کد خبر: ۳۴۸۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸

سازمان ملل اسرئیل را ناقض‌ حقوق‌بشر خواند

«ماکاریم ویبیسونو» گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در اراضی فلسطین روز پنجنشبه با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به استفاده از زور مفرط علیه فلسطینی ها و نقض استانداردهای بین المللی حقوق بشر دست می زند، از این رژیم خواست تا عاملان اعمال زور علیه فلسطینی ها را محاکمه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رویترز، ویبیسونو در گزارش نهایی که در اختیار شورای حقوق بشر سازمان ملل گذاشت، از مقامات اسرائیل خواست یا اتهام فلسطینی های دربند را اعلام و یا اینکه همه آنها را آزاد کند.

ویبیسونو در این گزارش گفت: پیدایش خشونت یادآور شرایط ناپایدار حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطین و در معرض خطر قرار داشتن این شرایط متزلزل است.

به گزارش رویترز، اسرائیل که از سوی آمریکا حمایت می شود، شورای حقوق بشر سازمان ملل را به سوگیری علیه خود متهم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از اظهار نظر درباره گزارش ویبیسونو خودداری کرد و گفت، در حال بررسی این گزارش است.

ویبیسونو با اعلام این که اسرائیل به وعده اش در زمینه دسترسی وی به غزه و کرانه باختری عمل نکرد، افزود: قیام فلسطینی ها در واکنش به ساخت شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری، احداث دیوار، محاصره غزه و مجازات جمعی مردم صورت گرفت. اسرائیل برای رعایت حقوق بین المللی و تضمین حفاظت از فلسطینی ها باید به این مسائل توجه و آنها را برطرف کند. 

به گزارش ایرنا، وی همچنین گفت، تا پایان اکتبر 2015، پنج هزار و 680 فلسطینی، از جمله صدها کودک، از سوی اسرائیل بازداشت شدند. این مغایر با استانداردهای بین المللی حقوق بشر است. اسرائیل یا باید اتهام آنها را اعلام و یا همه آنها را آزاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین