کد خبر: ۳۴۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
قائم مقام وزارت کشور تشریح کرد:

وزیرکشور با رهبری دیدار کرد/‌کدام‌یک از دواطلبان ردصلاحیت‌‌شده می‌توانند اعتراض کنند؟

قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: فقط 147 نفر می‌توانند تقاضای تجدیدنظرخواهی به رد صلاحیت‌ها را داشته باشند. در جریان جزئیات بحث‌های وزیر کشور و رهبری نیستم، اما نفس این دیدار کاملا متعارف بوده و عجیب نیست و در راستای ملاقات دوره‌ای با رهبری تعریف می‌شود و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، طبیعتا مباحث انتخاباتی هم در آن مطرح شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی امیری در خصوص اینکه نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان هنوز به برخی اعلام نشده است، عنوان کرد: نتایج به تدریج اعلام می‌شود ممکن است کد ملی و سایر مشخصات برخی ناخوانا یا ناقص باشد و این کار قدری طول بکشد.

به گزارش آفتاب، او در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر نتایج وجود دارد، گفت: قانون مسیر کار را مشخص کرده است آنها که در مراحل قبل تایید صلاحیت شدند و الان توسط شورای نگهبان رد شدند می‌توانند تقاضای تجدیدنظرخواهی داشته باشند که البته تعداد این عده محدود به  ۱۴۷ نفر است برای اعتراض سایر افراد راه مسدود است.

قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در جریان بررسی صلاحیت‌ها، ما مشورت‌های لازم را به عنوان نظر دولت به شورای نگهبان ارائه کردیم. آنها هم می‌توانند بپذیرند یا نپذیرند ما در مشورت‌های خود به شورای نگهبان تاثیر رد و تایید صلاحیت‌ها بر مسائل سیاسی و اجتماعی کشور را مطرح کردیم و نهایتا تصمیم این شورای چیزی است که امروز می‌بینیم.

او افزود: وزرات کشور به عنوان عضوی از دولت تلاش کرد مشورت‌های لازم را با شورای نگهبان داشته باشد، مکاتبات لازم هم انجام شد و ما طی جلسات متعددی در شورای نگهبان حاضر شدیم و در نهایت محصول کار نتایجی بود که دیروز اعلام شد.

امیری با تاکید بر اینکه نظر وزارت کشور به شورای نگهبان صرفا مشورتی بوده است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان ناظر کلیه مراحل انتخابات است از این به بعد اگر کسی صحبتی دارد باید با خود اعضای شورای نگهبان صحبت کند.

سخنگوی وزارت کشور در مورد دیدار وزیر کشور با رهبری گفت: در جریان جزئیات بحث‌های وزیر کشور و رهبری نیستم، اما نفس این دیدار کاملا متعارف بوده و عجیب نیست و در راستای ملاقات دوره‌ای با رهبری تعریف می‌شود و با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، طبیعتا مباحث انتخاباتی هم در آن مطرح شده است.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین