کد خبر: ۳۴۷۹۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

باهنر: حضور اصلاح‌طلبان را در مجلس تهدیدی برای نظام نمی‌دانیم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفت: اگرچه اصلاح‌طلبان به عنوان حزب رقیب تهدیدی برای اصولگرایان محسوب می شوند اما اصلاح طلبانی که به مجلس می آیند و رای می آورند را به هیچ وجه تهدیدی برای نظام نمی دانیم.
آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در بین اصلاح‌طلبان طرفدار نظام ، مومن و وفادار به اسلام و نظام زیاد داریم ولی بالاخره از درونشان یک فتنه در آمده است و اگر کسی الان می خواهد وارد میدان شود باید تکلیفش را با فتنه روشن کند، همانطور که از درون اصولگراها هم جریانی به نام جریان انحراف بیرون آمد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان که به مجلس می آیند و رای می آورند را به هیچ وجه تهدیدی برای نظام نمی دانم. البته این‌ها رقیب جدی برای ما هستند ، ممکن است بخواهند هیات رئیسه را بگیرند، حقشان هم هست. این یک رقابت سیاسی است و اشکالی هم ندارد، ما این‌ها را برای نظام تهدیدی نمی‌دانیم ولی برای اصولگرایان به عنوان حزب رقیب تهدید هستند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص وضعیت احزاب در کشور نیز گفت: ما به طور رسمی در کشور حزب فراگیر و قدرتمند و چارچوب دار نداریم. بلکه خط و ربط‌ها معمولا شناور هستند و حتی نیروها هم بعضا موقعی که انتخاب می شوند ممکن است مواضع دیگری داشته باشد و در شرایط دیگری مواضعشان تغییر کند.

باهنر یادآور شد: در بین اصولگرایان شاید 3 یا 4 گرایش جدی وجود داشته باشد کما اینکه در بین اصلاح‌طلبان هم گرایش های مختلفی هست که چون خط ومرزشان مشخص نیست آدمها ممکن است خیلی راحت از این جریان به آن جریان منتقل شوند، بنابر این تعهدات حزبی و تشکیلاتی معمولا تعهدات قرص و محکمی نیست.

وی درباره احتمال ائتلاف معتدلین دو جریان نیز اظهار کرد: جریان اعتدال هم هنوز ظرف مشخص تعریف شده‌ای ندارد لذا ممکن است لیستی به نام لیست اعتدالیون وجود داشته باشد، یا لیست اصولگرایان اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان اصولگرا اما اینکه بتواند جریان ساز باشد بعید است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: به دلیل اینکه جریانات سیاسی ما تحزب و تشکل چارچوب داری ندارد بنابراین بعضا از درون این جریانات ساسی جریانات غیر معمول غیرطبیعی و ساختارشکن ممکن است بیرون بیاید، متاسفانه از درون اصلاح‌طلبان نیز جریانات ساختارشکن بیرون آمدند اما اگر کسی بخواهد همه اصلاح‌طلبان را با این چوب براند من کاملا مخالفم.

وی درباره احتمال حضورش در پست‌های دولتی بعد از دوران نمایندگی نیز خاطرنشان کرد: دلایل متنوع و متعدد داشتم از جمله اینکه 28 سال حضور من در مجلس به نظرم کافی بود. البته قاعدتا ما از کار بازنشسته نمی شویم، من عمدتا به دنبال فعالیت‌های سیاسی هستم و اینکه بتوانیم انسجام بیشتری در جریانات سیاسی بوجود آوریم. اما اینکه مسئولیت و پستی پیشنهاد شده باشد چنین نیست. البته کار و عملی لازم باشد انجام می دهیم اما قرار نیست تغییر قوه بدهیم!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
بله کاملا درسته، حضور اصلاح طلبان برای نظام تهدیدی نیست.
اسماعیلی
|
Germany
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
کشف شما ، روی دست کشف اتمی انیشتین است. ملاک رای و خواست مردم است نه باب میل من و شما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
0
دم خروس و قسم حضرت عباس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین