کد خبر: ۳۴۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰

به راحتی جلوی نفوذ افراد ناشناس به wi-fi را بگیرید!‬‎

گاهی ممکن است مشکل کاهش کیفیت سرویس اینترنت و تمام شدن سریع حجم آن به خاطر مشکلات زیرساختی و یا شبکه شرکت سرویس‌دهنده نباشد چراکه ممکن است فردی رمز wi-fiسرویس اینترنت خانه شما را پیدا و براحتی همزمان با شما البته بدون اینکه پولی پرداخت کند از سرویس اینترنت خانه‌تان استفاده می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : یکی از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن جلوی نفوذ افراد ناشناس به شبکه wi-fi را گرفت، انتخاب یک رمز عبور قوی است.

این روزها اکثر ما از یک سرویس اینترنت پرسرعت در محل زندگی یا کارمان استفاده می‌کنیم. بیشتر مواقع سرعت و کیفیت این سرویس اینترنت پرسرعت هم آنقدر پایین می‌آید که آن را با سرویس دایل‌آپ مقایسه می‌کنیم.

گاهی هم حجم اینترنت سرویسی که دریافت کرده‌ایم بسرعت باور نکردنی تمام می‌شود. در چنین شرایطی اولین کاری که می‌کنیم این است که به بخش فنی شرکت سرویس‌دهنده اینترنتی خودمان زنگ بزنیم و دلیل این کندی و پایان سریع حجم اینترنت را جویا شویم.

همیشه هم در این مرحله شرکت‌ها اعلام می‌کنند که مشکلاتی خارج از کنترل شبکه‌ آنها رخ داده که به زودی حل می‌شود.

اما گاهی ممکن است مشکل کاهش کیفیت سرویس اینترنت و تمام شدن سریع حجم آن به خاطر مشکلات زیرساختی و یا شبکه شرکت سرویس‌دهنده نباشد چراکه ممکن است فردی رمز wi-fiسرویس اینترنت خانه شما را پیدا و براحتی همزمان با شما البته بدون اینکه پولی پرداخت کند از سرویس اینترنت خانه‌تان استفاده می‌کند.

یکی از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن جلوی نفوذ افراد ناشناس به شبکه wi-fi را گرفت، انتخاب یک رمز عبور قوی است. اما گاهی این راه هم کار ساز نیست. در این مرحله نیاز به یک سرویس قوی دارید که شبکه اینترنت wi-fi خانه شما را مدیریت کند.

این سرویس می‌تواند اپلیکیشن Home Wifi Alertباشد. این اپ اندرویدی سرویس جالبی است که با نصب آن روی گوشی به شما نشان می‌دهد چه دستگاه‌هایی به مودم شما متصل شده‌اند و با دستور شما می‌تواند دستگاه‌های ناشناس را قطع کند.

همچنین این اپ، IP تمام دستگاه‌هایی که به شبکه اینترنت شما متصل شده‌اند را نیز نشان می‌دهد و در صورت اتصال یک دستگاه جدید به شبکه اینترنت با یک زنگ هشدار این اتصال را به شما خبر می‌دهد.

منبع: صبحانه آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین