کد خبر: ۳۴۷۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
سخنگوی وزارت کشور تشریح کرد

چه کسانی حق شکایت و اعتراض به رد صلاحیت خود را دارند؟

سخنگوی وزارت کشورگفت: در حال حاضر کسانی حق شکایت و اعتراض به رد صلاحیت خود را دارند که در هیأت های اجرایی و نظارت تائید شده و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : حسینعلی امیری در گفت‌وگوی تلفنی با صدا و سیما گفت : مهلت بیست روزه شورای نگهبان برای رسیدگی به صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی آخر وقت روز جمعه گذشته به پایان رسید و شورای نگهبان نظر نهایی و قاطع خود را نسبت به نامزدهای مجلس اعلام کرد.

وی ادامه داد: در فهرستی که به ما دادند عده ای رد صلاحیت شدند، صلاحیت عده‌ای نیز توسط شورای نگهبان احراز نشده و برخی نیز تائید صلاحیت شدند که در این فهرست کسانی هستند که در مراحل قبلی تائید صلاحیت شدند با این توضیح که در مرحله رسیدگی در هیأت های اجرایی و هیأت‌های نظارت تائید صلاحیت شدند اما شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت کرده که این تعداد حدود 147 نفر هستند.

قائم مقام وزیر کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر کسانی در مهلت قانونی سه روزه -که از دیروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد- حق شکایت و تجدیدنظر خواهی دارند که در مراحل قبلی تائید شده باشند و شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت کرده باشد. این مهلت عمومیت ندارد و صرفا برای این 147 نفر است.

امیری همچنین اظهار کرد: فرم‌های مربوط به اعلام نظر در سایت‌ها مشخص است و ما به فرمانداری ها اعلام کردیم که این مقطع سه روزه مختص افرادی است که در مراحل قبلی تائید شدند و فقط شورا آن‌ها را رد کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: فرمانداری تهران در این خصوص اشتباهی کرده بود که این موضوع را مورد پیگیری و مورد اصلاح قرار دادیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین