کد خبر: ۳۴۸۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

راه اندازی سامانه پیامکی101برای دریافت مطالبات زنان

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: سامانه پیامکی 101 برای دریافت مطالبات حوزه زنان سراسر کشور راه اندازی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر اطهره نژادی روز سه شنبه در همایش دولت تدبیر و امید در حوزه زن و خانواده در جمع بانوان فرهیخته استان قزوین که درسالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: با راه اندازی سامانه پیامکی 101 بانوان می توانند مطالبات خود را مستقیم با معاونت ریاست جمهوری مطرح کنند.

وی با اشاره به استقبال از این سامانه اظهارکرد: از نیمه دوم ماه رمضان این سامانه راه اندازی شده که پس از جمع بندی پیامک ها، مشخص شد، مشکلات اساسی خانواده ها در دو حوزه اقتصاد و ناآگاهی مردان و زنان از مهارت های ارتباطی و حقوق خود بوده است.

نژادی اضافه کرد:این سامانه کمک می کند تا با دریافت نظرات، پیشنهادات و مطالبات حوزه زنان و خانواده، در جهت اعتلا و ارتقای امور مربوط به زنان و خانواده گام موثری برداریم.

وی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در جامعه و مهمتر از آن در خانواده تاکید کرد: امیدواریم بانوان از توجه مسئولین به حوزه بانوان و نقش آنان در جامعه به عنوان یک فرصت برای رسیدن به خواسته های منطقی و رفع نیازهای مبرم نادیده گرفته شده، استفاده حداکثری کنند.

نژادی در ادامه از تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده در استانهای کشور خبر داد و افزود: این اطلس براساس شاخص به تحلیل و بررسی وضعیت زنان و آسیب های این حوزه در استان های کشور می پردازد.

وی اظهارکرد: با توجه به پویایی جامعه و سرعت بالای تغییرات ناشی از آن، نمی توانیم بجای همه مخاطبان خود فکر و درک کنیم و از بالا به پایین برنامه ریز کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: استان ها باید به ما کمک کنند تا به ریشه یابی مسائل زنان بپردازیم چرا که زن در جامعه و تاریخ ایران جایگاه خاصی داشته و فرصت کار برابر برای زنان و مردان شایسته زنان نیست. 

نژادی در ادامه با اشاره به حضور زنان در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: انقلابی که در پیروزی و تداوم آن زنان نقش اساسی داشته و برای ایجاد تحول اساسی در روش حکومتداری و به ثمر رسیدن آن هزینه های زیادی پرداخته و شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، اینک باید با همان آرمان در مسیری که آنها گشوده اند با حضور شما بانوان تداوم یابد. 

وی افزود: برای به ثمر رسیدن انقلاب تنها یک گروه، قشر و گروه سنی خاصی شرکت نداشتند و بلکه این رویداد حاصل مطالبه جمعی همه آحاد جامعه اسلامی ایران بود و امروز در شرایطی بسر می بریم که اصول و آرمانهای انقلاب راهگشای ماست.

نژادی افزود: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بزرگترین و محوری ترین شعار انقلاب بود و حال استقلال ایجاد نشد جز با عزم همه ملت ایران و به یقین هیچ شعار یا هدف بزرگی در غیاب نیمی از نیروی انسانی جامعه به منصه ظهور نمی رسد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به توانمندی زنان فرهیخته جامعه خاطرنشان کرد: اگر روزی حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه تنها با نگاه سمبلیک و در راستای بسترسازی برای تحقق اهداف برابری زنان بود، امروز به یک نیاز جدی و غیر قابل جایگزین تبدیل شده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، وی افزود: اگر قرار است ما استقلال و آزادی خودمان را حفظ کنیم باید در جهت تحقق اهداف انقلاب با سرعتی بیش از سرعت جامعه جهانی حرکت کنیم و اجازه ندهیم فضایی که دنیای دیجیتال برای ما ایجاد کرده، محتواهایی بدور از شایسته ها و بایسته های نظام فکری ما وارد دنیای ما شود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین