کد خبر: ۳۴۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
موگرینی و کمیسیونرهای اروپایی به تهران سفر می‌کنند

تشریح نتایج اولین دور گفت‌وگوهای ایران و اتحادیه اروپا

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه با تشریح سرفصل‌های مذاکرات صورت گرفته بین ایران و اتحادیه اروپا در جریان برگزاری اولین دوره گفت و گوها بین ایران و این اتحادیه در سطح بالا، اعلام کرد:‌ فدریکا موگرینی در اوایل سال آینده به تهران سفر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید تخت روانچی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اولین دور از مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در روز دوشنبه و سه شنبه در تهران برگزار شد، اظهار کرد:‌ در جریان این مذاکرات علاوه بر گفت و گو در مورد مسائل دو جانبه در مورد مسائلی مانند تجارت و همکاری‌های بانکی بین ایران و اتحادیه اروپا بحث و گفت وگو انجام شد.

این مقام مسئول در وزارت خارجه با اشاره به اینکه اروپایی‌ها علاقمند هستند که با ایران همکاری‌های بانکی داشته باشند و ما دراین زمینه بحث‌های خوبی داشتیم گفت: در زمینه چگونگی همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و همچنین بحث محیط زیست گفت و گوهای خوبی داشتیم.

وی همچنین بحث آوارگان ، مبارزه با تروریسم و افراطی گری را نیز از دیگر موضوعات مورد بحث بین ایران و اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: تروریسم پدیده شومی است که کل دنیا را به مخاطره انداخته است و ما هر دو علاقمند هستیم که در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

روانچی به مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در مورد مسائل منطقه، از جمله سوریه و عراق نیز اشاره کرد و گفت: قرار شد دور بعدی مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا 6 الی 7 ماه دیگر در بروکسل برگزار شود .

وی در این راستا به سفر وزیر خارجه کشورمان به بروکسل در هفته آینده اشاره کرد و افزود: آقای ظریف در جریان این سفر علاوه بر دیدار دو جانبه با مقامات بلژیکی با برخی از مقامات اتحادیه اروپا از جمله خانم موگرینی نیز رایزنی و گفت وگو خواهد داشت.

روانچی با اشاره به این که اوایل سال آینده فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سفر خواهد کرد و در حال حاضر، مشغول بررسی تعیین تاریخ دقیق این سفر هستیم خاطر نشان کرد:‌ کمیسیونر های اروپایی که در چارچوب اتحادیه اروپا هستند، به تهران سفر خواهند آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین