کد خبر: ۳۴۷۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

وزیر بهداشت: 70 درصد ایرانیان از خدمات بهداشتی و درمانی رضایت دارند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجموعه بهداشت و درمان در سراسر کشور به نحوی عمل کرده اند که توانسته اند رضایت بیش از 70 درصدی ایرانیان را طبق آخرین آمار کسب کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ساختمان آموزشی و خوابگاه 500 نفره پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار کرد: در حوزه سلامت، مراجع معظم تقلید نیز حمایت لازم را داشتند.

وی گفت: عدالت و دسترسی به خدمات یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی بود که امروز اقدام های زیادی در این راستا انجام شده و خدمات سلامت یکی از این اقدام هاست.

وزیر بهداشت بیان کرد: به همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم و با کمک مسئولان این استان، شاهد کارنامه ارزشمندی از خدمات این دانشگاه در دهه فجر امسال هستیم.
وی اضافه کرد: استان قم به دلیل داشتن دانشگاه منحل شده فاطمیه تقریبا 20 سال عقب تر از دانشگاه هایی است که همزمان با این دانشگاه شروع به کار کردند.

قاضی زاده هاشمی گفت: شاید یکی از دلایل منحل شدن این دانشگاه منفعت طلبی و سایر موارد بود که باعث شد برنامه های این دانشگاه که مشابه سایر دانشگاه هایی که همزاد دانشگاه علوم پزشکی قم بودند ولی این امتیاز را نداشتند که در قم دایر شده باشند و در عین حال در مجاورت تهران باشند، نتیجه عکس گرفت و مقداری عقب ماندگی را مشمول حال خود کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: پردیس دانشگاهی علوم پزشکی قم تکمیل شود و مدیران هم در این راستا صبر پیشه کنند.
وی گفت: نوید خوبی برای آینده قم داده شده که احتمالا 500 تخت بیمارستانی در سال آینده در قم به بهره برداری می رسد و طبیعی است که این تعداد تخت نیازمند زیرساخت هایی است که مقدم بر آن است، لذا توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی نیاز ضروری این استان است.
وی افزود: امیدواریم برای دانشگاه علوم پزشکی قم این فضاها بیشتر و مدرن تر شود و رشته های جدیدی نیز ایجاد گردد.

قاضی زاده هاشمی همچنین به دانشگاه طب و دین استان قم اشاره و بیان کرد: فکر می کردم که این دانشگاه دانشجو پذیرش کرده و فعال است ولی برغم اینکه دستور داده شده هنوز کار به سرانجام نرسیده است.
وی به طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت اشاره کرده و گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم توانست مراکز جامعه سلامت و پایگاه های سلامت را به ویژه در حاشیه شهر ایجاد کند که متاسفانه قم نیز یکی از شهرهایی است که گرفتار مصیبت حاشیه نشینی است و نمی شود به مسائل این مناطق بی توجه و حتی کم توجه بود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح به ازای هر سه هزار تن یک مراقب بهداشت و به ازای هر 45 هزار تن، سه پزشک از جمله کارشناس تغذیه و روانپزشک درنطر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: از طرح های مهم سال آینده ایجاد 40 مرکز و پایگاه بهداشتی در قم است که اعتبار آن تامین شده و امیدواریم بتوانیم ظرف یکسال به اتمام برسد.
ساختمان آموزشی شماره یک پردیس دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم با طراحی و معماری اسلامی ایرانی در زیربنای هشت هزار و 242 متر مربع با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال با استعداد پذیرش 800 دانشجو به بهره برداری رسید.

این مرکز دارای هشت آزمایشگاه مجهز، دو تالار تدریس و سه مخزن کتابخانه و سالن مطالعه است که مورد استفاده دانشجویان قرار خواهد گرفت.
همچنین در این مراسم تکمیل و بهره برداری از خوابگاه 500 نفره دختران پردیس دانشگاهی به متراژ 9 هزار و 150 مترمربع و اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح فاز نخست محوطه سازی پردیس دانشگاهی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال نیز از دیگر اقدام ها و طرح هایی است که همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین