کد خبر: ۳۴۸۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات اعلام کرد:

نتایج نهایی صلاحیت ۱۴۷داوطلب مجلس 26 بهمن اعلام می‌شود

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات از اعلام نتایج رسیدگی به شکایات ۱۴۷ داوطلب انتخابات مجلس به وزارت کشور در ۲۶ بهمن‌ خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- در حالی که براساس اظهارات سخنگوی وزارت کشور قرار بود صلاحیت 147 نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی که در هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی تایید شده و شورای نگهبان صلاحیت این افراد را رد کرده بود، امروز از سوی شورای نگهبان مشخص شود، حالا گفته می‌شود که نتایج رسیدگی به شکایات این ۱۴۷ نفر پس فردا به وزارت کشور اعلام می‌شود.

به گزارش آفتاب، سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات از اعلام نتایج رسیدگی به شکایات ۱۴۷ داوطلب انتخابات مجلس به وزارت کشور در ۲۶ بهمن‌ خبر داد.

سیامک ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با اعلام این خبر که نتایج رسیدگی به شکایات 147 تن از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پس فردا به وزارت کشور اعلام می‌شود، به خبرگزاری تسنیم گفته است: 147 تن از داوطلبان که تأیید صلاحیت نشده بودند در روزهای 16 تا 19 بهمن‌ماه فرصت تجدیدنظر و ارائه شکایت داشتند، اما به دلیل اینکه قبل از اعلام مستنداتی شکایت‌شان واصل شد، اینها تاییدشان به عدم تأیید تبدیل شد.

وی افزود: طبق تبصره 3 بند 2 ماده واحده مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، رسیدگی به شکایات این 147 داوطلب طبق تقویم انتخابات از روزهای 20 تا 26 بهمن‌ماه ادامه دارد که نتایج این بررسی‌ها پس فردا، از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در پایان خاطرنشان کرد: اسامی نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا در شورای نگهبان نهایی شده و در روز 27 بهمن از سوی وزارت کشور به داوطلبان اعلام می‌شود.

این گروه از داوطلبان افرادی هستند که در مراحل ابتدایی بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی و نظارتی تأیید اما در شورای نگهبان رد صلاحیت شدند و در مهلت سه روزه 16 تا 19 بهمن شکایت کردند.

براساس تبصره 3 از بند 2 ماده واحده مصوبه 22 آبان 78 در مجمع تشخیص مصلحت نظام، رسیدگی به شکایات این داوطلبان طبق تقویم انتخابات از 20 تا 26 بهمن ادامه دارد و نتایج این بررسی ها پس فردا به وزارت کشور اعلام می شود.

اسامی قطعی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز 27 بهمن از طریق وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام و منتشر می‌شود.

به گزارش آفتاب، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز دیروز در گفت‌وگویی در خبر ساعت 21 با اشاره به آخرین وضعیت احراز صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان نیز تصریح کرد: در چند روز گذشته مرتبا شورای نگهبان از افرادی که واجد‌صلاحیت بودند اسامی افرادی را به ما اعلام کرده است، به علاوه آن که در چند مورد نیز افرادی تایید شده بودند که بر اساس اسناد و مدارکی که به شورای نگهبان رسیده است در صلاحیت آنان تجدید‌نظر کرده و صلاحیت آنان را رد کرد.

وی ادامه داد: اکنون در مرحله‌ای هستیم که شورای نگهبان مشغول بررسی صلاحیت افرادی است که در مراحل قبلی یعنی در هیات‌های نظارت و هیات‌های اجرایی تایید شده بودند و شورای نگهبان صلاحیت این افراد را رد کرده است که این 147 نفر طبق قانون می‌توانند درخواست تجدید نظر کرده و به شورای نگهبان شکایت کنند.

امیری در پایان با اشاره به نشست وزیر کشور با دبیر شورای نگهبان در روز چهارشنبه گذشته تصریح کرد: در این جلسه شورای نگهبان اعلام کرد که مشغول بررسی صلاحیت این افراد هستند و شنبه وضعیت این 147 نفر مشخص خواهد شد و شورای نگهبان نظر قطعی خود درباره صلاحیت این افراد را اعلام خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
26 بهمن یا 27؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین