کد خبر: ۳۴۷۹۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
فرمانده قرار پدافند هوایی خاتم الانبیا:

امن ترین آسمان غرب آسیا را داریم/ اقدام قهریه با هر هواپیمای غیر مجاز

فرمانده قرار پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: امروز در کشور هیچ هواپیمای غیر مجاز نمی تواند به داخل آسمان کشور نفوذ پیدا کند که اگر اینطور شود با اقدام قهریه ما مواجه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از حماسه آفرینان پدافند هوایی در عملیات والفجر هشت در جمع خبرنگاران در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: امروز درآسمان کشور پروازهای بی شماری با مجوز انجام می گیرد که انواع پروازهای مسافری، تجاری و غیره هستند.

وی ادامه داد: امروز آسمان کشور ما از لحاظ امنیت هوایی و ایمنی هوایی امن ترین آسمان غرب آسیا است.

** پدافند هوایی یکی از یگان های راهبردی و هجومی کشور است
امیر سرتیپ ناصر آراسته جانشین هیات مشاوران نظامی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه این مراسم ضمن توصیه به نیروهای پدافند هوایی کشور گفت: هر سرعتی برای شما هدف است و هر سطحی باید برای شما هدف باشد.
وی ادامه داد: وحدت و اتحاد نیروهای هوایی با پدافند هوایی در عملیات والفجر هشت یک نمونه بسیار عالی بود.
آراسته افزود: پدافند هوایی سقف موقت خاکریز جبهه ها هستند چرا که در صورت حمله هوایی به خاکریزها و منطقه جنگی این نیروی پدافند هوایی است که می تواند نیروهای مسلح را تحت پوشش خود قرار دهد و این نیروهای پدافند هستند که خود را در معرض جنگ رو در رو و آتش مستقیم قرار می دهند.

وی در ادامه توصیف والفجر افزود: این عملیات در طول 75 روز طول کشید و از جمله اقدامات موفقیت آمیز این عملیات ساقط کردن 50 تا 80 هواپیمای و 10 هلکوپتر دشمن بود که توسط نیروهای جان برکف پدافند هوایی انجام گرفت.
آراسته ادامه داد: صحنه منطقه عملیاتی والفجر هشت در ابعاد یک میلیون و 650 هزار متر مربع بود که این عملیات یک عملیات کاملا کلاسیک، هوشیارانه، مبتکرانه، عالمانه و شجاعانه توسط نیروهای پدافند هوایی انجام پذیرفت.
شماری از فرماندهان و نیروهای پدافند هوایی در عملیات والفجر هشت در پایان این مراسم با اهدای لوح مورد تجلیل قرار گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین