کد خبر: ۳۴۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱

سورتمه سواری در تهران با فناوری پیشرفته +عکس

بنیاد مستضعفان همزمان با دهه مبارک فجر از یک طرح فرهنگی و ورزشی با فناوری پیشرفته در منطقه توچال تهران بهره برداری کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این طرح فرهنگی، ورزشی که در شمال تهران بهره برداری شد، «سورتمه مجتمع فرهنگی - ورزشی توچال» است که عملیات بهره برداری آن در مدت 75 روز به اتمام رسیده است.

سورتمه سواری در تهران با فناوری پیشرفته (+عکس)

«محمد رضا پرهیزکار» مدیر مجموعه فرهنگی، ورزشی توچال روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح سورتمه توچال در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: این مجموعه فرهنگی، ورزشی با صرف اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریالی تکمیل شده است که بنیاد مستضعفان 30 درصد از مبلغ را تامین کرده و مابقی منابع از اعتبارات بانکی استفاده شده است.

وی افزود: این مجموعه فرهنگی، ورزشی در مدت 75 روز آماده بهره برداری شده است.
پرهیزکار گفت: سورتمه توچال با یک هزار و 420 متر طول مسیر و ظرفیت جابجایی 250 نفر در ساعت، طولانی ترین سورتمه کشور است که با همکاری و نظارت شرکت آلمانی «ویگاند» آماده بهره برداری شده است.

به گفته مدیر مجموعه توچال، مراحل احداث سورتمه توچال با نظارت کامل سازمان استاندارد ایران انجام شده است و با هدف افزایش افزایش ضریب ایمنی آن، شرکت آلمانی «توب» که یکی از معتبرترین مراکز استاندارد و نظارت بین المللی است، بر آن نظارت کرده است.

مدیر مجموعه فرهنگی، ورزشی توچال از برنامه های بنیاد مستضعفان برای توسعه مجموعه فرهنگی توچال خبر داد و افزود: احداث خط جدید تله کابین توچال، توسعه پیست اسکی از ایستگاه هفت به ایستگاه پنج، ساماندهی غرفه های فروش در ایستگاه های تله کابین توچال و همچنین انجام مراحل مطالعاتی احداث پارکینگ طبقاتی با ظرفیت دو هزار خودرو از جمله برنامه های در دست اجرا است.

وی گفت: عملیات احداث خط جدید تله کابین توچال به موازات خط قدیم از سال 95 آغاز خواهد شد و پیش بینی شده در مدت سه سال تکمیل شود.

پرهیزکار افزود: هزینه ارزی ساخت خط جدید تله کابین توچال 27 میلیون یورو و هزینه ریالی آن 400 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر مجموعه توچال در پاسخ به سوالی در خصوص فراهم شدن امکان استفاده از مجموعه فرهنگی - ورزشی توچال برای عموم مردم و ارائه تسهیلات به گروه های مختلف حمایتی برای استفاده از این مجموعه، گفت: تاکید رئیس بنیاد مستضعفان این بود که بنیاد در ارائه خدمات به مردم بدنبال کسب سود نباشد و شرایطی فراهم شود که همه مردم بتوانند با کمترین هزینه حداکثر استفاده را از این مجموعه داشته باشند و به همین خاطر از سال 93 هیچ افزایش قیمتی در هزینه بلیط تله کابین توچال نداشته ایم. در مورد سورتمه نیز با توجه به فناوری به کار رفته در احداث آن، تعرفه 200 هزار ریال برای استفاده هر نفر منطقی به نظر می رسد.

سورتمه سواری در تهران با فناوری پیشرفته (+عکس)

سورتمه سواری در تهران با فناوری پیشرفته (+عکس)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین