کد خبر: ۳۴۷۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

نماد محیط زیستی سینماگران هم رونمایی شد؛ زاغ بور/ عکس

در شب محیط زیست و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و به ابتکار بنیاد نیکوکاری «کمک »، از پوستر "زاغ بور" به عنوان یکی از گونه های در خطر انقراض ایران مورد حمایت هنرمندان کشور رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست؛ شنبه شب و در شب محیط زیست جشنواره فیلم فجر، با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور، کتایون ریاحی از هنرمندان پیشکسوت و مدیرعامل بنیاد نیکوکاری "کمک " و محمد حیدری دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ، از پوستر زاغ بور به عنوان یکی از گونه های خوش الحان در خطر انقراض کشورمان مورد حمایت هنرمندان و سینماگران کشور در کاخ مردمی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد .

زاغ بور یا زاغ کویری پرنده ای از خانواده کلاغیان است ولی تفاوت های زیادی با دیگر خویشاوندان خود یعنی کلاغ ها و زاغ ها دارد از آن جمله زمین زی بودن اوست . داشتن صدای خوش و رنگ نخودی مایل به قهوه ای از دیگر مشخصات این پرنده اندمیک و انحصاری طبیعت ایران است .

ابتکار بر روی پوستر این پرنده در حال انقراض نوشت: « به امید محیط زیست و طبیعت سالم، برای همه جهان.»

همچنین ایوبی پوستر «زاغ بور» را با جمله « بدان امید که جهان دوباره تنفس کند صدای تازه را» امضا کرد.

معصومه ابتکار در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم در یکی از شب های جشنواره فیلم به موضوع محیط زیست اشاره و اختصاص داده شده است.

وی گفت: از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین کتایون ریاحی «مدیرعامل بنیاد کمک» به سبب حمایت ویژه شان از محیط زیست در این جشنواره تشکر می کنم.

معاون رئیس جمهور افزود: پیوند بین هنر و محیط زیست و طبیعت ذاتی بوده و با عشق و باطن ما ایرانیان شدیدا گره خورده است.

رئیس سازمان محیط زیست ، اقدام خانم کتایون ریاحی و بنیاد کمک در حمایت از زاغ بور را بسیار ارزشمند توصیف کرد چرا که این پرنده کاملا ایرانی در حال تهدید است.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: دنیای صنعتی و انسان عصر جدید کاری کرده که ظرف 70 سال گذشته بیش از 50 درصد از گونه های حیوانی به ویژه پستانداران منقرض شده اند.

ابتکار ادامه داد: این اقدامات به سبب آز و طمع انسان ها صورت گرفته و زیستگاه های حیات وحش و گونه های مختلف حیوانی از بین رفته است.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: زاغ بور نمادی است ذخایر ژنتیکی کشور بوده که متاسفانه به سبب غرور و نادانی از بین رفته است.

معاون رئیس جمهور گفت: خوشبختانه هم اکنون هنر به کمک ما آمده تا با بیان جنبه های علمی این موضوع شهروندان را بیدار و هوشیار کند که چه بلایی بر سر سرزمین و مأمن ما انسان ها آمده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان از نمایشگاه مسابقه تبلیغات سینمای ایران بازدید کرد .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین