کد خبر: ۳۴۷۵۰۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
حماسه خرداد‌92 در اسفند‌94 تکرار می‌شود/پیروزی روحانی مصداق پرهیز مردم از تهدید و تحریم بود

پاسخ آیت‌الله هاشمی به پرسشی درباره بررسی صلاحیت‌ها: امیدواریم آن خبر واقعی باشد

متقاعد‌شدن قدرت‌های جهانی به حل مسأله هسته‌ای با مذاکره و کوتاه آمدن از سیاست‌های ظالمانه تهدید و تحریم معلول هوشیاری سیاسی مردم ایران است/دیروزی خبری دالّ بر برگرداندن بخشی از ردّصلاحیت‌هاشده‌ها از سوی شورای نگهبان منتشر شده بود که همه را برای برگزاری یک انتخابات پرشور امیدوار کرده بود. امیدواریم آن خبر واقعی باشد./هرکس به هر اندازه‌ای موجب دلسردی مردم برای حضور در انتخابات شود، آب در آسیاب دشمن می‌ریزد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از رزمندگان، آزادگان، جانبازان،  فرماندهان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، با ابراز خرسندی از دیدار با کسانی که یادگاران هشت سال دفاع مقدسند، گفت: جماعت ایثارگران و رزمندگان را صاحبان حقیقی و میراث‌بران واقعی انقلاب اسلامی می‌دانم و وقتی می‌بینم ترکیبی از مبارزان قبل از انقلاب، برقرارکنندگان امنیت در سال‌های اول پس از پیروزی و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی، با وحدت و همدلی برای تقویت آرمان‌های شهدا یک جا می‌شوند، از ته دل خوشحال می‌شوم.

به گزارش آفتاب، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی تاریخی از اوضاع ایران در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب و سال‌های اولیه پس از پیروزی، گفت: منافقین، فدایی‌ها و دیگر گروهک‌هایی که در مقطعی حدود سی گروهک اغلب غیرمذهبی و اکثراً وابسته به تفکرات کمونیست‌ها را تشکیل می‌دادند، در زندان با ما بحث می‌کردند و علناً می‌گفتند که روحانیت فقط قدرت بسیج مردم را دارد و وقتی به حکومت برسیم، مردم به‌خاطر تأمین نیازهای اقتصادی و مسایل دیگر مربوط به حکومت‌داری، به سوی احزاب و گروه‌هایی می‌روند که هم تشکیلات و هم تجربه‌های حکومت‌داری دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر نقش و جایگاه روحانیت در تاریخ ایران که همیشه مأمن و ملجاء مردم بود، گفت: به همراهی مردم و نیروهای مذهبی امیدوار و مطمئن بودیم و عملاً هم پس از پیروزی دیدیم که مردم و روحانیت، به رهبری بی‌نظیر امام راحل، حاکمیتی براساس معارف اهل بیت(ع) و ساختار اسلام بنا نهادند.

ایشان با تشریح توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که دشمنان داخلی و خارجی انقلاب در سال‌های اولیه برای تجزیه، ترور شخصیت‌های بسیج کننده مردم، القاء اختلافات مذهبی و قومی و حتی طرح کودتا در سر داشتند، به اظهارنظر مسؤولان سیاسی قدرت‌های برتر آن روز به خصوص آمریکا و شوروی اشاره کرد و گفت: پس از شکست همه توطئه‌ها، خارج از عرف دیپلماتیک و به صورت کاملاً آشکار می‌گفتند برنامه‌ی بعدی ما طرحی است که شکست انقلاب حتمی است و ما از این‌گونه موضع‌گیری‌ها، تعبیر به جنگ می‌کردیم که دیدیم آغاز شد.


جانشین فرمانده کل قوا و فرمانده جنگ در ادامه سخنان خویش با بیان مستنداتی از علل مخالفت غرب، شرق و ارتجاع و حزب بعث با انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، گفت: غرب جزیره‌ی ثبات خود در منطقه را از دست داده بود، شرق به خاطر مخالفت انقلاب اسلامی با اشغالگری شوروی در افغانستان، دشمنی آشکار داشت، ارتجاع منطقه از تلفیق قدرت نظامی زمان رژیم پهلوی با قدرت مردمی انقلاب اسلامی می‌ترسید و حزب بعث از تکرار انقلاب در عراق دلهره داشت و همه‌ی این عوامل دست به دست هم داد تا در طائف عربستان بنشینند و برای آغاز جنگ نقشه بکشند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح فراز و فرودهای دفاع ایران در طول جنگ و ناهماهنگی‌های اولیه رئیس‌جمهور وقت با دیگر مسئولین و همچنین اختلاف در شیوه‌های جنگیدن ارتش و سپاه، گفت: به عنوان مصداق به مدافعان آبادان که در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح عراق مقاومت می‌کردند، به بهانه‌های دروغ سلاح و مهمات نمی‌دادند و من در یکی از سفرهایم به آبادان که به‌خاطر مسایل امنیتی و خطرات احتمالی با هلی‌کوپتر و پرواز از سطح دریا به آبادان رسیده بودم، اوج مظلومیت رزمندگان را می‌دیدم که چگونه برای دفاع در مقابل تانک‌ها، گلوله‌های آرپی‌جی نداشتند و بنی‌صدر به ارتشی‌ها دستور داده بود که حتی از شلیک گلوله‌های توپ 175 که 45 کیلومتر برد داشت، دریغ کنند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تداوم حضور مردم در شهر آبادان و همراهی ‌ها با رزمندگان را عاملی دیگر برای شکست ارتش بعث خواند و با بیان خاطره‌ی از برگزاری نماز جمعه در زیر زمین یکی از ساختمان‌ها به امامت مرحوم آیت‌الله جمی، گفت: آن مقاومت‌ها و دستور صریح برای شکستن حصر آبادان، اولین پیروزی نظامی را برای ایرانیان رقم زد و این پیروزی‌ها در چندین عملیات و آزادسازی مناطقی از خاک ایران ادامه داشت تا سرانجام به پیروزی سیاسی در سازمان ملل رسیدیم که قدرت‌های جهانی مؤثر در تصمیمات سازمان ملل و قطعنامه‌های آن، تمایلی به حمایت از ایران نداشتند، اما موفقیت‌های نظامی ایران آنان را مجاب کرد که علاوه بر متجاوز خواندن صدام، بیش از صد میلیارد دلار خسارت جنگ یعنی یک دهم خسارات واقعی کشور برای ایران منظور نمایند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با بیان این جمله که «به خاطر احساسات انقلابی و مسئولیتی که به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع داشتم، نسبت به بسیاری از مسایل اطلاعات و آگاهی داشتم»، گفت: فراوان می‌دیدم که رزمندگان با همان امکانات محدود  چگونه در سنگرهای ساده، از خاک ایران دفاع می‌کردند و در پشت جبهه می‌دیدم که چگونه مردم، زندگی طبیعی خود را براساس فضای جنگ تنظیم می‌نمودند.

ایشان با تحسین روحیات مردم، به خصوص خانواده‌های ایثارگران و به ویژه مادران شهدا، گفت: سخنان مادران شهید در تشییع جنازه فرزندان برومندشان بهترین مصداق برای ادبیات حماسی در دوره‌ی معاصر است و خوب است آن روحیات و آن سخنان برای ماندگاری در تاریخ ثبت و بازنویسی شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خاطرات رزمندگان و به ویژه آزادگان را شنیدنی و خواندنی توصیف کرد و گفت: اگر چه خاطرات بعضی از آزادگان نوشته شده، اما هنوز قصه‌های ملی نشده‌اند که مردم از کودکی و نوجوانی تا پیری در محافل خانوادگی و رسمی بخوانند تا نسل‌های آینده بدانند که فرزندان ایران اسلامی در زندان‌ها و اردوگاه‌های حزب بعث چگونه ظلم‌ها و شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند و خم به ابرو نمی‌آوردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جانبازان را سرمایه‌ی دیگر برای نظام اسلامی و ایران عزیز دانست و گفت: یکی از جهادهای مداوم خانواده‌های جانبازان نگه‌داری از  آنان است که باز هم نقش مادران، همسران، خواهران و دختران جانبازان در این حماسه برجسته و بی‌نظیر است.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس، شهدا و مفقودان جاویدالاثر را گل‌های سرسبد تاریخ هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: ایثارگری کشور را مصون کرد، هنوز خاطرات شهدا و خون آنان فضای جامعه را معطر می‌کند و این یکی از مهم‌ترین دلایل امنیت مثال زدنی ایران در میان ناامنی کشورهای منطقه است.

ایشان با ارائه تحلیلی از چگونگی و چرایی هزیمت حزب بعث و دستگیری تحقیرآمیز صدام توسط ارتش اشغالگران و اعدام آن دیکتاتور خون آشام، گفت: قاضی محاکمه صدام که بعدها توسط عوامل بعثی در عراق شناسایی و ترور شد، در سفر به ایران قلمی که با آن حکم اعدام صدام را امضا کرده بود، به من هدیه داد و گفت: همیشه با خود فکر می‌کردم که باید این قلم را به عنوان سند حقانیت مردم ایران در جنگ تحمیلی به فرمانده ایرانیان در جنگ بدهم و من هم این هدیه  را برای عبرت تاریخ با توضیحات کامل در موزه گذاشته‌ام.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تقبیح هر گفتار و رفتاری که وحدت مردم و حماسه‌ی حضور آنان در انتخابات را مخدوش می‌نماید، گفت: ملت ایران در تاریخ 36 ساله و به ویژه در انتخابات سال 92، با هوشیاری ثابت کردند که علیرغم آمادگی کامل برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی، براساس تعالیم صلح‌جویانه اسلام، از دامن زدن به تشنجات تحریک کننده پرهیز می‌نمایند و پیروزی  دکتر روحانی مصداق روشن پرهیز مردم ایران از تهدید و تحریم بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی متقاعد شدن قدرت‌های جهانی به حل مسأله هسته‌ای با مذاکره و کوتاه آمدن از سیاست‌های ظالمانه تهدید و تحریم را معلول هوشیاری سیاسی مردم ایران دانست و گفت: حماسه سیاسی خرداد 92 در اسفند 94 تکرار و برنامه‌ی مردم ایران برای انتخاب نمایندگانی معتدل و وفادار به آرمان‌های انقلاب، امام(ره) و شهدا تکمیل می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این آیه قرآن که « أَوَ لا يَرَوْنَ أَنَّهُمْ يُفْتَنُونَ في‏ کُلِّ عامٍ مَرَّةً أَوْ مَرَّتَيْنِ»، اتفاقات ده سال گذشته را امتحان الهی دانست و با ابراز امیدواری از سربلندی مردم ایران در امتحانات پیش‌رو، گفت: اگر چه تا امروز از چشم خدا نیفتاده‌ایم و انقلاب مسیر پیشرفت را می‌پیماید، اما اگر با هم نسازیم، اگر تفرقه را در کشور نهادینه کنیم، اگر عده‌ای به خاطر ماندن در قدرت به دیگران ستم کنند، اگر رذیلت‌های اخلاقی را به بهانه‌های واهی برای خود توجیه و در جامعه اجرا کنند و اگر از یاد شهدا غافل شویم، خدا تعهدی نداده است که همچنان ما را یاری کند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس در بخش پایانی سخنان خویش، خطاب به ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های آنان گفت: قدر خودتان را بدانید تا موقعیتی که در بارگاه الهی بدست آوردید، حفظ نمایید.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال یکی از حاضران که از میان جماعت برخاست و پرسید: «نظر شما درباره ردّصلاحیت‌ها چیست؟»، گفت: دیروزی خبری دالّ بر برگرداندن بخشی از ردّصلاحیت‌هاشده‌ها از سوی شورای نگهبان منتشر شده بود که همه را برای برگزاری یک انتخابات پرشور امیدوار کرده بود. امیدواریم آن خبر واقعی باشد.

ایشان حضور مردم در انتخابات را برای تقویت نظام در بعد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز دانست و گفت: هرکس به هر اندازه‌ای موجب دلسردی مردم برای حضور در انتخابات شود، آب در آسیاب دشمن می‌ریزد تا برنامه‌های شیعه‌گریزی و ایران ستیزی آنان با شتاب بیشتری بچرخد و اجرایی شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای آخرین جمله در این سخنرانی گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و نامزدهای خودشان را با رأی بالا به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بفرستند، نمایندگان منتخب به تناسب آرایی که کسب می‌کنند، قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌شان بالا می‌رود.

در ابتدای این دیدار، سیدمحمد طباطبائی، مهرانی و سردار صنیع‌خانی از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از دوران اسارت، جنگ و دفاع مقدس، به ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خویش درباره مسایل سیاسی، اجتماعی و انتخابات پیش‌رو پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
2
15
ایت اله خداحفظ کندشمارا که امید میدهیدودرصحنه هستید ممنونیم
یک رزمنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
4
40
هاشمی دوستت داریم کور باد چشم بدخواهان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
2
17
هاشمی یه دونه ای در دونه ای.
دانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
2
16
هاشمی قهرمان .اریوبرزن زمان است
ایرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
7
هاشمی مرد روزهای سخت و سردار سازندگی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین