کد خبر: ۳۴۸۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶

مدودیف: جنگ سرد جدید میان روسیه و ناتو آغاز شده است

«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه گفت که جنگ سرد جدید میان روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مدودیف روز شنبه در پنجاه و دومین کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: خط مشی ناتو در قبال روسیه غیردوستانه و بسته است و حتی می توان گفت که به سطح دوره جنگ سرد بازگشته ایم.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، وی از رویکرد خصمانه برخی مقام ها و رسانه های غربی در مورد روسیه انتقاد کرد و ادامه داد: تقریبا هر روز روسیه را بزرگترین تهدید برای ناتو و اروپا و آمریکا و کشورهای دیگر می خوانند و در مورد روسیه فیلم هایی درست می کنند که جنگ اتمی را با کشورهای دیگر شروع می کند. 

مدودیف افزود: گاهی وقت ها فکر می کنم در سال 2016 بسر می بریم یا سال 1962 (در بحبوحه جنگ سرد).هرچند که تهدیدهای واقعی برای امنیت جهان منشا دیگری دارد. 

نخست وزیر روسیه از مسائل دیگر موجود، به مشکل ارتباطات میان اروپای غربی و روسیه اشاره کرد.

مدودیف گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به گفت و گوهای فشرده درباره ساختار امنیت اروپا و ثبات جهانی و تهدیدهای منطقه ای نیاز داریم.در بسیاری جهات این گفت و گوها متوقف شده است که غیرقابل قبول می دانم.

وی یادآورشد: مشکل ارتباطات موجود میان روسیه و اروپای غربی را هر دو طرف می پذیرند.ساز و کارهایی هم که امکان رفع بموقع نگرانی ها میان دو طرف را به وجود آورده بود نیز از کار افتاده است.

نخست وزیر روسیه افزود: ارزیابی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ در سال 2007 از وضع جهان ارائه کرده بود نسبت به وضعیت کنونی به مراتب کمتر بدبینانه بود.

مدودیف یادآور شد: در آن نشست پوتین از دیدگاه های کلیشه ای ایدئولوژیکی حاکم بر مناسبات بین المللی و بکارگیری معیارهای دوگانه در روابط بین المللی اشاره کرد که بر تنش ها در سطح افزوده است.

وی افزود: وضعیت جهان و به ویژه خاورمیانه از آن زمان بدتر شده و مناقشات در این منطقه افزایش یافته است. اروپای واحد به وجود نیامده و اقتصاد جهانی با رکود روبه رو و مشکل مهاجرت تشدید شده است. روابط روسیه و اروپا برهم خورده و در اوکراین جنگ داخلی جریان دارد.

نخست وزیر روسیه در حالی این سخنان را بیان کرد که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ناتو در زمینه برقراری روابط سازنده و همکاری جویانه تر با مسکو تلاش می کند و سامانه دفاع موشکی این سازمان، روسیه را هدف قرار نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، استولتنبرگ افزود: سامانه پدافند موشکی ناتو برای مقابله یا هدف قرار دادن روسیه طراحی نشده است و سازوکار بازدارندگی راهبردی روسیه را تضعیف نمی کند و حتی قادر به تضعیف آن نیست. 

دبیر کل ناتو گفت که سازمان متبوعش به روسیه پیشنهاد همکاری در زمینه دفاع موشکی را داده است و ناتو برای روابط سازنده و همکاری جویانه تر با روسیه تلاش می کند. 

به گزارش ایرنا، وی بر نقش شورای روابط روسیه و ناتو برای مذاکره با مسکو تاکید کرد و ادامه داد: ما به گفت و گو با روسیه درباره برخی مسائل نیاز داریم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین