کد خبر: ۳۴۸۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

چمران: بلندمرتبه‌سازی در پایتخت از یکسال پیش متوقف بود/شاکری: ممنوعیت برج سازی موقتی است

شاکری با بیان اینکه ممنوعیت برج سازی در تهران موقتی است، گفت: در صورت رفع ابهامات و رعایت قوانین، به طور قطع بلند مرتبه سازی از سر گرفته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی چمران در خصوص ممنوعیت بلندمرتبه‌سازی در پایتخت گفت: این موضوع حدود یک سال است که در تهران اجرایی شده است.

وی ادامه داد: یکی از تکالیف طرح جامع شهر تهران تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی بود که با پیگیری‌هایی که شورای شهر انجام داد، شهرداری پس از دو سال این ضوابط را تدوین کرد و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد. از زمانی که این ضوابط در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی است، صدور پروانه ساخت برای بلندمرتبه‌سازی در تهران نیز متوقف شده است.

چمران با بیان اینکه حدود یک سال است که این ضوابط در حال بررسی در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی است، گفت: در حال حاضر این ضوابط در شورای عالی متوقف مانده، زیرا یکسری ابهامات و سئوالات در این خصوص مطرح شده که یکی از اصلی‌ترین ابهامات بررسی جریان هوا در مسیر بلندمرتبه‌هاست که کمیته‌ای در حال بررسی آن است.

رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد اگر زمین پهناوری هم وجود دارد، ضوابط ساخت و ساز بر اساس میزان تراکم مجاز باشد تا بلندمرتبه‌سازی سبب افزایش جمعیت نشود و فضای باز باقیمانده به فضای سبز تبدیل شود. همچنین تلاش شود ساختمان‌های بلندمرتبه در کنار هم ساخته شوند و در کنار ساختمان‌های ۵ تا ۶ طبقه ناگهان یک ساختمان بلند احداث نشود.

همچنین، اقبال شاکری در مورد اخباری پیرامون ممنوعیت برج سازی در تهران اظهار کرد: مجوزهای ساخت و ساز باید براساس اصول و ضوابط شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5 ضوابط کلی آن در طرح تفضیلی مشخص شود.

به گزارش میزان، وی افزود: برج سازی در تهران ممنوع نشده و فعلا تا زمانی که مجوزهای لازم آن اخذ شود، متوقف شده است و به طور قطع طی چند ماهه آینده مجددا با رعایت ضوابط قانونی از سر گرفته می‌شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه ضابطه قبلی کمیسیون ماده 5 شهرداری درباره بلند مرتبه سازی مورد سوال شورای عالی معماری و شهرسازی کشور قرار گرفته است، افزود: اگر کمیسیون ماده 5 به سوالات و ابهامات موجود پاسخ داده و رفع ابهام کند، قوانین بلند مرتبه سازی در شورای عالی شهر سازی جمع بندی و مجدد ابلاغ می شود.

شاکری با تاکید بر اینکه مصوبه شورای عالی شهر سازی در 15 دی ماه ابلاغ شده است، افزود: البته در این مصوبه بررسی تأثیر ارتفاع ساختمان‌ها در جریان باد نیز در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس سازمان‌های هواشناسی و محیط زیست ،موظف به بررسی این موضوع شدند؛ چراکه اظهاراتی مبنی بر تأثیر بلندمرتبه‌سازی در جریان باد نیز مطرح شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
پس در این دو سال دم خانه ی ما چه می ساختند یک نگاه به شهرک چشمه و منطقه بیست و دو بیندازید اتفاقا همه ساخت و سازها در این دوسال سرعت گرفته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین