کد خبر: ۳۴۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

موضع تازۀ هیلاری کلینتون دربارۀ ایران

نامزد ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که واشنگتن نباید اجازه دهد نیروهای ایرانی با پیروزی در سوریه در مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شوند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تلویزیون سی ان ان، کلینتون در مناظره تلویزیونی در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین گفت: «نباید اجازه دهیم نیروهای ایرانی با پیروزی در سوریه در مرزهای اسرائیل مستقر شوند.»

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی راهبرد خود را درباره سوریه تشریح کرد و گفت: هدف ما برقراری آتش بس و بعد حل و فصل سیاسی از طریق گرد آوردن گروههای مختلف درگیر در سوریه بوده اما این کار بسیار دشوار و پیچیده است چرا که علاوه بر روسیه، ایران نیز یک نقش آفرین بزرگ محسوب می شود و ترکیه و عربستان و دیگران نیز هستند که از نظر خودشان منافع مهمی در سوریه دارند. در این حوزه با سناتور ساندرز مخالفم. او خواستار حضور نیروهای ایرانی برای پایان یافتن جنگ داخلی سوریه است اما من به نظر من این یک اشتباه بزرگ است که نیروهای ایرانی را در مرزهای اسرائیل مستقر کنیم.

هیلاری کلینتون گفت: پیشنهاد دیگر ساندرز مبنی بر این که کمک کنیم عربستان و ایران با هم مذاکره کنند، نیز به نظر من کاری از پیش نمی برد. باید از آنچه که جان کری و رئیس جمهور می گویند، حمایت کنیم. باید آتش بس را تسریع کنیم و نگذاریم روسیه باقی مانده جبهه مخالفان را از بین ببرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین