کد خبر: ۳۴۸۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶

روحانی؛ سخنران ویژه مراسم ۲۲ بهمن

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: سخنران مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در تهران حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور است و در این مراسم یک فروند پهپاد جدید شاهد۱۲۹ با حضور مردم و رسانه‌های داخلی و خارجی رونمایی خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که امروز در دفتر این شورای برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های خاص امسال اظهار داشت: در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط پساتحریم، مردم ایران، پرشورتر از همیشه این حماسه تاریخی و جشن ملی را در سراسر کشور برگزار خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: ملت ایران امسال و در سال همدلی و همزبانی، یک دل و همزبان، در بیش از 1000 شهرستان، شهر و بخش و بیش از 4 هزار روستای کشور، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خود را فریاد خواهند زد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی را شروع عصر تازه‌ای در تاریخ ایران عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران که بدون وابستگی به شرق و غرب در 22 بهمن 57، با رهبری حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسیده بود، معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد و کانون توجه سیاستمداران و عموم مردم جهان شد و پیامدهای آن، توجه وسیع همگانی را به خود جلب نمود.

آبخضر گفت: اگر چه بسیاری سعی کرده‌اند این انقلاب را در ردیف سایر انقلابها و تحولات معمول دنیا بدانند اما در عمل نظرات آنان با واقعیتها فاصله زیادی دارد. زیرا نیروی این انقلاب مردمی و اسلامی بدون هیچ‌گونه مرزبندی طبقاتی و گروهی بوده و ایدئولوژی آن، اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است که سازش با نظام‌های رایج دنیا ندارد و رهبری آن توسط یکی از مردان کم نظیر تاریخ حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) با ویژگی‌های خاص خود بود. به همین دلیل جریانات و تحولات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مخالف غالب تحلیل‌ها و پیش بینی‌های سیاستمداران و تحلیگران سیاسی بود. واقعیت این است که دنیا با چنین انقلابی آشنایی نداشت و لذا در برخورد با آن نیز شیوه‌ها و روشهای معمول را به کار می‌گرفت که کارآیی و تاثیر چندانی در سیر جریان دیده نشد.

وی، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را بزرگ‌ترین تحول جهانی قرن بیستم عنوان کرد و یادآور شد: بنیانگذار این انقلاب با قیام خود، غرور ملت‌های مستضعفی را که سالیانی مدید مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند. او نه تنها سرنوشت کشورش را تغییر داد، بلکه میلیون‌ها انسان گم‌گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فراخواند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، ناظران را با پدیده‌ای تازه در صحنه سیاسی جهان روبه‌رو ساخت. این پدیده بنا به ماهیت، اهداف و سرنوشت خود، در هیچ‌یک از معیارهای سیاسی جهان نمی‌گنجد.

آب خضر با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران، بر جنبش‌های سیاسی ـ اسلامیِ معاصر در منطقه گفت: دلیل این اثرگذاری، موارد مشترک فراوانی است که میان انقلاب اسلامی ایران و این جنبش‌ها دیده می‌شود و این زمینه‌ها که می‌توان از آنها به عنوان عامل همگرایی یا عناصر همسویی و همرنگی نیز می‌توان یاد کرد، عبارت از عقیده مشترک، دشمن مشترک، هدف مشترک، وحدت‌طلبی و مردم‌گرایی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و جنبش‌های اسلامی منطقه، دشمن مشترکی دارند، افزود: این دشمن مشترک که همان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل است، همانند کفار قریش، مغولان وحشی، استعمارگران اروپایی و صرب‌های نژاد پرست و...، کیان اسلام را تهدید می‌کنند. در مقابل، انقلاب اسلامی با طرح شعار «نه شرقی نه غربی» عَلَم مبارزه بر ضد دشمن مشترک جهان اسلام را به دوش گرفته است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، حادثه مهم و حیرت انگیزى بـراى جـهان بود کـه توانست در رابـطه با مسأل سیاسى جهان و منطقه، ایفاگر نقش تعیین کننده و تحولات غیر قابل پیش بینى باشد.

آب خضر، ایـن حادثه بزرگ قرن را بر هم زننده معادلات سیاسى استکبار در ادامه سـیاست سلطه و تقسیم استعمارى جهان معرفی کرد و افزود: انقلاب ایران، یکى از اسـتـوارترین رژیـم‌هاى وابـسته را کـه از حـمایت قـدرتهاى بـزرگ برخوردار بود، ریشه کن کرد و در کشورى چون ایران با اهمیتى که از نـظـر اسـتراتژیکى و اقـتصادى بـراى قـدرتهاى بـزرگ جـهان دارد، تحولى سیاسى - مردمى و عظیم بوجود آورد.

وی افزود: اینک انقلاب اسلامی در شرایطی سی و هفتمین سالگرد خود را جشن می گیرد که در شرایط پسا تحریم و انجام برجام است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: 22 بهمن امسال، ویژگی خاص دیگری هم دارد و آن نزدیکی به انتخاباتی مهم و تأثیرگذار است که سرنوشت ملت، در آن رقم خواهد خورد.

آب خضر یادآور شد: در 22 بهمن امسال، ملت بزرگ ایران همچون سی و شش سال‌ گذشته و فراتر از آن، با حضوری یکپارچه فارغ از سلیقه‌ها و گرایش‌های سیاسی عرصه حضور را پرخواهند کرد و پیوند وثیق ملت، مکتب و ولایت بار دیگر دشمنان اسلامی و انقلاب را مأیوس و مسلمین و مستضعفان عالم را امیدوار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، 22 بهمن روز تجلیل از فداکاری شهیدان و مجاهدت‌های امام راحل و فجرآفرینان و تجدید میثاق با امام و شهیدان و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی ، بویژه تجلیل از شهدای مدافعین حرم است، گفت: ملت ایران، امسال و در شرایط پس از برجام، با حضور وصف‌ناپذیر در راهپیمایی 22 بهمن، بر قدرت دیپلماسی کشور و حرکت صحیح پسا تحریم، یکبار دیگر بر دیپلماسی ضد استکباری ملت ایران تأکید کرده و پوزه مستکبرین را به خاک خواهد مالید.

 

***برگزاری مراسم گلبانگ تکبیر و نورافشانی در شامگاه 21 بهمن

آب خضر در ادامه این نشست خبری گفت: در شامگاه 21 بهمن در جای جای میهن اسلامی بویژه در مساجد، مراسم گلبانگ تکبیر از ساعت 21 (9شب)، به یاد الله اکبرهای سال 57 برگزار می شود. همچنین برنامه نورافشانی در 10 نقطه تهران و تمامی مراکز استانها و شهرستانها و تعدادی از روستاهای کشور، توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در روز 22 بهمن امسال، شاهد خواهیم بود که همزمان با خیابان‌های تهران، در تمامی شهرها، مردم عزیز ایران، با هر بینش سیاسی، هر نوع سلیقه اجتماعی و حتی پیروان ادیان الهی و از هر قومیت و نژادی، همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استقرار بیش از هزار و 300 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی و مشاوره را از جلوه های ویژه راهپیمایی 22 بهمن ، در تهران و در مسیرهای 10 گانه عنوان کرد و افزود: حدود 19 هزار و 500 غرفه در مسیر های راهپیمایی سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

آب خضر ایجاد غرفه های محصولات تولیدی- صنعتی شرکت‌های ایرانی که جلوه ای از خودکفایی و توانایی ایرانیان و بخشی از تجلی حماسه اقتصاد مقاومتی ایرانی سربلند است، را از جمله برنامه‌های راهپیمایی 22 بهمن برشمرد و افزود: ماکت ماهواره بر سیمرغ، سفیر، فجر، طلوع و ماکت کاوشگر پیشگام و موشک عماد که جهانیان بویژه دشمنان انقلاب اسلامی را متعجب کرده است در مسیر راه پیمایی 22 بهمن به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی همچنین از رونمایی یک فروند پهپاد جدید شاهد 129، در راهپیمایی 22 بهمن خبر داد و ادامه داد: این پهپاد جدید ایرانی در روز 22 بهمن با حضور مردم و رسانه‌های داخلی و خارجی رونمایی خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: امسال نیز، همچون سالهای گذشته، جانبازان به ویژه عزیزان شیمیایی و قطع نخاع، با وجود مشکلات و وخامت احوال، برای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و آرمان شهدا و امام راحل، با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، با ولایت و رهبری بیعتی دوباره خواهند داشت.

***حضور بیش از 450 میهمان خارجی از 28 کشور جهان


آب خضر همچنین از حضور بیش از 450 میهمان خارجی از 28 کشور جهان که عموما از شخصیت‌های علمی، سیاسی و مؤثر و صاحب نفوذ کشورهای اروپایی، آفریقایی، آسیایی و آمریکایی هستند، در راهپیمایی 22 بمن خبر داد و گفت: لوییس فراخان رهبر سیاه‌پوستان آمریکا نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشته و پیش از سخنرانی رئیس جمهور در مراسم راه پیمایی تهران سخنرانی خواهد کرد.

وی افزود: این میهمانان خارجی به عنوان انتقال دهندگان فرهنگ و ارزشها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: همایش هم اندیشی مهمانان خارجی شرکت کننده در جشن‌های سالگرد انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ( 21 بهمن ماه) از ساعت 8 صبح در سالن همایش‌های صدا و سیما با سخنرانی آیت الله اراکی، علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی برگزار خواهد شد.

آب خضر اظهار داشت: امسال بیش از 5 هزار و 200 خبرنگار و تصویربردار، مراسم راهپیمایی 22 بهمن را پوشش خبری می‌دهند که از این تعداد، 2 هزار خبرنگار و عوامل تصویر برداری و خبری داخلی بوده و 280 خبرنگار خارجی هستند. همچنین بسیاری از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی کشورهای دیگر مراسم 22 بهمن در ایران را به صورت زنده پوشش می‌دهند.

وی در ادامه به استقرار بیش از 15 کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی تهران ومیدان آزادی اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات صوتی با اضافه کردن  بیش از 600 بلندگو و آماده سازی 46 واحد صوت سیار با بهره گیری از 350 دستگاه بلندگودر مسیرهای دهگانه راهپیمایی تهران و ارائه بیش از 200 کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استانها و شهرستانها، به عنوان بزرگترین سیستم صوتی مراسم های ملی در کشورهای جهان شناخته شده است.

آب خضر در ادامه یادآو شد: امسال حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان به ویژه شهدای مدافع حرم، شهدای هسته ای و عرصه علم و فناوری، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش مسیرهای راهپیمایی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در همین روز و به یمن 22 بهمن، در تهران و تمام استانهای کشور از نمایندگان خانواده شهدای حرم به عنوان مدافعان حمایت از حریم ولایت و جمهوری اسلامی تجلیل خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه از برگزاری نمایشگاه‌های ویژه بر اساس شعار سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت و استقرار گروه‌های سرود و رزم‌نواز برای اجرای سرودهای انقلاب و استقرار شبکه های رادیویی و تلویزیونی با حضور هنرمندان به ویژه کودک و نوجوان و اجرای زنده برنامه‌ها، در مسیرهای راهپیمایی خبر داد و گفت: علاوه بر عکاسان رسانه‌ها، در مسیر راهپیمایی 22 بهمن، تعداد هزار و 600 هنرمند جوان عکاس ویژه مردمی و طرح شمسه (شهرداری تهران)، به ثبت افتخارات و بالندگی های مردم اقدام می‌کنند.

آب خضر خاطرنشان کرد: همچون سالهای گذشته، اجرای برنامه همسرایی 600 هزار نوجوان و جوان دانش آموز و بسیجی در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، در قالب گروههای 1357 نفری در مراکز استانی و شهرستانی و گروه 22 هزار نفره در تهران از جلوه های ویژه مراسم امسال است.

***مراسم ویژه میدان آزادی تهران/ رئیس جمهور سخنران مراسم

وی در ادامه این نشست گفت: مراسم ویژه میدان آزادی در تهران با حضور خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم و میهمانان خارجی، راس ساعت 10 صبح آغاز می شود و امسال در این مراسم از نمایندگان خانواده شهدای انقلاب، دفاع مقدس، هسته ای، مدافعان حرم و جانباختگان مکه و منا در حضور مردم وخبرنگاران داخلی و خارجی تجلیل خواهند شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین اظهار داشت: سخنران مراسم یوم الله 22 بهمن در تهران، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان خواهد بود و پیش از سخنرانی ایشان، لوییس فراخان، رهبر سیاه‌پوستان آمریکا، به عنوان میهمان ویژه مراسم سخنرانی خواهد داشت.

اصغر آب خضر در پایان این نشست خاطرنشان کرد: راهپیمایی با شکوه 22 بهمن امسال 37 ساله خواهد شد. در 36 سال گذشته، در هر شرایطی، حتی در شرایط بد جوی، میلیونها نفر در سراسر کشور ، در 22 بهمن به خیابانها می‌آیند و سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می دارند، در 22 بهمن امسال نیز به توفیق الهی و با هدایت خداوند متعال، همه خواهند دید که مردم ایران چگونه به میدان خواهند آمد." و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: "حضور مردم در راه‌پیمایی 22بهمن در سی‌وهفت سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم و محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابان‌ها، چشم‌گیر، دشمن‌شکن و مأیوس‌کننده‌ بدخواهان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین