کد خبر: ۳۴۸۷۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
در گفت‌وگوی تلفنی دبیرکل سازمان ملل با نخست‌وزیر پاکستان مطرح شد

درخواست بان‌کی‌مون برای کاهش تنش‌های ایران و عربستان: پاکستان میانجی شود

دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان اظهارداشت که «نواز شریف» رابطه حسنه‌ای با ایران و عربستان دارد بنابراین برای کاهش تنش‌های این دو کشور تلاش کند.
آفتاب‌‌نیوز :
«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل برای میانجیگری اسلام‌آباد بین تهران و ریاض با «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از «داون نیوز»، دبیرکل سازمان ملل از نواز شریف خواست تا نقش میانجی را در تنش‌های ایران و عربستان ایفا کند.

براساس اعلامیه دفتر نخست‌وزیر پاکستان، دبیرکل سازمان ملل اظهارداشت که پاکستان روابط حسنه‌ای با ایران و عربستان دارد بنابراین، می‌تواند برای بهبود روابط این دو کشور نقش ایفا کند.

اعلامیه می‌افزاید: نخست‌وزیر پاکستان به بان کی مون گفت که هدف دیدار اخیرش از ایران و عربستان کاهش تنشهای این دو کشور بوده است.

این در حالی است که عربستان چندی پیش میانجیگری پاکستان بین ریاض و تهران را رد کرده است.

«قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز چندی پیش گفت: تهران و ریاض پاسخ مثبتی به میانجیگری اسلام‌آباد داده‌اند.

وی افزود: دیدارهای مقامات دولتی و نظامی پاکستان از ایران و عربستان پر دستاورد بود و جهت کاهش تنشها بین این دو کشور تاثیرگذار خواهد شد.

خلیل الله خاطرنشان کرد که اظهارات نخست‌وزیر پاکستان در جمع خبرنگاران در تهران نشان داد که این دیدارها نتایج مثبتی درپی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اظهارداشت که اسلام‌آباد به ارتباط بین ریاض و تهران ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر و رئیس ستاد ارتش پاکستان چندی پیش برای کاهش تنش‌های ایران و عربستان که پس از شهادت شیخ «باقر النمر» افزایش یافت، از این دو کشور دیدار کردند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین