شده است.

هوای مازندران تا 15 درجه سرد می‌شود

به گفته نوربخش داداشی، مدیرکل هواشناسی مازندران سامانه جنوبی حاکم بر هوای مازندران از اواخر وقت شب گذشته از این استان خارج و جای خود را به سامانه سرد و بارشی داده که با ورود این سامانه دمای هوا استان بین 12 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی وضعیت هوای استان را در سه روز آینده تمام ابری همراه با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش تند باد اعلام کرد.

داداشی پیش بینی کرد که با وزش باد شدید در استان طی امروز، دریای خزر مواج است و از صیادان خواست تا از ورود به دریا نیز امتناع کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین