کد خبر: ۳۴۷۷۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

شانس ایناریتو برای دریافت اسکار افزایش یافت / کارگردان «بازی تاج و تخت» جایزه گرفت

انجمن کارگردانان آمریکا ایناریتو را به عنوان بهترین کارگردان سال 2015 برگزید و کارگردان «بازی تاج و تخت» بهترین کارگردان یک سریال درام شد.
آفتاب‌‌نیوز : کارگردانان هالیوود شنبه در یک مراسم جایزه بهترین کارگردان سال 2015 را برای کارگردانی «بازگشته از گور» به الخاندرو گونزالس ایناریتو اهدا کردند.

انجمن کارگردانان آمریکا به عنوان بزرگترین گروه نماینده کارگردانان سینما و تلویزیون جایزه بهترین فیلمساز مستند را نیز برای مستند «زمین کارتل» به متیو هینمن داد.

در سال‌های گذشته معمولا برنده جایزه بهترین کارگردانی انجمن کارگردانان آمریکا جایزه اسکار بهترین کارگردانی را نیز از آن خود کرده و فیلمش نیز جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه برده است.

ایناریتو سال گذشته نیز با فیلم «بردمن» برنده این جایزه شده بود. ایناریتو برای کارگردانی «بردمن» در هشتاد و هفتمین دوره جوایز آکادمی، جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد، «بردمن» هم بهترین فیلم اسکار شد.  

تا اینجای کار انجمن بازیگران فیلم، انجمن تهیه‌کنندگان و انجمن کارگردانان هر یک رای به فیلم‌های متفاوتی داده‌اند. در حالی که انجمن بازیگران «افشاگر» را برگزید، انجمن تهیه‌کنندگان «رکود بزرگ» را ستود و انجمن کارگردانان جایزه خود را به «بازگشته از گور» اعطا کرد.

بنابراین تا اینجای کار می‌توان مدعیان اصلی اسکار را درام سیاه ایناریتو با بازی شانس اول اسکار بازیگری لئوناردو دی‌کاپریو، داستان روزنامه‌نگاری «افشاگر» و نمایش مالی «رکود بزرگ» دانست.

مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز اسکار 28 فوریه در هالیوود برگزار می‌شود. پخش تلویزیونی این مراسم پر از ستاره یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در آمریکا است.

البته امسال بازار داغ گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره اسکار زیر سایه سنگین جنجال عدم تنوع نژادی قرار گرفته است. این جنجال پس از اعلام نامزدهای نهایی اسکار و عدم حضور بازیگران سیاه‌پوست در شاخه‌های اصلی بازیگری به اوج خود رسید و به احیای هشتگ «اسکار خیلی سفید است» در توئیتر منجر شد. البته در این میان برخی مانند اسپایک لی و جیدا پینکت‌اسمیت نیز مراسم اسکار را تحریم کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در کنار جوایز کارگردانان فیلم‌های سینمایی، انجمن کارگردانان آمریکا جایزه بهترین کارگردانی یک سریال کمدی را برای کارگردانی سریال «ویپ» به کریس ادیسون اعطا کرد و در نهایت جایزه بهترین کارگردانی یک سریال درام تلویزیونی به دیوید نوتر کارگردان «بازی تاج و تخت» رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین