کد خبر: ۳۴۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

توضیحات اژه‌ای درباره پرونده شکایت مجلس از احمدی‌نژاد

سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی درباره پرونده شکایت مجلس از احمدی‌نژاد ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز : محسنی اژه‌ای در نود و دومین نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه درخصوص دستگیری یکی از مدیران شرکت زیرساخت وزارت ارتباطات اظهارداشت: جزئیات آن را نمی‌توانم بگویم اما موضوع مالی است و پرونده آن تشکیل شده است.

به گزارش فارس، محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که آیا منحرف کردن مسیر دادرسی جرم تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوعی تحت این عنوان نداریم اما مصادیقی داریم تحت عنوان همین موارد که اگر کسی اعمال نفوذ و تبانی کند مصادیق متعدد دارد که جرم تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه عنوان فساد اقتصادی در قانون مجازات اسلامی نداریم، گفت: مصادیقی مانند ارتشا، تبانی در معاملات، تصرف غیرمجاز و کلاهبرداری داریم که به عنوان مصادیق شناخته می‌شوند.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که با توجه به پایان عمر مجلس نهم، شکایت مجلس نهم از احمدی‌نژاد به کجا رسید؟ تصریح کرد: این موضوع ربطی به انتخابات ندارد اما اینکه پرونده طولانی شده، درست است اما پرونده راکد نیست.

وی افزود: یک موقع پرونده‌ای راکد است و این موضوع خلاف عدالت و انصاف است اما یک وقتی روی یک پرونده کار می‌شود که گاهی اوقات جمع‌آوری مستندات سخت می‌شود.

وی در این خصوص اشاره‌ای به پرونده اسیدپاشی در اصفهان کرد و گفت: درخصوص پرونده اسیدپاشی اصفهان کار خیلی شده است اما آیا فرد مجرم دستگیر شده است، خیر نشده است.

وی افزود: مواردی داریم که فردی، سندی و یا مدرکی باید پیدا شود تا پرونده به نتیجه برسد که تا زمانی این اتفاق نیافتد کاری از دست قاضی ساخته نیست.

اژه‌ای ادامه داد: این پرونده راکد نیست اما تا الان به نتیجه نهایی نرسیده است ضمن اینکه این پرونده به لحاظ سمت در خود دادگاه تشکیل شده و در آنجا باید تصمیم گرفته شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که در آستانه انتخابات برخی از افرادی حمایت‌های هزینه‌ای می‌کنند که از جمله آنها آقای کرباسچی است که حکم او را خود شما صادر کردید و حکم وی مفتوح است، آیا کسی که پرونده مفتوح دارد می‌تواند در انتخابات به عنوان حامی وارد شود؟ تصریح کرد: اگر کسی محکوم باشد یا محکومیت خود را تحمل کرده باشد و بخواهد از کسی تبلیغ کند نفس آن جرم نیست.

وی افزود: اگر منشأ آن هزینه‌ها مشکل قانونی نداشته باشد مشکلی وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین