کد خبر: ۳۴۸۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

انجام سالانه بیش از 80 پیوند قلب در کشور

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران، گفت: سالانه بیش از 80 مورد پیوند قلب در کشور انجام می‌شود و خوشبختانه مراکز پیوند در ایران از سطح علمی مناسبی برخوردار هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر بابک شریف کاشانی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران با بیان اینکه سالانه 80 تا 90 مورد پیوند قلب در کشور انجام می‌شود، گفت: به طور کلی چهار تا پنج مرکز پیوند قلب در کشور وجود دارد که بیماران در صورت نیاز توسط متخصصان قلب و عروق به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: زمانی که درمان به کمک روش‌های رایج انجام نشود، بیمار کاندید برای پیوند قلب می‌شود. در واقع می‌توان گفت پیوند آخرین مرحله درمان در نارسایی به شمار می‌رود.

دبیر علمی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران، در ادامه یادآور شد: جراحان پیوند ایرانی سطح علمی بسیار بالایی دارند به گونه‌ای که مراکز پیوند در کشور ما از نظر علمی با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستند، اما از نظر مجهز بودن به وسائل کمکی قلبی و تکنیکی با کمبودهایی مواجه هستیم.

به گزارش ایسنا،شریف کاشانی با توجه به صف انتظار پیوند قلب در کشور، گفت: هنوز تعداد اهدای عضو و پیوند قلب در کشور به گونه‌ای نیست که بتوان گفت در وضعیت ایده‌آل هستیم، اما نسبت به گذشته وضعیت به ضورت چشمگیری بهبود یافته است.

بنابر اعلام روابط عمومی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب، وی در پایان برای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلب و عروق، گفت: به افراد توصیه می‌شود به فاکتورهای بروز بیماری‌های قلبی و عروقی مانند فشار، چربی و قند خون توجه بسیاری داشته باشند و از زندگی بی‌تحرک به شدت پرهیز کنند.

پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران 15 تا 17 اردیبهشت 95 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین