کد خبر: ۳۴۸۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

شهردار تهران: برای اضافه کردن واگن به قطار شهری با دولت توافق شد

شهردار تهران با اشاره به برنامه های طرح توسعه مترو پایتخت، از توافق با دولت برای اضافه کردن واگن به قطار شهری برای افزایش ظرفیت جابجایی مسافر در مترو خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا محمدباقر قالیباف روزچهارشنبه در آیین بهره برداری از ایستگاه مترو میرزای شیرازی با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از معاونان و مدیران شهری افزود: امیدواریم طبق توافقی که با دولت در زمینه اضافه کردن واگن به قطار شهری داشته ایم با زیرساخت های موجود ظرفیت مترو را تا دو برابر افزایش دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد تا 15 ماه آینده شاهد افزایش دو برابری ظرفیت در شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت باشیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه هر مسافری که از مترو استفاده می کند، به صورت مستقیم 13 سنت در کاهش مصرف سوخت اثرگذار است خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت مترو مصداق عینی اقتصاد مقاومتی و مبارزه با آلودگی هوا است.

قالیباف مترو را نماد عدالت اجتماعی و عدالت توزیعی دانست و افزود: زمانی که هدف ارتقای کیفیت زندگی مردم است توسعه مترو از مهمترین شاخص های آن به شمار می رود.

*عده ای نسبت به هر اقدامی معترض هستند
شهردار تهران در ادامه با اشاره به جمع آوری دستفروشان مترو و جلوگیری از دستفروشی در مترو گفت: عده ای نسبت به هر اقدامی معترض هستند.
دستفروشی در مترو تنها مختص تهران نیست بلکه از نیویورک تا مسکو و توکیو تا لندن این مساله وجود دارد و موضوع دستفروشی یک معضل اجتماعی است که همراه با مترو بروز پیدا کرد.
وی با بیان اینکه این مسئله از واقعیات زندگی شهری بوده و باید برای رفع و اصلاح آن تلاش کرد گفت: بیش از یکسال معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و نیروی انتظامی با بررسی موضوع و استفاده از تجربیات دنیا تصمیم به جلوگیری از این کار گرفته شد.

شهردار تهران با انتقاد از اینکه عده ای که زمانی در نکوهش دستفروشی در مترو سخن می گفتند امروز همان عده با همان قلم ها مسئولان را به نداشتن انصاف و انسانیت متهم می کنند، این عده نسبت به هر اقدامی که انجام شود معترض هستند.
قالیباف خطاب به این افراد گفت: اینها را به کسانی بگویید که مسئول این کار هستند.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از یک و نیم میلیون شهروند در مسیر 15 خرداد تردد دارند خاطرنشان کرد: دستفروشی در این محدوده موجب آزار و اذیت شهروندان شده بود که مدیریت شهری نسبت به ساماندهی دستفروشان این محدوده اقدام کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مدیریت شهری با آغوش باز از هر انتقادی استقبال می کند و از هر تذکری خوشحال می شود تصریح کرد: بارها گفته ام حرف مرد یکی نیست زیرا اگر زمانی احساس کردیم کار اشتباهی انجام داده ایم باید به سرعت بپذیریم و بر کار غلط اصرار نورزیم.
وی با اشاره به اینکه به دنبال پاسخگویی به این مسائل نیستم افزود: اطمینان دارم کار درست و با اخلاص ماندگار می شود و مردم مهربان تر و با محبت تر از آن هستند که حرف های نسنجیده و برخواسته از سیاست زدگی بر فکر آنها تاثیر بگذارد.

شهردار تهران به مشکلات احداث خط سه مترو اشاره و تصریح کرد: در نیمه جنوبی خط سه مترو به دلیل موضوعاتی همچون جنس خاک، نوع ریزش، بافت فرسوده، آب های زیرزمینی و ایمنی مردم وجود داشت که این مسائل موجب توقف دو ساله پروژه شد.
وی گفت: این مشکلات در محل تقاطع خط سه و هفت مترو نیز وجود دارد به گونه ای که پیشرفت ها در این بخش به صورت سانتیمتری است.
قالیباف توسعه مترو را مهمترین اولویت شهرداری تهران ذکر کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد مشکلات اقتصادی به این بخش خللی وارد کند.

ایستگاه مترو میرزای شیرازی از خط سه مترو پایتخت روز چهارشنبه در آیینی با حضور سردار حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از معاونان و مدیران شهری به بهره برداری رسید.
خط سه مترو پایتخت به طول 37 کیلومتر از آزادگان در جنوب غربی تهران آغاز و تا ایستگاه قائم در شمال شرقی پایتخت ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین