کد خبر: ۳۴۸۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

آنچه عمر آمریکایی ها را کوتاه می کند

یک مطالعه جدید نشان می دهد، آمریکایی ها کمتر از مردم دیگر کشورهای دارای درآمد بالا مانند انگلیس، آلمان و ژاپن عمر می کنند، مسمومیت ناشی از استعمال مواد مخدر، حملات مسلحانه و تصادف از مهمترین دلایل کاهش عمر آمریکایی ها معرفی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 پژوهشگران مرکز دولتی کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، برای پی بردن به این که آمریکا از نظر میانگین طول عمر در چه وضعیتی قرار دارد، نرخ مرگ ومیر در سال 2012 را با 12 کشور دیگر با اقتصادهای مشابه، از جمله انگلیس ، ژاپن، آلمان، مقایسه کردند.

محققان دریافتند مردان و زنان در آمریکا 2.2 سال کمتر از ساکنان کشورهای مشابه زندگی می کنند. مردان و زنان آمریکایی فقط می توانند به ترتیب به یک طول زندگی 76.4 و 81.2 امید داشته باشند، این در حالی است که این رقم در دیگر کشورهای مورد مطالعه 78.6 و 83.4 سال است. 

این مطالعه به این موضوع که کدام گروه های سنی آمریکایی در اندازه های پائین تر قرار دارند، توجهی نکرده است، اما آندرو فنلون یکی از پژوهشگران ارشد این مرکز گفته است، بیشترین نرخ مرگ ومیر بین 25 و 65 سال قرار دارد. با این حال دیگر گروه های سنی نیز از جمله نوزادان با نرخ های بالاتر مرگ روبرو هستند.

فنلون و همکارانش تحقیقات خود را یک گام فراتر بردند و پرسیدند چه چیزی آمریکاییان را می کشد؟ آنها به جراحات و صدماتی که موجب اصلی مرگ آمریکایی ها بین یک و 44 سالگی است تمرکز کردند. آنها مسمومیت ناشی از استعمال مواد مخدر، اسلحه و تصادفات رانندگی را مسئول بزرگترین شمار مرگ ها یافتند.

آنها دریافتند این سه عامل مسئول 48 درصد مرگ در میانگین عمر مردان بین آمریکا و کشورهای مشابه است و در مورد زنان 19 درصد است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، یک مطالعه قبلی نشان داد نرخ های مرگ در میان آمریکاییان سفید پوست میانسال، بر خلاف دیگر گروه های سنی از 1999 به دلیل افزایش نرخ زیاده روی در مصرف مواد مخدر و الکل و خودکشی، بالا رفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین