کد خبر: ۳۴۸۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

الجزایر خواستار تعامل ایران و عربستان بر اساس حکمت شد

عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهور الجزایر نسبت به اینکه شدت بخشیدن به تنش میان عربستان و ایران منجر به پیامدهای وخیمی در جهان عرب و امنیت ملی خواهد شد، هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
بوتفلیقه خواستار تعامل بر اساس حکمت و بینش به منظور حل و فصل بحران میان ایران و عربستان شد.

وی در دیدار با سامی عبدالله الصالح سفیر جدید عربستان در الجزایر گفت: جهان عرب و اسلام نیازی به افزایش کشمکش ها و بحران ها که منطقه را درهم نوردیده ندارد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، دو طرف در این دیدار بحران سوریه را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده و بوتفلیقه در همین رابطه اظهار داشت: این بحران در حال پیچیده تر شدن است و حل و فصل آن به تفاهم های منطقه ای و بین المللی و در راس آنها توافق میان ریاض و تهران بستگی دارد. 

رییس جمهور الجزایر نسبت به ادامه یافتن اوضاع به شکل کنونی آن ابراز نگرانی کرده و خاطرنشان کرد: تروریسم کشمکش ها و بحران ها را تغذیه می کند و داعش با سوء استفاده از این موضوع به حضور و نفوذ خود در سراسر خاورمیانه گسترش می بخشد. 

از سوی دیگر سامی الصالح سفیر جدید عربستان در الجزایر گفت: ریاض به دولت بوتفلیقه اعتماد دارد و نگرانی های الجزایر را درک می کند.

ناظران می گویند: رهبران عربستان با استفاده از تجربه سامی الصالح می خواهند روابط خود با الجزایر را بار دیگر فعال کنند. این روابط در شماری از پرونده های منطقه ای دچار تنش و اختلاف های شدید شده است. 

سامی الصالح در گذشته به مدت 13 سال سفیر عربستان در الجزایر بود و در این دوران روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها با پیشرفت همراه بود و دیدگاه های دو کشور در سخت ترین و پیچیده ترین مسائل منطقه ای و بین المللی مطابقت می کرد.

به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود این دیپلمات با تجربه عربستانی محور الجزیره ریاض را به حرکت وادارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین