کد خبر: ۳۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

اعزام هیات تجاری 60 نفره اتاق تهران به آلمان/رایزنی برای توسعه همکاری ها

هیات تجاری نزدیک به 60 نفره از سوی اتاق تهران باهدف توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری و شرکت در نشست های مختلف با همتایان بخش خصوصی در آلمان، امروز راهی این کشور می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، براساس برنامه ریزی انجام شده توسط اتاق تهران، در پاسخ به دعوت فعالان اقتصادی ایالت باوارایای آلمان، سفر هیات تجاری ایرانی به این ایالت از امروز کلید می خورد.
در سال های گذشته، اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورمان سبب شد روابط اقتصادی ایران و آلمان تحت الشعاع قرار گرفته و کاهش یابد.

اجرای برجام و رفع تحریم ها زمینه ای را فراهم کرده تا کشورهای غربی به ویژه آلمانی ها به سرعت هیات های بزرگ تجاری به تهران اعزام کنند و در دیدار با همتایان خود در ایران، اشتیاق خود برای احیای روابط گذشته را ابراز داشتند.
سرپرستی این هیات اقتصادی - تجاری را مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران برعهده دارد و نزدیک به 60 نفر فعال اقتصادی از بنگاه ها و شرکت های مختلف ایرانی وی را در این سفر همراهی می کنند.

برپایه این گزارش، هیات تجاری اتاق تهران در برلین و مونیخ، مهمان گروه های صنعتی و تجاری آلمان هستند و طبق برنامه، هیات تجاری اتاق تهران سه روز را در مونیخ خواهد گذراند و پس از آن نیز دو روز را در برلین سپری می کنند.
برگزاری جلسه های مشترک بین بخش خصوصی ایران و اتاق بازرگانی و صنایع مونیخ، وزارت اقتصاد ایالت باواریا، شهرداری مونیخ، اتحادیه اقتصاد باواریا، وزارت غذا، کشاورزی و جنگداری این ایالت، و نیز نشست مشترک با وزارت سلامت و مراقبت باواریا از برنامه های پیش بینی شده است.

فدراسیون اتاق های بازرگانی آلمان و اتحادیه فدرال تجارت کلان این کشور در این سفر میزبان هیات تجاری اتاق تهران است.
اتاق تهران تاکنون میزبان چندین هیات بزرگ اقتصادی و صنعتی از ایالت باواریا آلمان بوده و دیدار ها و رایزنی های تجاری میان فعالان اقتصادی دو کشور در تهران برگزار شده است.
براساس تفاهم نامه همکاری که بین اتاق تهران و دانشگاه ووتسبورگ آلمان امضا شده، اتاق تهران با همکاری این دانشگاه، دوره های MBA را در تهران برگزار کرد.

همچنین دو هیات بزرگ تجاری از دو ایالت نیدرزاکسن و باواریا در مهر و آبان امسال مهمان اتاق تهران بودند و نشست های خود را با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران برگزار کردند؛ قرار است ادامه مذاکرات با صنعتگران آلمانی در سفر اتاق تهران به ایالت باواریا انجام شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این «ماریو اووفن» رئیس اتحادیه شرکت های متوسط آلمان با بیان اینکه لغو تحریم ها علیه ایران فرصت های بزرگی برای شرکت های متوسط آلمانی ایجاد کرده است، افزود: انتظار می رود حجم مبادلات تجارتی ایران و آلمان که اکنون حدود 2.5 میلیارد یورو است، تا سال 2020 چهار برابر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین