کد خبر: ۳۴۸۳۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
در سخنرانی مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

روحانی: اساس‌انقلاب، آزادی‌مردم، رأی‌مردم و قانون‌مداری بود/منازعه خلاف منافع‌ملی است

رئیس جمهور گفت:‌ در انقلاب ما اخلاق بر سیاست مقدم بوده است و امام خمینی(ره) توانست با اخلاق اسلامی انقلاب ایران را از نفرت و انتقام جویی دور کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سخنرانی مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب به مردم و تمام آزادی خواهان جهان و گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی گفت: 37 سال پیش در چنین ایامی قیام مردم ایران برای به دست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید . مردم ما صدها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می کردند و فردی مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود، با نهضت ها و قیام های متعدد از جمله قیام بزرگ مشروطه علیرغم موفقیت ها و پیروزی های فراوان نتوانستند استبداد را از سر خود بردارند.

به گزارش آفتاب، وی افزود: هم‌چنین ده ها سال بود که قدرت های خارجی به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم مسلط بودند و مردم دیگر تحمل استبداد و استعمار و سلطه خارجی برایشان وجود نداشت و به دنبال آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بودند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را به دست آورند و به سلطه خارجی پایان دهند، گفت: مردم به رهایی و آزادی دست یافتند و توانستند در چارچوب اسلام و ارزش های دینی، نظامی را که با سعی مردم به دست آمده بود با رای قاطع برپا کنند.

روحانی ادامه داد: گمان نمی کنم که هیچ کس در این مسأله تردید داشته باشد که این حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد دین برآورده نمی شد و رهبری آن به عهده مرجع عالی قدر تقلید و رهبر مورد اعتماد مردم نبود ،‌بسیج عمومی به وجود می آمد.

وی هم‌چنین با بیان اینکه اگر اسلام بدون تصویر جوانگرا و سازگار با علم و دانش به مردم عرضه نمی شد و دین و فرهنگ در کنار آرای قاطع مردم قرار نمی گرفت،‌ نظامی مورد تکیه مردم و احترام جهانیان به نام جمهوری اسلامی به وجود نمی آمد اظهار کرد: ترکیبی که امام خمینی(ره) برای جهانیان عرضه کرد مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت بود و به تعبیر خود ایشان نظامی به نام جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد بود و اگر چنین نبود ما شاهد چنین تحولی بزرگی در جامعه ایران که از دل آن خواسته ده ها ساله مردم به نتیجه برسد نبودیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مردم ایران خواسته خود را در کلام امام خمینی(ره) و رهبری ایشان تبلور یافته دیدند اظهار کرد: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و مردمی متعجب شدند و دیدند که چگونه سخن یک رهبر دینی در جهان معاصر و در میان مردم می‌تواند دارای نفوذ باشد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه همه ما می دانیم انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست اظهار کرد: گرچه انقلاب اسلامی به طور تنگاتنگی با سیاست آمیخته است اما مسأله مهم در انقلاب ما اخلاق است که همواره بر سیاست مقدم بوده است.

روحانی افزود: امام خمینی(ره) با اخلاق اسلامی توانست انقلاب را از کنار نفرت و انتقام جویی عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام (ره) نبود،‌ کشورمان سالیان دراز به جنگ داخلی کشیده می‌شد.

وی با اشاره به همراهی مردم با دیدگاه و خواست امام خمینی(ره) در طول انقلاب اظهار کرد: این مردم ما بودند که با رهبری امام خمینی(ره) و تبعیت از اخلاق اسلامی بر لوله های تفنگ گل گذاشتند و نشان دادند که انقلاب اسلامی چگونه جاذبه ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر خود جذب کند.

وی تاکید کرد: انقلاب ما انقلابی اخلاقی ، مسالمت آمیز و سرشار از معنویت بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه دین اسلام پیام آور اعتدال، مهربانی و برادری برای همه است گفت: مردم ما در دوران انقلاب اسلامی و سالهای بعد آن در برابر تجاوز بیگانگان قربانیان فراوانی را داده‌اند و کشورهایی که عادت کرده بودند با مردم به اصطلاح جهان سوم و ایران به زبان زور سخن گویند، امروز به خوبی لمس کرده‌اند که مردم ایران در برابر هیچ فشار و تهدیدی تسلیم نمی‌شوند. این مردم در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت کرده‌اند که با استقامت و قدرت در برابر متجاوز می ایستند. این مردم در ده سال اخیر هم در برابر تحریم‌های بی سابقه سرتسلیم فرود نیاوردند.

وی در ادامه افزود: امروز روزی است که همه آنهایی که به خاطر کینه ، بدفهمی یا بدخواهی نسبت به انقلاب اسلامی به دنبال فشار به مردم ایران بودند به عظمت مردم ایران پی برده‌اند و از اقدامات گذشته خود مایوس هستند.امروز با پیروزی ملت در توافق هسته‌ای جهان فهمید که این ملت بزرگ نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌تواند مقاومت کند، بلکه در عرصه دیپلماسی ، منطق و استدلال هم در برابر جهانیان قدرت توفق دارد و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استدلال حقوقی و سیاسی و انسجام ملی در سایه هدایت رهبری تمام قطع‌نامه های ظالمانه را از بین ببرد.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه امروز جهانیان فهمیدند که این دروغ است که ایران تهدیدی برای کشورهای منطقه بوده و دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی است، خاطر نشان کرد: امروز شورای حکام سازمان ملل و بالاتر از آن افکار عمومی پذیرفته که تبلیغات صهیونیسم ،‌استکبار و آمریکا علیه ایران دروغ است. مردم ما مردم صلح خواهی هستند و برای ثبات و امنیت منطقه تلاش می‌کنند و ما با کمک مردم و رهنمودهای رهبری توانستیم پروژه ایران هراسی را به شکست بکشانیم.

روحانی هم‌چنین با بیان اینکه امروز پس از پشت سر گذاشتن دوران تثبیت انقلاب اسلامی باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود، تصریح کرد: امروز روزی است که دنیا فهمیده دولت ایران یک دولت موقت و منزوی نیست. امروز همه دنیا به اشتباه سی و هفت ساله خود معترف اند و همه مایلند که با ایران تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه و چین به ایران و هم‌چنین سفر خود به فرانسه و ایتالیا افزود: در این دیدارها و سفرها قراردادهای مهمی به نفع ایران و برای کشور منعقد شد. امروز دنیا فهمیده است که زبان تحقیر و تحریم پایان یافته و باید با زبان تعظیم و تکریم با ملت ایران صحبت کنند.

رئیس جمهور هم‌چنین با تاکید بر اینکه هدف ما ساختن ایرانی آباد و پیشرفته است و این کار در شرایط انزوا امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: ما باید از سرمایه ، تکنولوژی و دانش جهان استفاده کنیم و مردم ما هم دارای علم، فرهنگ و اراده برای تلاش هستند و ما قادریم بهترین صنعت ها را به جهان تقدیم کنیم.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه مردم ما حق دارند بهترین ناوگان هوایی ، دریایی و زمینی را دراختیار داشته باشند گفت:‌ما با کمک مردم ایرانی آزاد و سرافراز و بهتر از گذشته را خواهیم داشت. ما با اقتصاد مقاومتی ایران را می سازیم. ماهشتاد میلیون جمعیت و مردمی تحصیل کرده و جوانانی فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه ها را داریم. ما این توان را داریم که از لحاظ صنعتی با دنیا رقابت کنیم. شرایط بین‌المللی برای مشارکت با ایران آماده است و ما این راه را ادامه می دهیم.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: امروز روز تقابل جناح ها و احزاب با یکدیگر نیست امروز همه باید با هم متحد شویم زیرا هرگونه تقابل و منازعه خلاف مصالح و منافع ملی ما است ما برای توسعه کشور به اجماع داخلی و برجام دو نیازمندیم. ما به یک اقدام مشترک ملی نیازمندیم.

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: هوش و توان ملت ما، تحصیلات جوانان،‌امکانات مادی و طبیعی ما می‌تواند ما را به خوبی به عرش پیشرفت در زندگی مادی و معنوی برساند. ما در برنامه ششم توسعه باید به رشد هشت درصدی برسیم. برای دستیابی به این هدف باید تمامی سرمایه های داخلی فعال شود و علاوه بر آن به جذب سی تا 50 میلیارد دلار در سال سرمایه خارجی نیازمندیم که این کار شدنی است و دلیل اش تحولات دو سه سال اخیر است. با وجود اینکه تحریم ادامه دارد ما در زمینه انرژی توانستیم مقدار تولید آب شیرین را به 190 میلیون مترمکعب در روز برسانیم. هفت فاز از پارس جنوبی را به ثمر رساندیم و توانستیم تولید از میادین مشترک نفتی را از 69 هزار بشکه به 110 هزار بشکه برسانیم و تا پایان سال نیز این عدد به 230 هزار و تا پایان دولت به 350 هزار بشکه می‌رسد.

روحانی هم‌چنین افزود: در آمد پتروشیمی ما 16 میلیارد دلار بود که امسال این عدد به 18 میلیارد دلار رسید و تا پایان دولت به 24 میلیارد دلار خواهد رسید. این اعداد به این معنا است که کشور ما توان پیشرفت حتی در شرایط سخت را دارد.

رأی مردم حرف آخر را خواهد زد
رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به کسب رتبه نخست کشور در زمینه تولید برق در منطقه، اظهار کرد: ما در زمینه تولید برق در دو سال و نیم گذشته کشور نخست منطقه شده‌ایم، 400 سد را تکمیل کرده‌ایم و یک میلیون و 900 هزار متر مکعب بر آب‌های پشت سدمان افزوده‌ایم و نیز زمین‌های کشاورزی را با آبیاری مدرن تجهیز کرده‌ایم.

روحانی تأکید کرد: ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف به نقطه‌ای برسیم که به خود متکی باشیم. همانطور که امروز نیز در زمینه مواد غذایی و کشاورزی حدود 3 میلیارد دلار صرفه‌جویی داشته‌ایم و این به آن معناست که ما قدرتی برای حرکت در شرایط نوین کشور داریم و می‌توانیم شرایط بهتری برای زندگی مردم به وجود آوریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند،‌ اظهار کرد: در سال آینده کارمندانی که حقوقشان کمتر از یک و نیم میلیون است زندگی بهتری خواهند داشت و نیز پاداش فرهنگیان بازنشسته را هم پرداخت خواهیم کرد و دولت در کنار مردم خواهد توانست معضلات آینده را حل کرده و سال آتی نیز سال شکوفایی و پیشرفت کشور ایران خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، اظهار کرد: ما در هفتم اسفند ماه دو انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز داریم که با حضور مردم همراه خواهد شد و انقلاب ما نیز انقلاب میدان دادن به زن و مرد، پیر و جوان و به خصوص جوانان عزیز بوده است.

وی افزود: اساس انقلاب ما آزادی مردم، رأی مردم، حقوق اساسی ملت، اخلاق اسلامی و قانون‌مداری بوده است.

روحانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به هیچ جناح خاص و یا حزبی تعلق ندارد، بلکه متعلق به همه است، افزود: این انقلاب ذیل اخلاق و وحدت ملی تقویت می‌شود و انقلاب ما انقلاب بازگشت به اخلاق و مدنیت بوده است.

وی افزود: انقلاب ما انقلابی است که باید در بهار سی‌وهشت سالگی‌اش آن را مورد بازخوانی قرار دهیم و ببینیم که چگونه توانستیم در این مدت در برابر همه مشکلات ایستادگی کنیم.

رئیس جمهوری هویت ایرانی و اسلامی و نیز رهبری امام خمینی (ره) را از عوامل تقویت ایستادگی انقلاب اسلامی در برابر مشکلات عنوان کرد و گفت: هویت ایرانی و اسلامی و نیز تقویت عزت واقعی از سوی امام خمینی (ره) سبب شد که انقلاب ما در یک انسجام و هماهنگی کامل از برابر مشکلات عبور کند.

روحانی افزود: انقلاب ما پناه همه مردمی است که در این کشور زندگی می‌کنند و امروز اصولگرای واقعی، اصلاح‌طلب واقعی و اعتدال‌گرای واقعی همگی انقلابی هستند و ما نیز نیازمندیم که زبان این انقلاب را روزآمد کنیم چرا که اهل گفت‌وگو، مذاکره و تعامل هستیم.

رئیس جمهور، انقلابی را اهل مقاومت، مدارا، تعامل، امید، نشاط و سازندگی عنوان کرد و گفت: انقلابی کسی است که امروز می‌خواهد ایران را بسازد و به ایران منزلت بیشتری دهد و چهره‌ای رحمانی از اسلام را به جهان معرفی کرده و بگوید آنها که به دروغ دم از اسلام می‌زنند نه مسلمان هستند و نه انقلابی.

روحانی افزود: هر کس امروز خطری را از کشور دور کند انقلابی است، هر کس برای وحدت ایران تلاش کند انقلابی است و ما امروز باید یک اقدام مشترک ملی را برای وحدت انجام دهیم و اراده خود را با هدایت رهبری به سمت آینده بهتر در انقلاب پیش ببریم.

رئیس جمهوری انتخابات پیش رو را مصداق گفت‌وگوی ملی دانست و گفت : انقلاب ما در پای صندوق‌های آراء تبلور می‌یابد. همانطور که امام (ره) نیز با گذشت 47 روز از پیروزی انقلاب مردم را به پای صندوق‌های آراء دعوت کرد و ما نیز به جمهوری اسلامی رأی دادیم.

وی تأمین مقاومت و اقتدار ایران را در سایه مشارکت مردمی ممکن دانست و گفت: هیچ کس نباید با صندوق‌های رأی قهر کند، همه باید به پای صندوق‌های رأی بروند و همانطور هم که رهبری فرمودند حتی اگر کسی به نظام و حکومت هم نقدی دارد نباید با صندوق رأی قهر کند؛ چرا که این صندوق حق‌الناس است و سرمایه جهانی ما در پای صندوق‌های رأی نمایان می‌شود.

روحانی افزود: امروز اگر شخصی و یا جریانی گلایه دارد و ناملایماتی را دیده است باید قاطعانه به پای صندوق‌های رأی برود. رأی مردم حرف آخر را خواهد زد.

رئیس جمهور تأکید کرد: رأی شهروندان ما اعم از زن و مرد، پیر و جوان و اقوام مختلف می‌تواند راهگشای وضعیت ما در منطقه و جهان باشد و رأی شما در هفتم اسفند رأی به امید و عقلانیت و دفاع از حقوق ملت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، روحانی با بیان اینکه رأی مردم در هفتم اسفندماه به ساختن ایران بر پایه گفت‌وگو و تعامل خواهد بود، گفت: رأی مردم به کسانی خواهد بود که می‌خواهند از قانون تبعیت کنند نه کسانی که اهل منازعه و افراط هستند. رأی ما در هفتم اسفندماه رأی به امید و ایرانی آباد و آزاد است و ما با عظمت ملی این کشور را به نقطه پیشرفت خواهیم رساند و در این زمینه هماهنگی، اتحاد و وحدت ملی نیز راهگشا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
بی تردید اکثریت قاطع مردم ایران اسلامی به تفکر تدبیر و امید رای خواهند داد .
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
0
0
درود بر حسن روحانی .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین