کد خبر: ۳۴۸۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

آخرین وضعیت داعش در افغانستان

رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید، گروه داعش در این کشور تلفات زیادی داده است و اکنون در حال فرار از افغانستان است.
آفتاب‌‌نیوز :
اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طی سخنرانی خود در نشست امنیتی سالانه مونیخ گفت، شبه نظامیان داعش 150 قربانی در افغانستان داده‌اند.

غنی همچنین عنوان کرد، یک ایستگاه رادیویی داعش در شرق افغانستان شناسایی و بمباران شده است. به گفته مقامات آمریکایی و افغانستانی، ایستگاه رادیویی موسوم به "صدای خلافت" در نزدیکی ولایت ننگرهار در اواخر 2015 آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات افغانستانی می‌گویند، حمله به این ایستگاه رادیویی هشت کشته برجای گذاشته است. با این حال فعالیت داعش در افغانستان عمر طولانی ندارد. مقامات آمریکایی معتقدند، این گروه در این کشور بین 1000 تا 3000 نیرو دارد و تلاش می‌کند پایگاه عملیاتی جدید خود را در ننگرهار بنا کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به افزایش حضور داعش در عرصه بین‌المللی در ماه ژانویه دستور حمله به داعش در افغانستان را نیز صادر کرد.

پیش از این و در 11 فوریه نیز یکی از سخنگویان ارتش آمریکا اعلام کرد، این کشور حملات هوایی خود علیه داعش را در شرق افغانستان افزایش داده است. مقامات می‌گویند، طی سه هفته اخیر 20 حمله هوایی در این مناطق انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین